Na přelomu června a července se konala prestižní motoristická akce Festival of Speed v anglickém Goodwoodu a k vidění bylo velké množství závodních aut a osobností nejen ze světa formule 1.
Zpestřením byly jízdy na dráze, které mohli diváci sledovat po celé 4 dny. Celkovou show doplnili výrobci automobilů, různé sportovní atrakce, přehlídka letadel, vrtulníků akrobatických stíhačů a pochopitelně krásné ženy.
Dominantní kategorií byla jako již tradičně formule 1, přičemž ze současných týmů se prezentoval Caterham, Ferrari, Red Bull, Lotus, Mercedes a McLaren.
Z historických formulí bylo k vidění například Ferrari T, T3 a T4, Lotus 79, Jordan EJ 191, Lyeton House, Arrows Thierryho Boutsena, Alfa Romeo Eddiho Cheevera, Zakspeed, Williams FW09, Wolf WR1, Brabham BT44B a Tyrrell včetně šestikolového P34. Perličkou však byly méně známé šestikolky Williams FW08B a March 761 2-4-0.
Šestikolový Williams FW08B
Mezi osobnostmi spojenými s F1 se dalo zahlédnout, Jacky Ickxe, Emersona Fittipaldiho, Stirlinga Mosse, René Arnouxe, Johna Surteese, Christiana Hornera, Alaina Prosta a jeho syna Nikolase. Právě Alainovi byla věnována samostatná výstava uvnitř hradního nádvoří.
Popisovala jeho kariéru od začátků v nižších formulových soutěžích, přes první test u McLarenu, přestup k Renaultu, zpět k McLarenu, Ferrari a nakonec k Williamsu. Zachycovala zákulisí závodů, osobního života a relaxačních chvil. Nechyběly některé vozy, se kterými závodil - McLaren M29B z roku 1980, Renault RE26B (1981), McLaren MP4/2C (1986), McLaren MP4/5B (1989), Ferrari 641 (1990) a Williams FW14C (1993).
Z předválečných závodních vozů bylo možno vidět například Fiat S74 z roku 1911, Mercedes 60hp (1903), Alfa Romeo Tipo B (1933), ERA B-type R7B (1936), Parnell-MG (1936), DeLage 15 S8 (1927), Sunbeam Indianapolis (1914) a Sunbeam coupe de l´Auto z roku 1912.
Sunbeam Indianopolis z roku 1914
Kromě formulových speciálů si návštěvníci mohli též prohlédnout sportovní vozy jako například Ginetta, Tesla, Aston Martin, Ferrari, Lotus, Pagani Zonda, Ford GT-40, De-Macrosse, Jaguar R-S, Bugatti a Deltu.
Na stánku Renault bylo možné vidět nejen F1 Red Bull RB3, Renault RS01 a RE40, slavnou starší Alpinu, ale i novou prototypovou verzi, ovšem zejména slavný první vítězný vůz tehdejší tzv. GP type K, který vyhrál závod v roce 1902 z Paříže do Vídně.
Za zmínku stojí skupina C, kde byly zastoupeny Toyoty a Lancie v typicky známém zbarvení, legendární Porsche 956 z roku 1983, který řídil tragicky zesnulý Stefan Bellof, Jaguar XJR11 a 12. Neobvyklým, byť zajímavým doplňkem byla expozice reálných aut, vagonu a hraček britské královské rodiny, kde u aut figurovala značka Rolls-Royce.
Skupinu sportovních prototypů reprezentovala i Lancia
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.