SILVERSTONE - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejrychlejší zastávku potřetí za sebou předvedl McLaren, který v této oblasti velmi tvrdě pracuje. Jak Lewis Hamilton, tak i Jenson Button strávili v boxech nejméně času ze všech, kteří jeli na dvě zastávky - což byla volba celého pole s výjimkou De la Rosy.
McLarenu konečně vyšly zastávky bez chyby, jeho piloti se zdrželi v boxové uličce méně než 50 sekund. Zastávka Hamiltona ve 21. kole byla přímo ukázková - trvala 2,8 s.
Výtečné byly i další tři, ani jedna z nich netrvala déle než 3,3 s. Tým z Wokingu zapracoval na své slabině a jeho mechanici dnes předváděli skvělé výkony.
Druhým nejrychlejším týmem v boxech dnes bylo Ferrari, jež všechna čtyři přezutí Fernanda Alonsa a Felipeho Massy zvládlo v intervalu mezi 3,3 - 3,5 s.
Red Bull byl dnes pomalejší při prvních výměnách: Sebastian Vettel se zdržel 3,8 s, pozdější vítěz závodu Mark Webber dokonce rovné 4 sekundy.
Jedenáct z 21 klasifikovaných pilotů startovalo na měkkých pneumatikách, zbylá desítka na tvrdých. Protože včerejší kvalifikace byla mokrá, mohli si směsi volně vybírat i závodníci v prvních pěti řadách na startovním roštu.
Týmy měly při rozhodování o svých strategiích těžkou hlavu kvůli nedostatku dat - v předchozích částech víkendu totiž pršelo vždy s výjimkou třetího pouze 60 minutového tréninku. Ještě včera se čekalo proměnlivé počasí, během Velké ceny Británie nespadla ani kapka.
Na jedinou zastávku odpoledne, kdy se nepogumovaná dráha během závodu rychle vyvíjela, dnes vsadil pouze Pedro de la Rosa, zbytek pole zamířil do boxů shodně dvakrát. Tentokrát se vše během závodu obešlo bez penalizací.
Nejdelší stint na tvrdých pneumatikách odjel Pastor Maldonado - jeho 40 kol představovalo 76,9 % závodní vzdálenosti. Na měkký toho zvládl nejvíce zmiňovaný De la Rosa s vozem HRT - 25 kol ve svém druhém stintu (48 % závodu).
Legenda:
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.