Jan Charouz startující s britským týmem ADR-Delta ve čtvrtém podniku FIA World Endurance Championship s prototypem kategorie LMP2 se na okruhu Silverstone radoval z vítězství ve své kategorii. Úspěch s ním sdílejí také John Martin a Tor Graves, s nimiž se střídal za volantem.
Již v sobotní kvalifikaci začal pro posádku ve složení Jan Charouz, John Martin a Tor Graves úspěšný víkend, když tým zajel absolutně desátý nejrychlejší čas a třetí ve své kategorii.
John Martin také odstartoval s prototypem Oreca 03-Nissan do závodu 6 Hours of Silverstone a během několika úvodních kol se dokázal probojovat do čela své kategorie. Vůz v barvách týmu ADR-Delta předal po necelých dvou hodinách Toru Gravesovi, který vedoucí pozici dokázal udržet po celou dobu svého stintu.
Jako poslední do bílo-modrého prototypu LMP2 usedl jediný český jezdec ve startovní listině Jan Charouz, jenž loni nastoupil do tréninku před Velkou cenou Brazílie F1. Na bývalém vojenském letišti počínal zcela zkušeně a dovedl britskou stáj k druhému letošnímu vítězství. Naposledy se z výhry radovali členové týmu na začátku května v belgickém Spa-Francorchamps.
Jan Charouz projíždí cílem na prvním místě v kategorii LMP2(foto: BPA sport marketing, a. s.)
Český závodník vyhrál v Silverstone svůj první závod se statutem Mistrovství světa. Jeho otci Antonínu Charouzovi se stejný úspěch podařil v roce 1987, kdy zvítězil ve své kategorii při Mistrovství světa cestovních vozů v Brně.
Jan Charouz sděluje své dojmy: "Po celou dobu závodního víkendu tým velmi tvrdě pracoval, což se odrazilo v samotném závodě. Náš prototyp fungoval velmi dobře. Auto jsem převzal na prvním místě naší kategorie a s velkými problémy jej dovezl do cíle. Prototyp jsem převzal lehce poškozený a jízdní vlastnosti se neustále zhoršovaly. Pro tým ADR-Delta to byl však velmi dobrý víkend. Vyhrát závod Mistrovství světa v Silverstone je super!"
Víkendový výkon si pochvaluje Alan Docking, šéf týmu ADR-Delta: "Do Silverstone jsme přijeli po třech dobrých úspěších ze Sebringu, Spa a Le Mans. Chtěli jsme na našem domácím okruhu bojovat o ty nejvyšší mety a povedlo se. Dnes to bylo velmi dobré a na náš tým jsem hrdý. Myslím, že můžeme bojovat o celkové vítězství ve třídě LMP2."
Jan Charouz na stupních vítězů (uprostřed)(foto: BPA sport marketing a. s.)
Antonín Charouz, otec českého závodníka, dodává: "Jsem velice rád, že se Honzovi podařilo zvítězit v Mistrovství světa vytrvalostních závodů sportovních prototypů. Celý víkend se svými týmovými kolegy předváděl ve Velké Británii vyrovnaný výkon, za což byla posádka odměněna vítězstvím. Celému týmu gratuluji a děkuji za jejich úsilí."
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.