Alex Zanardi, bývalý pilot F1 a dvojnásobný šampión americké série CART, se před novináři rozpovídal o situaci ve stáji Ferrari a o neodvratnosti odchodu Felipeho Massy. Podle něj došly brazilskému závodníkovi výmluvy a je čas Ferrari opustit.
„Felipe je pro mě velmi kvalitním závodníkem. Pokud by se snažil být více sám sebou a nekopírovat Alonsa, určitě by získával pódiová umístění daleko častěji,“ míní Zanardi, který při nehodě v roce 2001 přišel o dolní končetiny.
„Na druhou stranu, je lidská bytost. Má těžkou práci a pokud jezdíte za Ferrari, situace je ještě obtížnější. Myslím, že v tuto chvíli mu už došly výmluvy. Nyní za ním Ferrari musí stát a pozorovat, zdali jeho krize přejde,“ říká paralympionik Zanardi.
Zanardi má dva favority na potencionální náhradníky za Felipeho Massu. První volbou by byl Lewis Hamilton, který s McLarenem stále nepodepsal smlouvu. A jak Alonso mnohokrát prozradil, v roce 2007 neměl problém s Hamiltonem, ale s Ronem Dennisem.
Druhým Zanardiho tipem je Edoardo Mortara, šampión F3 Eurosérie 2010 a nyní již dvojnásobný vítěz závodů DTM.
„Pokud bych stál v čele Ferrari, udělal bych s Mortarou to stejné, co McLaren s Lewisem. Ale v případě volby na jednu sezónu bych bral Paula Di Restu nebo Nica Hülkenberga.“
Alex Zanardi má po paralympiádě, v niž se zúčastní cyklistického závodu, další cíl. Rád by startoval ve slavném závodě Indianapolis 500 s upraveným monopostem, aby plynový a brzdový pedál mohl ovládat ručně.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.