Fernando Alonso, byl nejrychlejším pilotem v posledním tréninku před Velkou cenou Belgie. Na záda mu dýchal Kimi Räikkönen s Lotusem a oba piloti stáje Sauber, Peréz a Kobajaši.
Po pátečním nevlídném počasí, kdy piloti neměli možnost odzkoušet si nastavení vozů, jsou dnes povětrnostní podmínky v ardenském pohoří mnohem příznivější. Sluneční paprsky osušily povrch tratě ve Spa a je velice pravděpodobné, že třetí trénink se kompletně odehraje za sucha. Teplota vzduchu není moc vysoká: 12 °C, asfalt má 20 °C.Mark Webber ještě před zahájením sobotního tréninku vyměnil v útrobách svého vozu převodovku a čeká ho tak penalizace, která ho odsune o pět míst na startovním roštu (psali jsme včera zde).Na konci boxové uličky svíti zelená, je tedy odstartováno.Na trať se jako první vydávají oba piloti stáje Sauber, vzápětí jsou následováni celou smečkou zbytku startovního pole. Všichni si tak odbudou instalační kolo a zjistí tak základní hodnoty pro nastaveni vozu.Jean Eric Vergne je prvním pilotem, který zaznamenal měřené kolo (1:58,079). Netrvá dlouho a i další piloti začínají svůj boj s časomírou, do čela se s časem 1:57,562 vyhoupl Senna. Vettel jde na třetí místo, -Webber je druhý a Senna posouvá hodnotu svého času na 1:53,647.
Podmínky na trati se lepší s každým novým kolem, aktuálně mají piloti na svých vozech nazuté P tvrdé směsi. Společně s bílou středně-tvrdou tvoří suchou kombinaci, kterou Pirelli přivezlo do Belgie.
Senna se znovu zlepšuje a hodnota jeho času se vyšplhala již na 1:52,562. Z týmového radia, které je určeno Rosbergovi, se dozvídáme, aby nepoužíval DRS. Německý pilot simuluje závodní stint.
Nové křídlo McLarenu pro nižší přítlak (foto: McLaren Mercedes)
Nico Hulkenberg zajíždí 1:55,097 min a je aktuálně na druhé pozici, Vettel na něho ztrácí čtyři desetiny. Jediní piloti, kteří ještě nevyrazili do boje s časem jsou Hamilton, Alonso, Massa a také Räikkönen.
Vettel zamířil do boxu v momentě, kdy na trati vlají žluté vlajky o jejich vyvěšení se postaral Rosbergův Mercedes, který vypověděl službu. Z opakovaných záběrů je jasné, že Rosberga zradila převodovka, pravděpodobně obdrží penalizaci za její výměnu.
Na trati se objevují také obě Ferrari, Alonso a Massa. Na čele se drží stále Senna, jeho nynější čas 1:51,741 min v těsném závěsu má dvě Marussie, Tima Glocka a Charlese Pica s časy 1:54,1 a 1:54.2. Čtvrtý je Vettel s časem 1:54.567, pátý Hulkenberg, šestý Grosjean.
Zatím jediní bez času jsou Hamilton, Alonso a Massa. Hamilton zajíždí ke krátké zastávce do boxů a vzdává se zpět na trať. Felipe Massa se vyhoupl na druhé místo s hodnotou času na 1.51,885. Alonso je momentálně pomalejší, ale stačí mu to na třetí pozici. Alonsovo další měřené kolo je již nejrychlejší a u jeho jména je hodnota 1:50,936.Kovalainen si stěžuje na problém se systémem DRS, který špatně reaguje na povel z tlačítka umístěného na volantu.Do čela jde Sergio Peréz, který stejně jako Alonso nasadil měkčí směs pneumatik, nejrychlejší kolo má tak hodnotu 1:49,637. Také další piloti nasazují bíle označené Pirellky. U Grosjeana se časomíra zastavuje na hodnotě 1:49,580 a jde přes Peréze, Webber je však ještě rychlejší (1:49,164).
Do čela klasifikace se vrací Peréz s časem 1:48,850 netrvá však dlouho a nejrychlejší kolo zajíždí Alonso. Situace se nemění ani v posledních kolech volného tréninku a tak se nejrychlejším pilotem sobotního tréninku stává Fernando Alonso na Ferrari.
Počty ujetých kol ve 3. tréninku
Maximální rychlosti: 1. Kobajaši - 327 km/hod; 2. Senna - 326; 3. Maldonado - 326; 4. Vergne - 325; 5. Pérez - 324; 6. Schumacher - 324.
Přehled všech časů: PDF.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.