Ani Villeneuve ani Alonso, pro Schumachera zůstává nejtvrdším rivalem jeho kariéry Mikka Häkkinen. Podle Němce není Sebastian Vettel nejlepším jezdcem současnosti.
Damon Hill, Jacques Villeneuve, Fernando Alonso - to je jen pár jezdců, kteří dokázali Michaela Schumachera v době jeho "první kariéry" v F1 porazit. Přesto pokud by tehdejší hvězda týmu Ferrari měla vybrat rivala, před kterým chová největší respekt, tak by to byl Mika Häkkinen.
Tento víkend na nás čeká VC Belgie, Michael Schumacher se vrací na tuto trať přesně 21. let poté, co zde absolvoval svůj debut. Čeká jej jubilejní 300. Grand Prix. Na otázku, kdo byl jeho největším rivalem, odpověděl bez dlouhého přemýšlení: "Pokaždé to byl někdo, ale kdybych měl někoho vyzdvihnout, tak před nikým jsem nechoval takový respekt ať už na dráze nebo mimo ni jako před Mikou Häkkinenem. Přistupovali jsme k sobě neustále s respektem, rozumem a fair."
Ve vzpomínkách legendárního Němce by se dalo najít spousta skvělých soubojů právě s Mikou, ale jeden přesto převyšuje ostatní... Stal se před 12 lety ve Spa: Michael Schumacher byl ve vedení, tesně následován Mikou Häkkinenem, když dojeli o kolo zpět jedoucího Ricarda Zontu. Brazilec nevěděl, kam uhnout, a tak ho Michael Schumacher předjel zleva, zatímco Mika Häkkinen zprava. Fin tímto geniálním manévrem převzal vedení a závod vyhrál.
Mika Häkkinen studující zadní část Ferrari
V současném poli nepovažuje Michael za nejlepšího jezdce mistra světa z předešlých dvou let, Sebastiana Vettela, nýbrž Fernanda Alonsa s Ferrari: "Neustále se zlepšuje. Nesmírně se vypracoval." Vettelovi na něj chybí ještě určité vlastnosti.
"Sebastian je skvělý typ člověka a skvělý jezdec, který se nyní musí potýkat s určitou kritikou. Je ale ve stádiu učení se. Aby se z něj stal skvělý vítěz, tak se musí hodně naučit. Vím, že každý jezdec nerad prohrává, já nejsem výjimka, ale to patří k jeho vývoji. Ale teprve až se naučíte prohrávat, tak získáte respekt a svoje vítězství si můžete více užívat."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.