Měl velmi dobré auto, rychlost a šanci na vítězství, ale vždy se přihodilo něco, co ho v tom zastavilo. Startoval zde patnáctkrát a ani jednou nevyhrál. Kimi Räikkönen má sice německé okruhy rád, avšak nezdá se, že by Německo mělo rádo Räikkönena. Šest odstoupení ze závodu není to, na co by Fin rád vzpomínal. Jaké to podle něj bude letos?
Finský pilot má okruhy a závodění v Neměcku rád, nikdy zde však nedosáhl na vítězství. Na tamější půdě získal čtyři pole position, avšak šestkrát musel ze závodu odstoupit. Mnozí fanoušci si určitě vzpomenou například na rok 2005 a poslední kolo závodu na Nürburgringu...
Sám Räikkönen uvedl, že mu zkrátka Hockenheim ani Nürburgring nikdy neukázali tu přívětivou tvář. "Nevím, čím to je, možná jsem něco provedl v minulém životě. Vždy jsem to tam měl rád, ale problém je, že jsem nikdy neměl štěstí na své straně a vždy se stalo něco, co mě zastavilo v cestě za vítězstvím," řekl v oficiálním prohlášení.
Věří však, že letos má Lotus další šanci bojovat o pódium, protože mají dobré auto, rychlost a také celkem rozumějí pneumatikám. Proto na minulé neúspěchy nemyslí a bude se opět snažit o co nejlepší výsledek. "Třeba se to letos povede," nechal se slyšet.
"Auto může udělat na Hockenheimu velký rozdíl a naštěstí, my máme dobrý vůz. Potřebujete trakci při výjezdu ze zatáček a pokud nemáte dostatečnou přilnavost na předku, je těžké dostat z auta rychlost potřebnou k boji o přední příčky," popisuje Räikkönen klíč k rychlému kolu na německém okruhu.
Díky KERSu a DRS by podle něj také mělo být mnohem jednodušší předjíždění. Přesto bude důležité, kde se v sobotu kvalifikují. Doufá také, že v Německu bude pěkné léto a teplo, což jejich autu sedí.
Räikkönen se zpět neohlíží (foto: West McLaren Mercedes)
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.