Letošní navrátilec Kimi Räikkönen tvrdí, že konečně našel to, co mu chybělo k podávání nejlepších možných výkonů. Povede se mu druhá polovina sezony lépe?
I když jeho comeback do světa F1 provázela velká mediální kampaň a Iceman se nyní drží na čtvrtém místě celkového pořadí, podle vlastních slov prý Lotus E20 plně ovládl až před nedávnem.
"Vždycky se učíte a zkoušíte z auta dostat to nejlepší," říká Räikkönen. "V posledních pár závodech jsme hledali cestu k úspěchu. Na začátku roku jsme nebyli spokojeni - nebo spíše byli, ale cítil jsem, že tomu pořád něco chybí. Potom jsme zjistili, čím to asi bylo. A nejspíš jsme tak našli oblast, ve které se můžeme zlepšovat."
Souvisel Kimiho problém s chováním pneumatik Pirelli P-Zero, které letos závody ovlivňují víc než dost? "Ne. Je to spíš o tom, že se snažím přizpůsobit si vůz tak, abych byl spokojen," odpovídá mistr světa z roku 2007.
Dnes se Lotusu a obzvlášť Räikkönenovi dařilo, ve druhém tréninku dokázal zajet druhý nejrychlejší čas. Zatím ale zůstává opatrný, co se týče předpovědí pro závod a kvalifikaci: "Nevím, jak na tom zítra budeme, protože nevíme, co dělají ostatní. Po dnešku to ovšem nevypadá špatně."
Kimi Räikkönen v Německu na okruhu Hockenheimring(Foto: Lotus F1 Team)
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.