Kimi Räikkönen si rally užíval a hodlá se k němu vrátit - ale až po ukončení své kariéry ve Formuli 1.
Dvaatřicetiletý Fin zatím nemá v plánu odcházet a příští rok ho zřejmě opět uvidíme závodit za Lotus, který se netají tím, že by jej velmi rád udržel. Jakmile však závodění v F1 jednou pověsí na hřebík, hodlá si rally znovu užít.
"Udělám to pro zábavu. Jedním z důvodů, proč jsem to chtěl dělat, bylo na prvním místě zjistit, jestli to dokážu nebo ne. Jsem jeho velkým fanouškem a vždy jsem si myslel, že to je tak těžké, že jsem chtěl zjistit, co se bude dít," říká Räikkönen pro Autosport.
"Stále se snažím zlepšovat a vést si v něm dobře. Je to něco, co dokážu a budu si užívat, až budu trochu starší. Určitě do toho půjdu, když budu mít více času. Užívám si obojí [rally i F1]. Rád bych se věnoval oběma zároveň, ale kvůli časovým rozvrhům, plánování a dalším důvodům to není možné," pokračuje Fin.
Tuto zálibu ale nepodporuje jeho současný zaměstnavatel Lotus, který mu na počátku roku zakázal účast v Rally Finska.
Räikkönen na roštu v Hockenheimu (foto: Lotus F1 Team)
"Není to tak, že jsem ztratil zájem o rally. Je to jen o tom, že jsem po celý život závodil, a když jezdíte jeden proti druhému, je to jiné, než když to děláte jen kvůli časům. Užívám si závodění s ostatními lidmi. Proto jsem se vrátil, abych s ostatními bojoval.
Je to úplně jiné, než minulý rok v rally. Když jsem jel NASCAR [v roce 2011], hodně jsem si to užíval, i když se to od F1 tolik liší, stále se jedná o závodění jeden proti druhému. Prožil jsem tam dobré časy. Trochu mi to [závodění ]chybělo," dodává pilot Lotusu.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.