Kimi Räikkönen v průběhu Velké ceny Belgie předvedl krásný manévr, když Michaela Schumachera předjel v nájezdu do Eau Rouge. Po závodě tuto situaci přiblížil.
"Jo, mé auto se moc příjemně po celý závod neřídilo. Ve včerejší kvalifikaci s novými pneumatikami to bylo OK, ale třetí či čtvrté místo - docela dost jsme na kluky před námi ztráceli, takže jsem nečekal jednoduchou jízdu, ukázalo se to být hodně obtížné," vrací se k závodu pilot Lotusu.
"Scházela přilnavost, prvních několik kol na nových pneumatikách bylo vždy dobrých, pak to klouzalo - nic vpředu, nic vzadu, jen trápení s přilnavostí a navíc jsme jeli s vyšším přítlakem, takže jsme na rovinkách byli opravdu pomalí," popisuje Räikkönen své nedělní trápení.
"Michaela jsem jednou předjel, ale znovu mě dostal a já jsem věděl, že mou jedinou šancí bude získat DRS a pak být před ním, protože jsem jej na rovince nedokázal předjet ani s DRS kvůli omezovači otáček.
Takže jsem musel využít šanci předjet jej díky KERSu v nájezdu do Eau Rouge a svým způsobem se to vyplatilo - ale přesto mě málem znovu dostal, což ukazuje na to, že jsme dnes opravdu neměli rychlost," přibližuje okolnosti nádherného předjetí, které dalo vzpomenout na loňský podobný souboj Marka Webbera s Fernandem Alonsem.
"Ale třetí místo je OK. Nebyl to nejjednodušší závod, ale dost OK," pokračuje klasicky Räikkönen.
Tradiční "radost" na pódiu (foto: Lotus F1 Team)
Na dotaz, zda mu nedostatek výkonu, na který si stěžoval v průběhu Velké ceny Belgie, dělá před Monzou starosti, odpověděl: "Nevím, jestli nám scházel nějaký výkon. To lidé vždy říkají, ale my nevíme, co máme.
Zkrátka jsme dnes neměli rychlost a snad to s o trochu teplejším počasím a [odlišným] rozvržením okruhu bude jiné. Nečekám, že bychom byli najednou na čele, nějak snadno vpředu, pohybovali jsme se tam však téměř na všech okruzích a měli dobré šance - tento závod byl určitě jeden z nejtěžších.
Snad se to v Monze vrátí k tomu, co jsme zažívali v předchozích závodech. Musíme počkat a uvidíme," dodává Räikkönen.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.