Fernando Alonso, byl nejrychlejším pilotem v posledním tréninku před Velkou cenou Belgie. Na záda mu dýchal Kimi Räikkönen s Lotusem a oba piloti stáje Sauber, Peréz a Kobajaši.
Po pátečním nevlídném počasí, kdy piloti neměli možnost odzkoušet si nastavení vozů, jsou dnes povětrnostní podmínky v ardenském pohoří mnohem příznivější. Sluneční paprsky osušily povrch tratě ve Spa a je velice pravděpodobné, že třetí trénink se kompletně odehraje za sucha. Teplota vzduchu není moc vysoká: 12 °C, asfalt má 20 °C.Mark Webber ještě před zahájením sobotního tréninku vyměnil v útrobách svého vozu převodovku a čeká ho tak penalizace, která ho odsune o pět míst na startovním roštu (psali jsme včera zde).Na konci boxové uličky svíti zelená, je tedy odstartováno.Na trať se jako první vydávají oba piloti stáje Sauber, vzápětí jsou následováni celou smečkou zbytku startovního pole. Všichni si tak odbudou instalační kolo a zjistí tak základní hodnoty pro nastaveni vozu.Jean Eric Vergne je prvním pilotem, který zaznamenal měřené kolo (1:58,079). Netrvá dlouho a i další piloti začínají svůj boj s časomírou, do čela se s časem 1:57,562 vyhoupl Senna. Vettel jde na třetí místo, -Webber je druhý a Senna posouvá hodnotu svého času na 1:53,647.
Podmínky na trati se lepší s každým novým kolem, aktuálně mají piloti na svých vozech nazuté P tvrdé směsi. Společně s bílou středně-tvrdou tvoří suchou kombinaci, kterou Pirelli přivezlo do Belgie.
Senna se znovu zlepšuje a hodnota jeho času se vyšplhala již na 1:52,562. Z týmového radia, které je určeno Rosbergovi, se dozvídáme, aby nepoužíval DRS. Německý pilot simuluje závodní stint.
Nové křídlo McLarenu pro nižší přítlak (foto: McLaren Mercedes)
Nico Hulkenberg zajíždí 1:55,097 min a je aktuálně na druhé pozici, Vettel na něho ztrácí čtyři desetiny. Jediní piloti, kteří ještě nevyrazili do boje s časem jsou Hamilton, Alonso, Massa a také Räikkönen.
Vettel zamířil do boxu v momentě, kdy na trati vlají žluté vlajky o jejich vyvěšení se postaral Rosbergův Mercedes, který vypověděl službu. Z opakovaných záběrů je jasné, že Rosberga zradila převodovka, pravděpodobně obdrží penalizaci za její výměnu.
Na trati se objevují také obě Ferrari, Alonso a Massa. Na čele se drží stále Senna, jeho nynější čas 1:51,741 min v těsném závěsu má dvě Marussie, Tima Glocka a Charlese Pica s časy 1:54,1 a 1:54.2. Čtvrtý je Vettel s časem 1:54.567, pátý Hulkenberg, šestý Grosjean.
Zatím jediní bez času jsou Hamilton, Alonso a Massa. Hamilton zajíždí ke krátké zastávce do boxů a vzdává se zpět na trať. Felipe Massa se vyhoupl na druhé místo s hodnotou času na 1.51,885. Alonso je momentálně pomalejší, ale stačí mu to na třetí pozici. Alonsovo další měřené kolo je již nejrychlejší a u jeho jména je hodnota 1:50,936.Kovalainen si stěžuje na problém se systémem DRS, který špatně reaguje na povel z tlačítka umístěného na volantu.Do čela jde Sergio Peréz, který stejně jako Alonso nasadil měkčí směs pneumatik, nejrychlejší kolo má tak hodnotu 1:49,637. Také další piloti nasazují bíle označené Pirellky. U Grosjeana se časomíra zastavuje na hodnotě 1:49,580 a jde přes Peréze, Webber je však ještě rychlejší (1:49,164).
Do čela klasifikace se vrací Peréz s časem 1:48,850 netrvá však dlouho a nejrychlejší kolo zajíždí Alonso. Situace se nemění ani v posledních kolech volného tréninku a tak se nejrychlejším pilotem sobotního tréninku stává Fernando Alonso na Ferrari.
Počty ujetých kol ve 3. tréninku
Maximální rychlosti: 1. Kobajaši - 327 km/hod; 2. Senna - 326; 3. Maldonado - 326; 4. Vergne - 325; 5. Pérez - 324; 6. Schumacher - 324.
Přehled všech časů: PDF.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.