Fernando Alonso, byl nejrychlejším pilotem v posledním tréninku před Velkou cenou Belgie. Na záda mu dýchal Kimi Räikkönen s Lotusem a oba piloti stáje Sauber, Peréz a Kobajaši.
Po pátečním nevlídném počasí, kdy piloti neměli možnost odzkoušet si nastavení vozů, jsou dnes povětrnostní podmínky v ardenském pohoří mnohem příznivější. Sluneční paprsky osušily povrch tratě ve Spa a je velice pravděpodobné, že třetí trénink se kompletně odehraje za sucha. Teplota vzduchu není moc vysoká: 12 °C, asfalt má 20 °C.Mark Webber ještě před zahájením sobotního tréninku vyměnil v útrobách svého vozu převodovku a čeká ho tak penalizace, která ho odsune o pět míst na startovním roštu (psali jsme včera zde).Na konci boxové uličky svíti zelená, je tedy odstartováno.Na trať se jako první vydávají oba piloti stáje Sauber, vzápětí jsou následováni celou smečkou zbytku startovního pole. Všichni si tak odbudou instalační kolo a zjistí tak základní hodnoty pro nastaveni vozu.Jean Eric Vergne je prvním pilotem, který zaznamenal měřené kolo (1:58,079). Netrvá dlouho a i další piloti začínají svůj boj s časomírou, do čela se s časem 1:57,562 vyhoupl Senna. Vettel jde na třetí místo, -Webber je druhý a Senna posouvá hodnotu svého času na 1:53,647.
Podmínky na trati se lepší s každým novým kolem, aktuálně mají piloti na svých vozech nazuté P tvrdé směsi. Společně s bílou středně-tvrdou tvoří suchou kombinaci, kterou Pirelli přivezlo do Belgie.
Senna se znovu zlepšuje a hodnota jeho času se vyšplhala již na 1:52,562. Z týmového radia, které je určeno Rosbergovi, se dozvídáme, aby nepoužíval DRS. Německý pilot simuluje závodní stint.
Nové křídlo McLarenu pro nižší přítlak (foto: McLaren Mercedes)
Nico Hulkenberg zajíždí 1:55,097 min a je aktuálně na druhé pozici, Vettel na něho ztrácí čtyři desetiny. Jediní piloti, kteří ještě nevyrazili do boje s časem jsou Hamilton, Alonso, Massa a také Räikkönen.
Vettel zamířil do boxu v momentě, kdy na trati vlají žluté vlajky o jejich vyvěšení se postaral Rosbergův Mercedes, který vypověděl službu. Z opakovaných záběrů je jasné, že Rosberga zradila převodovka, pravděpodobně obdrží penalizaci za její výměnu.
Na trati se objevují také obě Ferrari, Alonso a Massa. Na čele se drží stále Senna, jeho nynější čas 1:51,741 min v těsném závěsu má dvě Marussie, Tima Glocka a Charlese Pica s časy 1:54,1 a 1:54.2. Čtvrtý je Vettel s časem 1:54.567, pátý Hulkenberg, šestý Grosjean.
Zatím jediní bez času jsou Hamilton, Alonso a Massa. Hamilton zajíždí ke krátké zastávce do boxů a vzdává se zpět na trať. Felipe Massa se vyhoupl na druhé místo s hodnotou času na 1.51,885. Alonso je momentálně pomalejší, ale stačí mu to na třetí pozici. Alonsovo další měřené kolo je již nejrychlejší a u jeho jména je hodnota 1:50,936.Kovalainen si stěžuje na problém se systémem DRS, který špatně reaguje na povel z tlačítka umístěného na volantu.Do čela jde Sergio Peréz, který stejně jako Alonso nasadil měkčí směs pneumatik, nejrychlejší kolo má tak hodnotu 1:49,637. Také další piloti nasazují bíle označené Pirellky. U Grosjeana se časomíra zastavuje na hodnotě 1:49,580 a jde přes Peréze, Webber je však ještě rychlejší (1:49,164).
Do čela klasifikace se vrací Peréz s časem 1:48,850 netrvá však dlouho a nejrychlejší kolo zajíždí Alonso. Situace se nemění ani v posledních kolech volného tréninku a tak se nejrychlejším pilotem sobotního tréninku stává Fernando Alonso na Ferrari.
Počty ujetých kol ve 3. tréninku
Maximální rychlosti: 1. Kobajaši - 327 km/hod; 2. Senna - 326; 3. Maldonado - 326; 4. Vergne - 325; 5. Pérez - 324; 6. Schumacher - 324.
Přehled všech časů: PDF.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.