Kimi Räikkönen si rally užíval a hodlá se k němu vrátit - ale až po ukončení své kariéry ve Formuli 1.
Dvaatřicetiletý Fin zatím nemá v plánu odcházet a příští rok ho zřejmě opět uvidíme závodit za Lotus, který se netají tím, že by jej velmi rád udržel. Jakmile však závodění v F1 jednou pověsí na hřebík, hodlá si rally znovu užít.
"Udělám to pro zábavu. Jedním z důvodů, proč jsem to chtěl dělat, bylo na prvním místě zjistit, jestli to dokážu nebo ne. Jsem jeho velkým fanouškem a vždy jsem si myslel, že to je tak těžké, že jsem chtěl zjistit, co se bude dít," říká Räikkönen pro Autosport.
"Stále se snažím zlepšovat a vést si v něm dobře. Je to něco, co dokážu a budu si užívat, až budu trochu starší. Určitě do toho půjdu, když budu mít více času. Užívám si obojí [rally i F1]. Rád bych se věnoval oběma zároveň, ale kvůli časovým rozvrhům, plánování a dalším důvodům to není možné," pokračuje Fin.
Tuto zálibu ale nepodporuje jeho současný zaměstnavatel Lotus, který mu na počátku roku zakázal účast v Rally Finska.
Räikkönen na roštu v Hockenheimu (foto: Lotus F1 Team)
"Není to tak, že jsem ztratil zájem o rally. Je to jen o tom, že jsem po celý život závodil, a když jezdíte jeden proti druhému, je to jiné, než když to děláte jen kvůli časům. Užívám si závodění s ostatními lidmi. Proto jsem se vrátil, abych s ostatními bojoval.
Je to úplně jiné, než minulý rok v rally. Když jsem jel NASCAR [v roce 2011], hodně jsem si to užíval, i když se to od F1 tolik liší, stále se jedná o závodění jeden proti druhému. Prožil jsem tam dobré časy. Trochu mi to [závodění ]chybělo," dodává pilot Lotusu.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.