Kimi Räikkönen v průběhu Velké ceny Belgie předvedl krásný manévr, když Michaela Schumachera předjel v nájezdu do Eau Rouge. Po závodě tuto situaci přiblížil.
"Jo, mé auto se moc příjemně po celý závod neřídilo. Ve včerejší kvalifikaci s novými pneumatikami to bylo OK, ale třetí či čtvrté místo - docela dost jsme na kluky před námi ztráceli, takže jsem nečekal jednoduchou jízdu, ukázalo se to být hodně obtížné," vrací se k závodu pilot Lotusu.
"Scházela přilnavost, prvních několik kol na nových pneumatikách bylo vždy dobrých, pak to klouzalo - nic vpředu, nic vzadu, jen trápení s přilnavostí a navíc jsme jeli s vyšším přítlakem, takže jsme na rovinkách byli opravdu pomalí," popisuje Räikkönen své nedělní trápení.
"Michaela jsem jednou předjel, ale znovu mě dostal a já jsem věděl, že mou jedinou šancí bude získat DRS a pak být před ním, protože jsem jej na rovince nedokázal předjet ani s DRS kvůli omezovači otáček.
Takže jsem musel využít šanci předjet jej díky KERSu v nájezdu do Eau Rouge a svým způsobem se to vyplatilo - ale přesto mě málem znovu dostal, což ukazuje na to, že jsme dnes opravdu neměli rychlost," přibližuje okolnosti nádherného předjetí, které dalo vzpomenout na loňský podobný souboj Marka Webbera s Fernandem Alonsem.
"Ale třetí místo je OK. Nebyl to nejjednodušší závod, ale dost OK," pokračuje klasicky Räikkönen.
Tradiční "radost" na pódiu (foto: Lotus F1 Team)
Na dotaz, zda mu nedostatek výkonu, na který si stěžoval v průběhu Velké ceny Belgie, dělá před Monzou starosti, odpověděl: "Nevím, jestli nám scházel nějaký výkon. To lidé vždy říkají, ale my nevíme, co máme.
Zkrátka jsme dnes neměli rychlost a snad to s o trochu teplejším počasím a [odlišným] rozvržením okruhu bude jiné. Nečekám, že bychom byli najednou na čele, nějak snadno vpředu, pohybovali jsme se tam však téměř na všech okruzích a měli dobré šance - tento závod byl určitě jeden z nejtěžších.
Snad se to v Monze vrátí k tomu, co jsme zažívali v předchozích závodech. Musíme počkat a uvidíme," dodává Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.