Letošní sezóna formule 1 se pomalu dostává do své poloviny. V čele tabulky šampionátu jezdců sedí Fernando Alonso následovaný Markem Webberem. Avšak nic není rozhodnuto. A to si myslí i Kimi Räikkönen, který věří, že je zde možnost získat titul mistra světa.
Máme za sebou devět závodů F1 a Kimi Räikkönen je pátý v pořadí šampionátu jezdců se 46 bodovou ztrátou na vedoucího Fernanda Alonsa. Přestože o sobě prý nikdy neuvažoval jako o hlavním kandidátovi na titul, cítí, že současná forma Lotusu mu dává šanci na boj a to především, pokud se dokáží ještě zlepšit.
"Nemám důvod říkat, že bych se o to nepokusil. Nejsem tu od toho se jen tak projíždět. Ale nemám ponětí, zda budeme na konci na čele nebo ne," cituje Fina Autosport.
"Budeme se snažit jak nejlépe budeme moci. Víme, že se v určitých věcech musíme zlepšit. Stále nejsme spokojeni s tím, jak se nám zatím v závodech dařilo, ale řekl bych, že jsem to očekával. Nemůžete si myslet, že vše bude stále perfektní," nechal se slyšet.
Podle něj je ještě dost času a Lotus je stále na špici, proto nelze nic vyloučit. Věří, že Lotus má potenciál aby zůstal mezi týmy z čela až do konce sezony. Momentálně je tým z Enstone třetím týmem v poháru konstruktérů.
"Myslím, že jsme byli dost silní všude, musíme zkrátka pracovat a zlepšovat se. A pokud se nám podaří vše stoprocentně správně a zlepšíme auto na stejné úrovni jako ostatní, měli bychom mít šanci," řekl.
Je také přesvědčen, že Lotus měl v Silverstone rychlost bojovat s auty v čele, ovšem pokud by neztratili pozice v prvním kole.
"V posledních dvou velkých cenách jsme závod z různých důvodů ztratili na startu. Bez toho bychom mohli bojovat na špici. Pokud se dostanete do špatné pozice, nemůžete naplno využít svou rychlost," komentoval situaci Räikkönen, který dokončil závod v Británii na pátém místě, deset sekund za vítězem Markem Webberem.
Pódium Lotus letos oslavoval čtyřikrát, výhra jim však stále uniká (foto: Lotus F1 Team)
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.