Zatímco někteří fanoušci i odborníci vzhlíží k minulosti jako ke „zlaté éře“ Formule 1, bývalý dvojnásobný mistr světa považuje současné závody za atraktivnější.
Mistr světa z let 1998 a 1999 v rozhovoru pro finský deník Turun Sanomat přiznal, že jeho legendární manévr z Velké ceny Belgie 2000 na Michaela Schumachera by byl s DRS určitě snadnější.
Přesto považuje současnou F1 za mnohem atraktivnější, než za jeho éry v 90. letech: „Dnešní závody jsou velmi napínavé a zábavné. Máme tolik různých vítězů z různých týmů a také mnoho předjížděcích manévrů a zajímavých soubojů.“
„Celkově je dnes formule 1 mnohem zábavnější, než v době kdy jsem závodil,“ řekl bývalý pilot Lotusu a McLarenu, přezdívaný jako "Létající Fin."
Mika ve formuli 1 debutoval v roce 1991 při Velké ceně USA. Během jeho úspěšné kariéry ve formuli 1 si připsal 161 startů a na své konto si připsal celkem 420 bodů. S McLarenem získal celkem 20 vítězství a celkově stál 51x na stupních vítězů. Finský pilot startoval celkem 26x z pole position a v pětadvaceti závodech zajel nejrychlejší kolo.
Mika s McLarenem MP4-14 v roce 1999 v Barceloně(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Po smolné sezoně 2001 se rozhodl přerušit kariéru. Do Formule 1 se i přes jednání s Williamsem v roce 2004 již nevrátil. V letech 2005 - 2007 jezdil za Mercedes v německém šampionátu DTM, ve kterém dokázal získat 3 vítězství.
Häkkinen se o víkendu objevil v paddocku během Velké ceny Německa. V současné době pracuje v managementu Valtteriho Bottase, finského testovacího a rezervního pilota Williamsu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.