Jan Charouz startující s britským týmem ADR-Delta ve čtvrtém podniku FIA World Endurance Championship s prototypem kategorie LMP2 se na okruhu Silverstone radoval z vítězství ve své kategorii. Úspěch s ním sdílejí také John Martin a Tor Graves, s nimiž se střídal za volantem.
Již v sobotní kvalifikaci začal pro posádku ve složení Jan Charouz, John Martin a Tor Graves úspěšný víkend, když tým zajel absolutně desátý nejrychlejší čas a třetí ve své kategorii.
John Martin také odstartoval s prototypem Oreca 03-Nissan do závodu 6 Hours of Silverstone a během několika úvodních kol se dokázal probojovat do čela své kategorie. Vůz v barvách týmu ADR-Delta předal po necelých dvou hodinách Toru Gravesovi, který vedoucí pozici dokázal udržet po celou dobu svého stintu.
Jako poslední do bílo-modrého prototypu LMP2 usedl jediný český jezdec ve startovní listině Jan Charouz, jenž loni nastoupil do tréninku před Velkou cenou Brazílie F1. Na bývalém vojenském letišti počínal zcela zkušeně a dovedl britskou stáj k druhému letošnímu vítězství. Naposledy se z výhry radovali členové týmu na začátku května v belgickém Spa-Francorchamps.
Jan Charouz projíždí cílem na prvním místě v kategorii LMP2(foto: BPA sport marketing, a. s.)
Český závodník vyhrál v Silverstone svůj první závod se statutem Mistrovství světa. Jeho otci Antonínu Charouzovi se stejný úspěch podařil v roce 1987, kdy zvítězil ve své kategorii při Mistrovství světa cestovních vozů v Brně.
Jan Charouz sděluje své dojmy: "Po celou dobu závodního víkendu tým velmi tvrdě pracoval, což se odrazilo v samotném závodě. Náš prototyp fungoval velmi dobře. Auto jsem převzal na prvním místě naší kategorie a s velkými problémy jej dovezl do cíle. Prototyp jsem převzal lehce poškozený a jízdní vlastnosti se neustále zhoršovaly. Pro tým ADR-Delta to byl však velmi dobrý víkend. Vyhrát závod Mistrovství světa v Silverstone je super!"
Víkendový výkon si pochvaluje Alan Docking, šéf týmu ADR-Delta: "Do Silverstone jsme přijeli po třech dobrých úspěších ze Sebringu, Spa a Le Mans. Chtěli jsme na našem domácím okruhu bojovat o ty nejvyšší mety a povedlo se. Dnes to bylo velmi dobré a na náš tým jsem hrdý. Myslím, že můžeme bojovat o celkové vítězství ve třídě LMP2."
Jan Charouz na stupních vítězů (uprostřed)(foto: BPA sport marketing a. s.)
Antonín Charouz, otec českého závodníka, dodává: "Jsem velice rád, že se Honzovi podařilo zvítězit v Mistrovství světa vytrvalostních závodů sportovních prototypů. Celý víkend se svými týmovými kolegy předváděl ve Velké Británii vyrovnaný výkon, za což byla posádka odměněna vítězstvím. Celému týmu gratuluji a děkuji za jejich úsilí."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.