Mechanici McLaren konečně dle Sama Michaela splnili cíle, co se týče rychlosti a konzistence své práce. Nyní musí výkony, které předvedly v Silverstone, udržet i v ostatních závodech.
Michael po svém příchodu pro posádku v boxech stanovil ambiciózní cíl: chtěl, aby se průměrná zastávka v závodu vešla do tří sekund.
Ve Velké ceně Británie byli v boxech jasně nejrychlejší (přehled časů zastávek a pneumatikových strategií zde) a opět zvládli absolutně nejrychlejší přezutí: Hamiltona při první návštěvě boxů odbavili za 2,66 s. Byl to o něco horší čas než v předchozím závodě ve Valencii (viz zde), tentokrát se jim však dařilo konzistentně při všech zastávkách.
"Věděli jsme, že to plníme už v Montrealu, měli jsme však několik zaváhání v závodech, kdy věci nevyšly a byly problematické. Z pohledu rychlosti a konzistence jsme věděli, že to přijde - a říkali jsme to," uvedl Michael pro Autosport.
"Nyní rozhodně pracujeme dle plánu - musíme to ale udržet. Když se podíváte na některé problémy jiných týmů v Silverstone: opět matice kola u Mercedesu, Kobajaši u Sauberu a i Red Bull měl problém - je to těžké.
Pokud se nám tedy bude dařit vyvarovat se problémům a průměrně to zvládat za takové časy, můžeme být dostatečně rychlí a vyhrávat, až bude dostatečně rychlé auto. To bude dělat rozdíl. V Silverstone tomu tak nebylo, ale může k tomu docházet," věří sportovní ředitel McLarenu.
Práce v Silverstone na voze Jensona Buttona (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
V boxech se objevil i mechanik, který pracuje s pistolí u pravého zadního kola. Ve Valencii se řízl o bočnici předního křídla Lewise Hamiltona a zdálo se, že závod v Británii bude muset vynechat.
"Bylo mu lépe, přišel v sobotu ráno, absolvoval nacvičování zastávek, zvládl deset zastávek a byl při nich nejrychlejší. V sobotu na voze nepracoval, ani v neděli, ale přišel na závod a my jsme ho využili. Byl to dobrý tah," dodává Michael.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.