Kimi Räikkönen se letos po dvou letech vrátil zpět k závodění ve Formuli 1. Na jeho rychlosti se toho moc nezměnilo, stejně jako na postoji k médiím.
"Pro mě se nic nezměnilo. Dobrá, tým je jiný. Je to tady [v Lotusu] skvělé. Tým je pohodovější. Chtějí vyhrát, ale nálada se od ostatních týmů liší. Nemám si nač stěžovat," popisuje Räikkönen pro TotalRace.br.
Na dotaz, zda se mu daří držet si novináře od těla, se zasmál a odpověděl: "To jsou stále ty stejné otázky. Nic se nezměnilo. Vím, co se v F1 děje. Působil jsem v ní dost dlouhou, abych pochopil ty s....., které sport obklopují.
Lidé se snaží vytvářet příběhy. Nestarám se o to. Někdy jsou dobré, někdy ne, mě však starosti nedělají. Musíte odvádět svou práci a nezaměřovat se na tyto věci. Akorát by vás zřejmě jen rozčílili, a to nepomáhá. Žiju si svůj život tak uvolněně, jak jen to jde," popisuje Fin.
Dobře si však uvědomuje, že sponzorské akce a média jsou součástí hry: "Všichni ví, že ježdění je jen součástí té práce - a pro nás samozřejmě tou hlavní. Ale patří k ní i další věci, protože ve sportu jde o velké peníze, takže to není překvapující.
Lidé jsou víceméně stejní, jezdíme na jiná místa, ale závody jsou víceméně stejné," dodává pilot Lotusu, který v posledních osmi závodech stál pětkrát na pódiu.
Kimi se naposledy v Maďarsku "radoval" z druhého místa (foto: Lotus F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.