SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejrychlejší zastávku potřetí za sebou předvedl McLaren, který v této oblasti velmi tvrdě pracuje. Jak Lewis Hamilton, tak i Jenson Button strávili v boxech nejméně času ze všech, kteří jeli na dvě zastávky - což byla volba celého pole s výjimkou De la Rosy.
McLarenu konečně vyšly zastávky bez chyby, jeho piloti se zdrželi v boxové uličce méně než 50 sekund. Zastávka Hamiltona ve 21. kole byla přímo ukázková - trvala 2,8 s.
Výtečné byly i další tři, ani jedna z nich netrvala déle než 3,3 s. Tým z Wokingu zapracoval na své slabině a jeho mechanici dnes předváděli skvělé výkony.
Druhým nejrychlejším týmem v boxech dnes bylo Ferrari, jež všechna čtyři přezutí Fernanda Alonsa a Felipeho Massy zvládlo v intervalu mezi 3,3 - 3,5 s.
Red Bull byl dnes pomalejší při prvních výměnách: Sebastian Vettel se zdržel 3,8 s, pozdější vítěz závodu Mark Webber dokonce rovné 4 sekundy.
Jedenáct z 21 klasifikovaných pilotů startovalo na měkkých pneumatikách, zbylá desítka na tvrdých. Protože včerejší kvalifikace byla mokrá, mohli si směsi volně vybírat i závodníci v prvních pěti řadách na startovním roštu.
Týmy měly při rozhodování o svých strategiích těžkou hlavu kvůli nedostatku dat - v předchozích částech víkendu totiž pršelo vždy s výjimkou třetího pouze 60 minutového tréninku. Ještě včera se čekalo proměnlivé počasí, během Velké ceny Británie nespadla ani kapka.
Na jedinou zastávku odpoledne, kdy se nepogumovaná dráha během závodu rychle vyvíjela, dnes vsadil pouze Pedro de la Rosa, zbytek pole zamířil do boxů shodně dvakrát. Tentokrát se vše během závodu obešlo bez penalizací.
Nejdelší stint na tvrdých pneumatikách odjel Pastor Maldonado - jeho 40 kol představovalo 76,9 % závodní vzdálenosti. Na měkký toho zvládl nejvíce zmiňovaný De la Rosa s vozem HRT - 25 kol ve svém druhém stintu (48 % závodu).
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.