Déšť bývá během závodů formule 1 velkou loterií, proto v něj Fernando Alonso doufá. V boji o titul by mu mokrá ruleta ve Spa mohla pomoci.
Alonsovy myšlenkové pochody jsou jednoduché a výstižné – monopost Ferrari nepatří mezi nejrychlejší a z toho důvodu si přeje déšť. Ten by smazal výkonnostní rozdíly jednotlivých monopostů a Alonso by měl lepší výchozí pozici k zisku řádné porce bodů.„Pokud je vaše auto po celý víkend konkurenceschopné, je suchý závod lepší, protože se v něm nemění podmínky. Pokud máte rychlost, v 99 % případů stanete na pódium. To by pro nás byl výborný výsledek,“ míní Alonso.„Ovšem jestli nejste konkurenceschopný, jsem si jist, že mokrá dráha může pomoci, neboť máte mnoho faktorů, které můžete ovlivnit. Jako třeba volbu správných pneumatik ve správný čas,“ pokračuje Alonso.„V tuto chvíli přesně nevím, jaké podmínky by byly nejlepší, ale při pohledu na letošní sezónu, mokrá dráha je pro nás asi lepší,“ vysvětluje Alonso.Na druhou stranu si Alonso uvědomuje míru rizika: „Aquaplanning, bílé čáry, obrubníky… V mokrém závodě můžete hodně získat, ale také ztratit. V boji o titul musíte dojíždět závody a skórovat. Závod za deště znamená větší risk, ovšem ten platí pro všechny.“A jak zní předpověď na nedělní odpoledne? Oblačno s 20 % pravděpodobností deště, zatím…
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.