Kimi Räikkönen v průběhu Velké ceny Belgie předvedl krásný manévr, když Michaela Schumachera předjel v nájezdu do Eau Rouge. Po závodě tuto situaci přiblížil.
"Jo, mé auto se moc příjemně po celý závod neřídilo. Ve včerejší kvalifikaci s novými pneumatikami to bylo OK, ale třetí či čtvrté místo - docela dost jsme na kluky před námi ztráceli, takže jsem nečekal jednoduchou jízdu, ukázalo se to být hodně obtížné," vrací se k závodu pilot Lotusu.
"Scházela přilnavost, prvních několik kol na nových pneumatikách bylo vždy dobrých, pak to klouzalo - nic vpředu, nic vzadu, jen trápení s přilnavostí a navíc jsme jeli s vyšším přítlakem, takže jsme na rovinkách byli opravdu pomalí," popisuje Räikkönen své nedělní trápení.
"Michaela jsem jednou předjel, ale znovu mě dostal a já jsem věděl, že mou jedinou šancí bude získat DRS a pak být před ním, protože jsem jej na rovince nedokázal předjet ani s DRS kvůli omezovači otáček.
Takže jsem musel využít šanci předjet jej díky KERSu v nájezdu do Eau Rouge a svým způsobem se to vyplatilo - ale přesto mě málem znovu dostal, což ukazuje na to, že jsme dnes opravdu neměli rychlost," přibližuje okolnosti nádherného předjetí, které dalo vzpomenout na loňský podobný souboj Marka Webbera s Fernandem Alonsem.
"Ale třetí místo je OK. Nebyl to nejjednodušší závod, ale dost OK," pokračuje klasicky Räikkönen.
Tradiční "radost" na pódiu (foto: Lotus F1 Team)
Na dotaz, zda mu nedostatek výkonu, na který si stěžoval v průběhu Velké ceny Belgie, dělá před Monzou starosti, odpověděl: "Nevím, jestli nám scházel nějaký výkon. To lidé vždy říkají, ale my nevíme, co máme.
Zkrátka jsme dnes neměli rychlost a snad to s o trochu teplejším počasím a [odlišným] rozvržením okruhu bude jiné. Nečekám, že bychom byli najednou na čele, nějak snadno vpředu, pohybovali jsme se tam však téměř na všech okruzích a měli dobré šance - tento závod byl určitě jeden z nejtěžších.
Snad se to v Monze vrátí k tomu, co jsme zažívali v předchozích závodech. Musíme počkat a uvidíme," dodává Räikkönen.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.