Lewis Hamilton byl nejrychlejším pilotem třetího tréninku o pouhou tisícinu sekundy před pilotem Ferrari, Fernandem Alonsem.
Intenzivní sluneční svit nad královským parkem v Monze, přivítal účastníky Velké ceny Itálie i při třetím tréninku. Teplota vzduchu je 25°C, na povrchu asfaltu je teplota 32°C.
Zelené světlo na konci boxové uličky značí start do posledního tréninku.
V boxech domácího týmu, Ferrari, je Luca Cordero di Montezemolo, aby se pozdravil s techniky a mechaniky. Zatímco oba piloti Scuderie jsou již na trati, aby zajeli instalační kolo. Stejný počin udělali i piloti ostatních stájí.
Osiřelou trať po instalačních kolech narušuje Nico Hülkenberg a Sergio Pérez.
Nico Hülkenberg zajíždí první měřené kolo 1:30,583, ale v čele výsledkové listiny je jen na okamžik, sesazuje ho Pérez, který zajíždí čas 1:26,620. Räikkönen je však rychlejší a jde tak do čela a posouvá hodnotu nejrychlejšího kola na 1:26,215.
Pořadí na čele se teď hodně mění, momentálně je nejrychlejší Peréz (1:25.894), překonává ho Hamilton (1:25.816), ale Mexičan se nevzdává (1:25.508) a znovu jde do čela. Přetahovaná pokračuje - 1:25.165 – pro Hamiltona, v těsném závěsu mu jsou Pérez a Senna. Jenson Button však zajíždí rychlé kolo a je druhý za svým týmovým kolegou.
Hamilton v Monze opět nejrychlejší (foto: McLaren Mercedes)
Lewis Hamilton zlepšuje hodnotu nejrychlejšího času na 1:24,687, zatímco oba vozy Red Bull jsou až na sedmém a osmém místě. Pastor Maldonado je také dostatečně rychlý a posouvá se na třetí místo. Maldonada však čeká penalizace v podobě odsunu o deset míst na startu.
Obě Ferrari jsou na trati, Alonso je na moment pomalejší než Massa, oba však zůstávají na trati. Alonso se vklínil na druhé místo a rozdělil tak dvojici McLarenu. Další kolo v podání Fernanda Alonsa je již nejrychlejší a hodnota času na první pozici je tak 1:24.632.
Do konce tréninku zbývá 18 minut a jsme tak ve fázi, kdy týmy budou simulovat kvalifikaci.
Piloti přezouvají na měkčí směs pneumatik. Alonso zajíždí rychlý čas (1:24,814), ale nedokázal překonat svůj nejrychlejší čas zajetý na tvrdých pneumatikách. Druhé kolo je o poznání lepší a čas 1:24.579 upevňuje jeho vedoucí pozici. Hamilton je lepší o pouhou tisícinu sekundy.
Problém u Red Bullu: Vettel je nucený odstavit vůz ve Variante della Roggia. Problémem byla závada na alternátoru - podle Renaultu však odlišného charakteru než v Monze. Během hodiny jej stihnout vyměnit, do začátku kvalifikace by tedy jeho vůz měl být připravený.
Třetí trénink byl odmáván šachovnicovým praporem a čeká se jen na dojetí posledních kol.
Počty kol ujetých ve 3. tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Räikkönen - 345 km/hod; 2. Button - 341; 3. Hamilton - 341; 4. D'Ambrosio - 340; 5. Vergne - 340; 6. Ricciardo - 340.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.