Okruh v Monze je domovem fanoušků Ferrari, takzvaných Tifosi, kteří budou letos bezpochyby podporovat Fernanda Alonsa. Na tamější atmosféru však nezapomněli ani dva, svého času domácí, piloti a mistři světa - Schumacher a Räikkönen.
Michael Schumacher v oficiálním předzávodním prohlášení uvedl, že když pomyslí na Monzu, ihned všechno vidí skrz rudý závoj. "Je to bijící závodní srdce Itálie, všechno tam žije a dýchá Ferrari a já musím nevyhnutelně myslet na všechna ta krásná léta, která jsem tam strávil," uvedl sedminásobný německý šampion.
Co ho prý obzvlášť těší je fakt, že ho i po těch letech Tifosi vřele vítají. A i když teď závodí za stříbrný Mercedes, doufá, že jim bude moct nabídnout hezký souboj a být jim hodným soupeřem.
Na zdejší atmosféru a fanoušky vzpomíná také Kimi Räikkönen: "Monza je jejich domovem a bude tam také spousta finských fanoušků. Je to místo, kde jedeme opravdu, ale opravdu rychle. Je skvělé tam přijet s dobře fungujícím autem a vidět, jak rychle můžete jet."
"Když jsem na Monze závodil naposled, byl jsem pilot Ferrari. Vždycky jsem si tamější atmosféru užíval, ale jako jezdec Ferrari to bylo opravdu speciální. Doufám, že mě stále rádi uvidí závodit, i kdybych měl jet před Ferrari. Hodně se těším, až uvidím všechny fanoušky a myslím, že by to byl hodně zvláštní pocit být na pódiu i jako pilot Lotusu," nechal se slyšet Fin.
Tři osobnosti spojené s týmem Ferrari vedle sebe - oslavy na pódiu po VC Evropy (foto: Mercedes AMG F1 Team)
A i když v Monze nikdy nevyhrál, není to podle něj tím, že by neuměl na této trati jezdit. "Z nějakých důvodů nám to tam zkrátka nikdy nevyšlo," a dodává, že i když mu vítězství zatím unikalo, neznamená to, že by zde nemohl vyhrát nebo získat dobrý výsledek v budoucnu.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.