SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejrychlejší zastávku potřetí za sebou předvedl McLaren, který v této oblasti velmi tvrdě pracuje. Jak Lewis Hamilton, tak i Jenson Button strávili v boxech nejméně času ze všech, kteří jeli na dvě zastávky - což byla volba celého pole s výjimkou De la Rosy.
McLarenu konečně vyšly zastávky bez chyby, jeho piloti se zdrželi v boxové uličce méně než 50 sekund. Zastávka Hamiltona ve 21. kole byla přímo ukázková - trvala 2,8 s.
Výtečné byly i další tři, ani jedna z nich netrvala déle než 3,3 s. Tým z Wokingu zapracoval na své slabině a jeho mechanici dnes předváděli skvělé výkony.
Druhým nejrychlejším týmem v boxech dnes bylo Ferrari, jež všechna čtyři přezutí Fernanda Alonsa a Felipeho Massy zvládlo v intervalu mezi 3,3 - 3,5 s.
Red Bull byl dnes pomalejší při prvních výměnách: Sebastian Vettel se zdržel 3,8 s, pozdější vítěz závodu Mark Webber dokonce rovné 4 sekundy.
Jedenáct z 21 klasifikovaných pilotů startovalo na měkkých pneumatikách, zbylá desítka na tvrdých. Protože včerejší kvalifikace byla mokrá, mohli si směsi volně vybírat i závodníci v prvních pěti řadách na startovním roštu.
Týmy měly při rozhodování o svých strategiích těžkou hlavu kvůli nedostatku dat - v předchozích částech víkendu totiž pršelo vždy s výjimkou třetího pouze 60 minutového tréninku. Ještě včera se čekalo proměnlivé počasí, během Velké ceny Británie nespadla ani kapka.
Na jedinou zastávku odpoledne, kdy se nepogumovaná dráha během závodu rychle vyvíjela, dnes vsadil pouze Pedro de la Rosa, zbytek pole zamířil do boxů shodně dvakrát. Tentokrát se vše během závodu obešlo bez penalizací.
Nejdelší stint na tvrdých pneumatikách odjel Pastor Maldonado - jeho 40 kol představovalo 76,9 % závodní vzdálenosti. Na měkký toho zvládl nejvíce zmiňovaný De la Rosa s vozem HRT - 25 kol ve svém druhém stintu (48 % závodu).
Legenda:
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.