Zlý hoch formule 1 Pat Symonds, který hrál jednu z hlavních rolí ve známé aféře Crashgate v roce 2008, poprvé veřejně promluvil o celé události. Nelson Piquet Jr. tehdy v Singapuru úmyslně havaroval a umožnil svému týmovému kolegovi Fernandu Alonsovi zvítězit.
Pat Symonds si v prostředí F1 vybudoval dobré jméno a respekt. Ve světě grand prix se poprvé objevil z týmem Toleman v roce 1981 a až na jednu krátkou chvíli, své pracovní prostředí neopustil (nepočítaje rezignaci po Crahsgate). Spolupracoval s Ayrtonem Sennou, Gerhardem Bergerem, Nelsonem Piquetem, Michalem Schumacherem i Fernandem Alonsem. Úspěchy v podobě čtyř titulů mistra světa a tří pohárů konstruktérů mluví za vše.
Bohužel i v kariéře tohoto technického umělce se najde černá kaňka. Jde o známou Crashgate v Singapuru roku 2008.
„Týmu Renault tehdy teklo do bot. Pokud bychom v nejbližší době nezajeli dobrý výsledek, hrozilo by, že přijdeme o tovární podporu,“ vzpomínal Symonds na tlak z francouzské strany.
Podle Symondse přišel s nápadem havárie sám Piquet Jr. „Byl to jeho nápad, což je přesný opak toho, co tvrdil před soudem. Flavio Briatorie nebyl spokojen s jeho výkony a dával mu to najevo. Piquet si tímto činem chtěl pojistit sedačku v týmu,“ pokračoval Symonds.
Nejprve nepřipadal Piquetův nápad v úvahu, ale pod tíhou okolností a nutností co nejdříve dovézt slušný výsledek učinili Briatore a Symonds osudné rozhodnutí.
Symond srovnává své rozhodnutí s jistými přešlapy Michaela Schumachera. „Michael je skvělý závodník, ale v některých situacích dává přednost rychlému afektovanému jednání před uvážlivým tahem. Například aféra Rascasse 2006 nebo kolize s Damonem Hillem v Adelaide v roce 1994. A něco podobného se stalo i mně. Nepřemýšlel jsem, v tu chvíli neexistovalo jiné okamžité řešení,“ míní Symonds.
Co se stalo, nelze vrátit. Piquet si definitivně zavřel dveře do F1, Flavio Briatorie dostal v F1 doživotní zákaz. Symondsovi byl udělen pětiletý zákaz, načež mu byl zkrácen a od příštího roku má opět povolení vstoupit do paddocku. „Občas jsem závod navštívil, ale jen jako divák na tribuně,“ uvedl Symonds, jenž je v současné době poradcem týmu Marussia.
„Na příští rok jsem dostal hodně nabídek od jiných týmů, ještě nejsem pevně rozhodnutý, ale vrátím se,“ zakončil Symonds.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.