Lewis Hamilton vítězí v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie, v první řadě ho doplní Jenson Button ze stejného týmu.
Na okruhu v královském parku v Monze je vše připraveno po kvalifikaci na Velkou cenu Italie, třináctého podniku světového šampionátu Formule 1. Je to zároveň poslední závod na evropském kontinentě, poté se týmy přesunou do Asie.
Počasí v okolí lombardské metropole Milano je velice příjemné, teplota vzduchu je 27 °C, ta na povrchu asfaltu se pohybuje okolo 41 °C.
Q1
Zelená na semaforu dává povel k jízdě pilotům připraveným na konci boxové uličky.
Prvním pilotem na trati je Daniel Ricciardo z týmu Toro Rosso. Základní čas je tak 1:26,760, který Riccardo zajíždí. Překonává ho Di Resta s časem 1:25,384, Hulkenberg se do první zatáčky nevešel a musí si ostré kolo zopakovat. Hulkenberg nakonec vůz odstavuje, zradila ho převodovka.
Další pokusy – Di Resta 1:25,004 min, jde tak do čela, Alonso je ovšem rychlejší a posouvá tak hodnotu nejrychlejšího času na 1:24,540, Massa je třetí.
1:24.689 pro Mercedes Nica Rosberga je momentálně druhý. Di Resta se zlepšuje na 1:24.875 je třetí. 1:25.537 pro Sebastiana Vettela, 1:25.717 pror Webbera, pro Red Bull je to sedmé a desáté místo.
Alonso posouvá hranici času na 1:24,175 a je tak bezkonkurenčně nejrychlejší. Hamilton zajíždí 1:24.840, stačí to na třetí místo.
Další měřené kolo v podobě pilota McLarenu je velice rychlé, ale znovu jen těsně na španělského pilota nedosáhl (1:24,211).
Nejrychlejší čas: 1:24,175 Fernando Alonso FerrariNepostupující: Hulkenberg (Force India), De La Rosa (HRT), Karthikeyan (HRT), Pic (Marussia), Glock (Marussia), Petrov (Caterham) a Kovalainen (Caterham).
Q2
Räikkönen, Di Resta, Ricciardo a Senna jsou hned na trati. Di Resta končí své první kolo za 1:24,668. Räikkönen zajel 1:25,182, zatímco Massa projíždí šikanou stejně jako Schumacher.Alonso je znovu na čele tentokrát je jeho čas 1:24,242, Massa je druhý. Button vzápětí rudou dvojici rozděluje, bitva mezi Ferrari a McLarenem pokračuje. Hamilton navíc odsouvá Massu na místo čtvrté.
Do konce druhé části kvalifikace schází čtyři minuty a začíná tak boj o postup do finálové částí. Maldonado zajíždí devátý čas, Vettel je na pokrají vyřazení, nakonec to zvládá na rozdíl od týmového kolegy Webbera, který nepostupuje.Nejrychlejší čas: 1:24,242 Fernando Alonso (Ferrari)Nepostupující: Vergne (Toro Rosso), D'Ambrosio (Lotus), Ricciardo (Toro Rosso), Senna (Williams), Perez (Sauber), Maldonado (Williams) a Webber (Red Bull).
Q3
Poslední desetiminutovka, která rozhodne o držiteli pole position pro Velkou cenu Itálie. Fernando Alonso a Felipe Massa jsou hned na trati, oba mají na svých vozech nazuty pneumatiky z měkčí směsi. Na trati jsou také oba McLareny, Button poráží Massu časem 1:24,436, ale Hamilton mu naděluje téměř půl sekundy (1:24,010).
Alonso nezajel dobře a zamířil tak k mechanikům, aby se připravil na odvetu. Na trati je kompletní desítka pilotů.
Alonsovi kvůli technickým problémům se zadním zavěšením poslední pokus nevyšel a je až desátý, vítězem se stává Hamilton na McLarenu.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.