McLareny létají Monzou, Ferrari jim je přes technické problémy v patách

McLaren
McLaren, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 7. září 2012 15:30
Sdílej:

MONZA - 2. TRÉNINK; Odpoledne byly nejrychlejší v Monze McLareny: Lewis Hamilton následovaný Jensonem Buttonem. Obě Ferrari se seřadila těsně za nimi, Fernanda Alonsa však řádně potrápila technika.

Druhý trénink začal opět za slunečného počasí a vyšších teplot - vzduch 28 °C; asfalt 40 °C. Ve 14:00 hod vyrazil na dráhu jako první Sergio Pérez, jenž pokračoval rovnou do měřeného kola - 1:27,713 min. Na rovince mu bylo naměřeno 336 km/hod.

Svým prvním pokusem ho však překonal Kimi Räikkönen, jenž dopoledne při divokém průjezdu obrubníku poškodil své přední křídlo - 1:26,093 a 1:25,934 min. Na trati byl hustý provoz, nechyběl ani Pastor Maldonado, jenž měl dopoledne problémy s hydraulikou (zůstalo mu otevřené DRS, Williams však přišel o poloze Venezuelana.

Po výměně motoru a menším zdržení se po 10 min přidal i vedoucí muž šampionátu - Fernando Alonso, v tu chvíli vylétl mimo trať v Lesmo 2 Narain Karthikeyan, jenž svůj vůz dopoledne propůjčil Číňanovi Maovi, bez viditelného poškození se však vrátil na dráhu.

Po 13 min šel do čela opět Mercedes, resp. - Nico Rosberg: 1:25,446 min. Německý tým v Monze těží ze svého dvojitého DRS, potíže však má v Parabolice, Rosbergovi kvůli lepšímu cítění vozu v nájezdech do zatáček vyměnil přední zavěšení.

Na cílové pásce za ní na McLareny ztrácí 3 - 6 km/hod, ty zde dosahují rychlosti kolem 319 km/hod, na rozdíl od Monzy tedy jezdí se stejným přítlakem. Mercedesy ale měly u svého balíku pro velmi nízký přítlak problémy se separací při zavírání DRS.

Dambrosio, který v Monze nahrazuje Grosjeana, je zatlačován do boxů (foto: Lotus F1 Team)

Po 20 min jako první nazul měkčí ze dvou nabízených směsí Heikki Kovalainen. Po dalších 2 min se na čele k potěšení domácích tifosi objevil Fernando Alonso - 1:25,350 min. Räikkönen byl na měkčí směsi byl o 0,459 s pomalejší. Bylo však zajímavé, že se piloti s přechodem na středně-tvrdé pneumatiky nelepšili.

Pořadí v polovině tréninku:1. Alonso   1:25,350 min2. Massa       + 0,0803. Rosberg    + 0,0964. Räikkönen + 0,1545. Button       + 0,4826. Hamilton   + 0,5247. Di Resta    + 0,6988. Pérez        + 0,722

Po 50 min na čele vystřídal Alonsa Button, zajel o 22 tisícin rychleji: 1:25,328 min. McLaren je po přestávce na okruzích vyžadující nižší přítlak rychlejší než soupeři. Varující však je přiznání inženýrů, že přesně neví, co stojí za podstatně vyšší konkurenceschopností.

Přesné vyhodnocení pneumatik bude důležité pro závod, týmy se v něm budou pokoušet o jednu zastávku. Správná teplota je u letošních směsí velmi důležité, 5 °C odchylka od optima vede k velkému poklesu formy. Na zahřátí tvrdé ani středně-tvrdé směsi v zítřejší kvalifikaci zřejmě nebude stačit pouze jedno tradiční výjezdní kolo (out-lap) z boxů.

Po 55 min se na 1. místě objevuje druhý McLaren pilotovaný Lewisem Hamiltonem, jenž svého týmového kolegu překonává o 38 tisícin sekundy: 1:25,290 min. Alonso má opět problémy se svým Ferrari, zasekl se mu druhý rychlostní stupeň a nemůže jej změnit, předtím jej trápily potíže s brzdami v levém předním kole. Bude mu muset být vyměněna převodovka, naštěstí se však jedna o "tréninkový" kousek, proto za penalizován nebude.

Týmy se ke konci za častého probrzďování svých jezdců věnovaly závodním simulacím s plnou nádrží, McLareny na čele proto již nikdo nepřekonal. S rychlostí jsou na tom velmi dobře obě Ferrari a konkurenceschopně vypadají i Mercedesy, Lotusy a Force India. Pole je však velmi vyrovnané, prvních 12 pilotů se vlezlo do 0,867 s.

Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za oba páteční tréninky celkem (vpravo)

Maximální rychlosti: 1. D'Ambrosio - 345 km/hod; 2. Räikkönen 343; 3. Button - 342; Hamilton - 341; Di Resta - 341; Hülkenberg - 341.

Přehled všech časů: zde (PDF).

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.