Déšť bývá během závodů formule 1 velkou loterií, proto v něj Fernando Alonso doufá. V boji o titul by mu mokrá ruleta ve Spa mohla pomoci.
Alonsovy myšlenkové pochody jsou jednoduché a výstižné – monopost Ferrari nepatří mezi nejrychlejší a z toho důvodu si přeje déšť. Ten by smazal výkonnostní rozdíly jednotlivých monopostů a Alonso by měl lepší výchozí pozici k zisku řádné porce bodů.„Pokud je vaše auto po celý víkend konkurenceschopné, je suchý závod lepší, protože se v něm nemění podmínky. Pokud máte rychlost, v 99 % případů stanete na pódium. To by pro nás byl výborný výsledek,“ míní Alonso.„Ovšem jestli nejste konkurenceschopný, jsem si jist, že mokrá dráha může pomoci, neboť máte mnoho faktorů, které můžete ovlivnit. Jako třeba volbu správných pneumatik ve správný čas,“ pokračuje Alonso.„V tuto chvíli přesně nevím, jaké podmínky by byly nejlepší, ale při pohledu na letošní sezónu, mokrá dráha je pro nás asi lepší,“ vysvětluje Alonso.Na druhou stranu si Alonso uvědomuje míru rizika: „Aquaplanning, bílé čáry, obrubníky… V mokrém závodě můžete hodně získat, ale také ztratit. V boji o titul musíte dojíždět závody a skórovat. Závod za deště znamená větší risk, ovšem ten platí pro všechny.“A jak zní předpověď na nedělní odpoledne? Oblačno s 20 % pravděpodobností deště, zatím…
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.