Déšť bývá během závodů formule 1 velkou loterií, proto v něj Fernando Alonso doufá. V boji o titul by mu mokrá ruleta ve Spa mohla pomoci.
Alonsovy myšlenkové pochody jsou jednoduché a výstižné – monopost Ferrari nepatří mezi nejrychlejší a z toho důvodu si přeje déšť. Ten by smazal výkonnostní rozdíly jednotlivých monopostů a Alonso by měl lepší výchozí pozici k zisku řádné porce bodů.„Pokud je vaše auto po celý víkend konkurenceschopné, je suchý závod lepší, protože se v něm nemění podmínky. Pokud máte rychlost, v 99 % případů stanete na pódium. To by pro nás byl výborný výsledek,“ míní Alonso.„Ovšem jestli nejste konkurenceschopný, jsem si jist, že mokrá dráha může pomoci, neboť máte mnoho faktorů, které můžete ovlivnit. Jako třeba volbu správných pneumatik ve správný čas,“ pokračuje Alonso.„V tuto chvíli přesně nevím, jaké podmínky by byly nejlepší, ale při pohledu na letošní sezónu, mokrá dráha je pro nás asi lepší,“ vysvětluje Alonso.Na druhou stranu si Alonso uvědomuje míru rizika: „Aquaplanning, bílé čáry, obrubníky… V mokrém závodě můžete hodně získat, ale také ztratit. V boji o titul musíte dojíždět závody a skórovat. Závod za deště znamená větší risk, ovšem ten platí pro všechny.“A jak zní předpověď na nedělní odpoledne? Oblačno s 20 % pravděpodobností deště, zatím…
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.