Zlý hoch formule 1 Pat Symonds, který hrál jednu z hlavních rolí ve známé aféře Crashgate v roce 2008, poprvé veřejně promluvil o celé události. Nelson Piquet Jr. tehdy v Singapuru úmyslně havaroval a umožnil svému týmovému kolegovi Fernandu Alonsovi zvítězit.
Pat Symonds si v prostředí F1 vybudoval dobré jméno a respekt. Ve světě grand prix se poprvé objevil z týmem Toleman v roce 1981 a až na jednu krátkou chvíli, své pracovní prostředí neopustil (nepočítaje rezignaci po Crahsgate). Spolupracoval s Ayrtonem Sennou, Gerhardem Bergerem, Nelsonem Piquetem, Michalem Schumacherem i Fernandem Alonsem. Úspěchy v podobě čtyř titulů mistra světa a tří pohárů konstruktérů mluví za vše.
Bohužel i v kariéře tohoto technického umělce se najde černá kaňka. Jde o známou Crashgate v Singapuru roku 2008.
„Týmu Renault tehdy teklo do bot. Pokud bychom v nejbližší době nezajeli dobrý výsledek, hrozilo by, že přijdeme o tovární podporu,“ vzpomínal Symonds na tlak z francouzské strany.
Podle Symondse přišel s nápadem havárie sám Piquet Jr. „Byl to jeho nápad, což je přesný opak toho, co tvrdil před soudem. Flavio Briatorie nebyl spokojen s jeho výkony a dával mu to najevo. Piquet si tímto činem chtěl pojistit sedačku v týmu,“ pokračoval Symonds.
Nejprve nepřipadal Piquetův nápad v úvahu, ale pod tíhou okolností a nutností co nejdříve dovézt slušný výsledek učinili Briatore a Symonds osudné rozhodnutí.
Symond srovnává své rozhodnutí s jistými přešlapy Michaela Schumachera. „Michael je skvělý závodník, ale v některých situacích dává přednost rychlému afektovanému jednání před uvážlivým tahem. Například aféra Rascasse 2006 nebo kolize s Damonem Hillem v Adelaide v roce 1994. A něco podobného se stalo i mně. Nepřemýšlel jsem, v tu chvíli neexistovalo jiné okamžité řešení,“ míní Symonds.
Co se stalo, nelze vrátit. Piquet si definitivně zavřel dveře do F1, Flavio Briatorie dostal v F1 doživotní zákaz. Symondsovi byl udělen pětiletý zákaz, načež mu byl zkrácen a od příštího roku má opět povolení vstoupit do paddocku. „Občas jsem závod navštívil, ale jen jako divák na tribuně,“ uvedl Symonds, jenž je v současné době poradcem týmu Marussia.
„Na příští rok jsem dostal hodně nabídek od jiných týmů, ještě nejsem pevně rozhodnutý, ale vrátím se,“ zakončil Symonds.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce