Mechanici McLaren konečně dle Sama Michaela splnili cíle, co se týče rychlosti a konzistence své práce. Nyní musí výkony, které předvedly v Silverstone, udržet i v ostatních závodech.
Michael po svém příchodu pro posádku v boxech stanovil ambiciózní cíl: chtěl, aby se průměrná zastávka v závodu vešla do tří sekund.
Ve Velké ceně Británie byli v boxech jasně nejrychlejší (přehled časů zastávek a pneumatikových strategií zde) a opět zvládli absolutně nejrychlejší přezutí: Hamiltona při první návštěvě boxů odbavili za 2,66 s. Byl to o něco horší čas než v předchozím závodě ve Valencii (viz zde), tentokrát se jim však dařilo konzistentně při všech zastávkách.
"Věděli jsme, že to plníme už v Montrealu, měli jsme však několik zaváhání v závodech, kdy věci nevyšly a byly problematické. Z pohledu rychlosti a konzistence jsme věděli, že to přijde - a říkali jsme to," uvedl Michael pro Autosport.
"Nyní rozhodně pracujeme dle plánu - musíme to ale udržet. Když se podíváte na některé problémy jiných týmů v Silverstone: opět matice kola u Mercedesu, Kobajaši u Sauberu a i Red Bull měl problém - je to těžké.
Pokud se nám tedy bude dařit vyvarovat se problémům a průměrně to zvládat za takové časy, můžeme být dostatečně rychlí a vyhrávat, až bude dostatečně rychlé auto. To bude dělat rozdíl. V Silverstone tomu tak nebylo, ale může k tomu docházet," věří sportovní ředitel McLarenu.
Práce v Silverstone na voze Jensona Buttona (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
V boxech se objevil i mechanik, který pracuje s pistolí u pravého zadního kola. Ve Valencii se řízl o bočnici předního křídla Lewise Hamiltona a zdálo se, že závod v Británii bude muset vynechat.
"Bylo mu lépe, přišel v sobotu ráno, absolvoval nacvičování zastávek, zvládl deset zastávek a byl při nich nejrychlejší. V sobotu na voze nepracoval, ani v neděli, ale přišel na závod a my jsme ho využili. Byl to dobrý tah," dodává Michael.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.