SPA - PŘEHED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak rychle pracovaly týmy v boxech a jaké volily strategie během Velké ceny Belgie?
Mechanici McLarenu potvrzují zlepšení svých činností v boxech: Buttona odbavili za 2,6 sekundy, Brit byl navíc pilotem, který se v boxech zdržel vůbec nejkratší dobu.
Svou rychlostí překvapili mechanici Toro Rosso, když Ricciarda ve 12. kole přezuli za 2,9 s. Pod tři sekundy se nedostal již ani jeden ze špičkových týmů, u Ferrari to ve stejném kole bylo o chloupek pomalejší.
Velmi dobře pracovali rovněž u Lotusu: stříbrného Räikkönen odbavili dvakrát za 3,1 s. Zastávky si naopak nedá za rámeček Williams, který to u svého jediného klasifikovaného Senny nestihl ani jednou pod 4,3 s.
Velmi dlouho trvala Kovalainenova zastávka, což byl důsledek nebezpečného vypuštění, za které tým inkasoval pokutu ve výši 10 000 Eur (v přepočtu kolem čtvrt milionu korun). Fin se při tom střetl s přijíždějícím vozem HRT, musel být zatlačen pár metrů zpět a nechat si vyměnit poškozené křídlo. Tato estráda jej vyšla na 34,9 s.
Do závodu dnes všichni krom Hülkenberga a Rosberga startovali na středně-tvrdé (medium) směsi. Překvapivě si pouze s jednou zastávkou během celé Velké ceny Belgie vystačilo vedoucí duo Button - Vettel, podobný tak vyšel i Picovi s Marusií. Nikdo z nich to před startem neplánoval.
Všichni ostatní vsadili na dvouzastávkovou strategii, pouze Kobajaši a De la Rosa se kvůli poškození svých vozů v první zatáčce u mechaniků objevili třikrát.
O strategii jedné zastávky se po úvodních konkurenceschopných časech pokusil i Mercedes u jubilanta s 300. starty- u Schumachera. Devět kol před koncem však museli stavět podruhé. Jejich odvaze se divím, šetrnost k pneumatikám není ani zdaleka silnou stránkou monopostu F1 W03.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi zvládl v úvodu Vettel: 21 kol (47,7 % závodu), Pic na tvrdé sadě vydržel 26 okruhů (59,1 %).
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.