Lewis Hamilton vítězí v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie, v první řadě ho doplní Jenson Button ze stejného týmu.
Na okruhu v královském parku v Monze je vše připraveno po kvalifikaci na Velkou cenu Italie, třináctého podniku světového šampionátu Formule 1. Je to zároveň poslední závod na evropském kontinentě, poté se týmy přesunou do Asie.
Počasí v okolí lombardské metropole Milano je velice příjemné, teplota vzduchu je 27 °C, ta na povrchu asfaltu se pohybuje okolo 41 °C.
Q1
Zelená na semaforu dává povel k jízdě pilotům připraveným na konci boxové uličky.
Prvním pilotem na trati je Daniel Ricciardo z týmu Toro Rosso. Základní čas je tak 1:26,760, který Riccardo zajíždí. Překonává ho Di Resta s časem 1:25,384, Hulkenberg se do první zatáčky nevešel a musí si ostré kolo zopakovat. Hulkenberg nakonec vůz odstavuje, zradila ho převodovka.
Další pokusy – Di Resta 1:25,004 min, jde tak do čela, Alonso je ovšem rychlejší a posouvá tak hodnotu nejrychlejšího času na 1:24,540, Massa je třetí.
1:24.689 pro Mercedes Nica Rosberga je momentálně druhý. Di Resta se zlepšuje na 1:24.875 je třetí. 1:25.537 pro Sebastiana Vettela, 1:25.717 pror Webbera, pro Red Bull je to sedmé a desáté místo.
Alonso posouvá hranici času na 1:24,175 a je tak bezkonkurenčně nejrychlejší. Hamilton zajíždí 1:24.840, stačí to na třetí místo.
Další měřené kolo v podobě pilota McLarenu je velice rychlé, ale znovu jen těsně na španělského pilota nedosáhl (1:24,211).
Nejrychlejší čas: 1:24,175 Fernando Alonso FerrariNepostupující: Hulkenberg (Force India), De La Rosa (HRT), Karthikeyan (HRT), Pic (Marussia), Glock (Marussia), Petrov (Caterham) a Kovalainen (Caterham).
Q2
Räikkönen, Di Resta, Ricciardo a Senna jsou hned na trati. Di Resta končí své první kolo za 1:24,668. Räikkönen zajel 1:25,182, zatímco Massa projíždí šikanou stejně jako Schumacher.Alonso je znovu na čele tentokrát je jeho čas 1:24,242, Massa je druhý. Button vzápětí rudou dvojici rozděluje, bitva mezi Ferrari a McLarenem pokračuje. Hamilton navíc odsouvá Massu na místo čtvrté.
Do konce druhé části kvalifikace schází čtyři minuty a začíná tak boj o postup do finálové částí. Maldonado zajíždí devátý čas, Vettel je na pokrají vyřazení, nakonec to zvládá na rozdíl od týmového kolegy Webbera, který nepostupuje.Nejrychlejší čas: 1:24,242 Fernando Alonso (Ferrari)Nepostupující: Vergne (Toro Rosso), D'Ambrosio (Lotus), Ricciardo (Toro Rosso), Senna (Williams), Perez (Sauber), Maldonado (Williams) a Webber (Red Bull).
Q3
Poslední desetiminutovka, která rozhodne o držiteli pole position pro Velkou cenu Itálie. Fernando Alonso a Felipe Massa jsou hned na trati, oba mají na svých vozech nazuty pneumatiky z měkčí směsi. Na trati jsou také oba McLareny, Button poráží Massu časem 1:24,436, ale Hamilton mu naděluje téměř půl sekundy (1:24,010).
Alonso nezajel dobře a zamířil tak k mechanikům, aby se připravil na odvetu. Na trati je kompletní desítka pilotů.
Alonsovi kvůli technickým problémům se zadním zavěšením poslední pokus nevyšel a je až desátý, vítězem se stává Hamilton na McLarenu.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.