Jan Charouz startující s britským týmem ADR-Delta ve čtvrtém podniku FIA World Endurance Championship s prototypem kategorie LMP2 se na okruhu Silverstone radoval z vítězství ve své kategorii. Úspěch s ním sdílejí také John Martin a Tor Graves, s nimiž se střídal za volantem.
Již v sobotní kvalifikaci začal pro posádku ve složení Jan Charouz, John Martin a Tor Graves úspěšný víkend, když tým zajel absolutně desátý nejrychlejší čas a třetí ve své kategorii.
John Martin také odstartoval s prototypem Oreca 03-Nissan do závodu 6 Hours of Silverstone a během několika úvodních kol se dokázal probojovat do čela své kategorie. Vůz v barvách týmu ADR-Delta předal po necelých dvou hodinách Toru Gravesovi, který vedoucí pozici dokázal udržet po celou dobu svého stintu.
Jako poslední do bílo-modrého prototypu LMP2 usedl jediný český jezdec ve startovní listině Jan Charouz, jenž loni nastoupil do tréninku před Velkou cenou Brazílie F1. Na bývalém vojenském letišti počínal zcela zkušeně a dovedl britskou stáj k druhému letošnímu vítězství. Naposledy se z výhry radovali členové týmu na začátku května v belgickém Spa-Francorchamps.
Jan Charouz projíždí cílem na prvním místě v kategorii LMP2(foto: BPA sport marketing, a. s.)
Český závodník vyhrál v Silverstone svůj první závod se statutem Mistrovství světa. Jeho otci Antonínu Charouzovi se stejný úspěch podařil v roce 1987, kdy zvítězil ve své kategorii při Mistrovství světa cestovních vozů v Brně.
Jan Charouz sděluje své dojmy: "Po celou dobu závodního víkendu tým velmi tvrdě pracoval, což se odrazilo v samotném závodě. Náš prototyp fungoval velmi dobře. Auto jsem převzal na prvním místě naší kategorie a s velkými problémy jej dovezl do cíle. Prototyp jsem převzal lehce poškozený a jízdní vlastnosti se neustále zhoršovaly. Pro tým ADR-Delta to byl však velmi dobrý víkend. Vyhrát závod Mistrovství světa v Silverstone je super!"
Víkendový výkon si pochvaluje Alan Docking, šéf týmu ADR-Delta: "Do Silverstone jsme přijeli po třech dobrých úspěších ze Sebringu, Spa a Le Mans. Chtěli jsme na našem domácím okruhu bojovat o ty nejvyšší mety a povedlo se. Dnes to bylo velmi dobré a na náš tým jsem hrdý. Myslím, že můžeme bojovat o celkové vítězství ve třídě LMP2."
Jan Charouz na stupních vítězů (uprostřed)(foto: BPA sport marketing a. s.)
Antonín Charouz, otec českého závodníka, dodává: "Jsem velice rád, že se Honzovi podařilo zvítězit v Mistrovství světa vytrvalostních závodů sportovních prototypů. Celý víkend se svými týmovými kolegy předváděl ve Velké Británii vyrovnaný výkon, za což byla posádka odměněna vítězstvím. Celému týmu gratuluji a děkuji za jejich úsilí."
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.