Lewis Hamilton byl nejrychlejším pilotem třetího tréninku o pouhou tisícinu sekundy před pilotem Ferrari, Fernandem Alonsem.
Intenzivní sluneční svit nad královským parkem v Monze, přivítal účastníky Velké ceny Itálie i při třetím tréninku. Teplota vzduchu je 25°C, na povrchu asfaltu je teplota 32°C.
Zelené světlo na konci boxové uličky značí start do posledního tréninku.
V boxech domácího týmu, Ferrari, je Luca Cordero di Montezemolo, aby se pozdravil s techniky a mechaniky. Zatímco oba piloti Scuderie jsou již na trati, aby zajeli instalační kolo. Stejný počin udělali i piloti ostatních stájí.
Osiřelou trať po instalačních kolech narušuje Nico Hülkenberg a Sergio Pérez.
Nico Hülkenberg zajíždí první měřené kolo 1:30,583, ale v čele výsledkové listiny je jen na okamžik, sesazuje ho Pérez, který zajíždí čas 1:26,620. Räikkönen je však rychlejší a jde tak do čela a posouvá hodnotu nejrychlejšího kola na 1:26,215.
Pořadí na čele se teď hodně mění, momentálně je nejrychlejší Peréz (1:25.894), překonává ho Hamilton (1:25.816), ale Mexičan se nevzdává (1:25.508) a znovu jde do čela. Přetahovaná pokračuje - 1:25.165 – pro Hamiltona, v těsném závěsu mu jsou Pérez a Senna. Jenson Button však zajíždí rychlé kolo a je druhý za svým týmovým kolegou.
Hamilton v Monze opět nejrychlejší (foto: McLaren Mercedes)
Lewis Hamilton zlepšuje hodnotu nejrychlejšího času na 1:24,687, zatímco oba vozy Red Bull jsou až na sedmém a osmém místě. Pastor Maldonado je také dostatečně rychlý a posouvá se na třetí místo. Maldonada však čeká penalizace v podobě odsunu o deset míst na startu.
Obě Ferrari jsou na trati, Alonso je na moment pomalejší než Massa, oba však zůstávají na trati. Alonso se vklínil na druhé místo a rozdělil tak dvojici McLarenu. Další kolo v podání Fernanda Alonsa je již nejrychlejší a hodnota času na první pozici je tak 1:24.632.
Do konce tréninku zbývá 18 minut a jsme tak ve fázi, kdy týmy budou simulovat kvalifikaci.
Piloti přezouvají na měkčí směs pneumatik. Alonso zajíždí rychlý čas (1:24,814), ale nedokázal překonat svůj nejrychlejší čas zajetý na tvrdých pneumatikách. Druhé kolo je o poznání lepší a čas 1:24.579 upevňuje jeho vedoucí pozici. Hamilton je lepší o pouhou tisícinu sekundy.
Problém u Red Bullu: Vettel je nucený odstavit vůz ve Variante della Roggia. Problémem byla závada na alternátoru - podle Renaultu však odlišného charakteru než v Monze. Během hodiny jej stihnout vyměnit, do začátku kvalifikace by tedy jeho vůz měl být připravený.
Třetí trénink byl odmáván šachovnicovým praporem a čeká se jen na dojetí posledních kol.
Počty kol ujetých ve 3. tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Räikkönen - 345 km/hod; 2. Button - 341; 3. Hamilton - 341; 4. D'Ambrosio - 340; 5. Vergne - 340; 6. Ricciardo - 340.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.