Alex Zanardi, bývalý pilot F1 a dvojnásobný šampión americké série CART, se před novináři rozpovídal o situaci ve stáji Ferrari a o neodvratnosti odchodu Felipeho Massy. Podle něj došly brazilskému závodníkovi výmluvy a je čas Ferrari opustit.
„Felipe je pro mě velmi kvalitním závodníkem. Pokud by se snažil být více sám sebou a nekopírovat Alonsa, určitě by získával pódiová umístění daleko častěji,“ míní Zanardi, který při nehodě v roce 2001 přišel o dolní končetiny.
„Na druhou stranu, je lidská bytost. Má těžkou práci a pokud jezdíte za Ferrari, situace je ještě obtížnější. Myslím, že v tuto chvíli mu už došly výmluvy. Nyní za ním Ferrari musí stát a pozorovat, zdali jeho krize přejde,“ říká paralympionik Zanardi.
Zanardi má dva favority na potencionální náhradníky za Felipeho Massu. První volbou by byl Lewis Hamilton, který s McLarenem stále nepodepsal smlouvu. A jak Alonso mnohokrát prozradil, v roce 2007 neměl problém s Hamiltonem, ale s Ronem Dennisem.
Druhým Zanardiho tipem je Edoardo Mortara, šampión F3 Eurosérie 2010 a nyní již dvojnásobný vítěz závodů DTM.
„Pokud bych stál v čele Ferrari, udělal bych s Mortarou to stejné, co McLaren s Lewisem. Ale v případě volby na jednu sezónu bych bral Paula Di Restu nebo Nica Hülkenberga.“
Alex Zanardi má po paralympiádě, v niž se zúčastní cyklistického závodu, další cíl. Rád by startoval ve slavném závodě Indianapolis 500 s upraveným monopostem, aby plynový a brzdový pedál mohl ovládat ručně.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.