Lewis Hamilton vítězí v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie, v první řadě ho doplní Jenson Button ze stejného týmu.
Na okruhu v královském parku v Monze je vše připraveno po kvalifikaci na Velkou cenu Italie, třináctého podniku světového šampionátu Formule 1. Je to zároveň poslední závod na evropském kontinentě, poté se týmy přesunou do Asie.
Počasí v okolí lombardské metropole Milano je velice příjemné, teplota vzduchu je 27 °C, ta na povrchu asfaltu se pohybuje okolo 41 °C.
Q1
Zelená na semaforu dává povel k jízdě pilotům připraveným na konci boxové uličky.
Prvním pilotem na trati je Daniel Ricciardo z týmu Toro Rosso. Základní čas je tak 1:26,760, který Riccardo zajíždí. Překonává ho Di Resta s časem 1:25,384, Hulkenberg se do první zatáčky nevešel a musí si ostré kolo zopakovat. Hulkenberg nakonec vůz odstavuje, zradila ho převodovka.
Další pokusy – Di Resta 1:25,004 min, jde tak do čela, Alonso je ovšem rychlejší a posouvá tak hodnotu nejrychlejšího času na 1:24,540, Massa je třetí.
1:24.689 pro Mercedes Nica Rosberga je momentálně druhý. Di Resta se zlepšuje na 1:24.875 je třetí. 1:25.537 pro Sebastiana Vettela, 1:25.717 pror Webbera, pro Red Bull je to sedmé a desáté místo.
Alonso posouvá hranici času na 1:24,175 a je tak bezkonkurenčně nejrychlejší. Hamilton zajíždí 1:24.840, stačí to na třetí místo.
Další měřené kolo v podobě pilota McLarenu je velice rychlé, ale znovu jen těsně na španělského pilota nedosáhl (1:24,211).
Nejrychlejší čas: 1:24,175 Fernando Alonso FerrariNepostupující: Hulkenberg (Force India), De La Rosa (HRT), Karthikeyan (HRT), Pic (Marussia), Glock (Marussia), Petrov (Caterham) a Kovalainen (Caterham).
Q2
Räikkönen, Di Resta, Ricciardo a Senna jsou hned na trati. Di Resta končí své první kolo za 1:24,668. Räikkönen zajel 1:25,182, zatímco Massa projíždí šikanou stejně jako Schumacher.Alonso je znovu na čele tentokrát je jeho čas 1:24,242, Massa je druhý. Button vzápětí rudou dvojici rozděluje, bitva mezi Ferrari a McLarenem pokračuje. Hamilton navíc odsouvá Massu na místo čtvrté.
Do konce druhé části kvalifikace schází čtyři minuty a začíná tak boj o postup do finálové částí. Maldonado zajíždí devátý čas, Vettel je na pokrají vyřazení, nakonec to zvládá na rozdíl od týmového kolegy Webbera, který nepostupuje.Nejrychlejší čas: 1:24,242 Fernando Alonso (Ferrari)Nepostupující: Vergne (Toro Rosso), D'Ambrosio (Lotus), Ricciardo (Toro Rosso), Senna (Williams), Perez (Sauber), Maldonado (Williams) a Webber (Red Bull).
Q3
Poslední desetiminutovka, která rozhodne o držiteli pole position pro Velkou cenu Itálie. Fernando Alonso a Felipe Massa jsou hned na trati, oba mají na svých vozech nazuty pneumatiky z měkčí směsi. Na trati jsou také oba McLareny, Button poráží Massu časem 1:24,436, ale Hamilton mu naděluje téměř půl sekundy (1:24,010).
Alonso nezajel dobře a zamířil tak k mechanikům, aby se připravil na odvetu. Na trati je kompletní desítka pilotů.
Alonsovi kvůli technickým problémům se zadním zavěšením poslední pokus nevyšel a je až desátý, vítězem se stává Hamilton na McLarenu.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.