Fernando Alonso byl nejrychlejším pilotem třetího - suchého - tréninku. Druhý byl Button a třetí Grosjean
Třetí a poslední možnost odzkoušet nastavení monopostu pro odpolední kvalifikaci a nedělní závod před Velkou cenou Velké Británie, to je sobotní volný trénink. Oba páteční tréninky byly ve znamení deště a pro téměř 80 tisíc diváku, kteří se přišli na tréninky podívat, byly nudnou záležitostí.
Dnešní teplota vzduch je 16 °C, asfalt je ještě o dva stupně teplejší, ale to nejpodstatnější je, že nad okruhem neprší. Čeká nás tak suchý trénink, a i když předpověď hlásí možnost deště je velice pravděpodobné, že i kvalifikace se odehraje za sucha.
Zelené světlo na semaforu hlásí začátek tréninku. Na trať se vydává a příliš zbrkle Heikki Kovalainen, přejíždí bílou čáru a hrozí mu pokuta. Zatímco ostatní jsou stále v boxech. Räikkönen se v úseku před Wellington Straight dostal do potíží a riskoval zajetí mimo trať, naštěstí se vše v dobré obrátilo.
První měřená kola na sebe nenechávají dlouho čekat - Schumacher je zatím nejrychlejším pilotem s časem 1:34,517 min, následován Grosjeanem (1:39,5), třetí je Räikkönen (1:39,8). Schumacher se dokázal v dalším kole zlepšit a posunul hodnotu nejrychlejšího času na 1:34,187. Také jeho stájový kolega Rosberg je na trati. Nico Rosberg je rychlejší a laťka je teď na hodnotě 1:33,733.
V oblasti Wellington Straight, kde včera havaroval Senna, jsou žluté vlajky, podnětem k jejich vyvěšení byl manévr Di Resty, který se podíval mimo trať, ale vše zvládl a pokračuje tak dál.
Většina pilotů zajíždí časy na hranici 1:34 a pořadí se rychle mění. 1:34,545 min pro Sergia Pereze, který dokázal svůj Sauber protlačit na páté místo. Alonso zajel čas 1:34,9 a je prozatím sedmý. Také Vettel dokončil další měřené kolo v podobném duchu 1:34,388 a je pátý.
Paul Di Resta má problém se systémem KERS. Alonso zajíždí další rychlé kolo za 1:33,821, je třetí. Webber se snaží, ale na lepší jak desáté místo to nestačí. Mezitím Alonso najel do dalšího okruhu a jeho čas po přetnutí cílové čáry je 1:33,606, Španěl tak jde do vedení. Alonso je vzápetí překonán Lewisem Hamiltonem, který posouvá hodnotu na hranici 1:33,084.
Bruno Senna zajíždí 1:34.741, což stačí pouze na dvanácté místo. Brazilský pilot nemá na svém voze, žádnou z avizovaných novinek, je pravděpodobné, že vše zničil při včerejším incidentu. Maldonado je rychlejší 1:33.888 a posouvá se na šesté místo.
Technický problém pro Marussii Charlese Pica. Červený prapor, trénink je zastaven.
Volant Caterhamu v Silverstone (foto: Caterham F1 Team)
Využijme zastavení tréninku k jeho rekapitulaci, 35 minut před koncem je pořadí následující: Lewis Hamilton je prozatím v čele (1:33,084), před Alonsem (1:33,606). Nico Rosberg je třetí s časem 1:33,733, čtvrtý je Button s 1:33,802 a pátý Vettel s 1:33,804.
Maldonado je šestý, před Schumacherem a oběma vozy Sauber (Perez a Kobajaši). Desítku uzavírá Mark Webber, který ztrácí 1.5 sekundy na špici. Massa je jedenáctý se ztrátou dvou tisícin na Webbera. Zatímco oba vozy Lotus ztrácí: Grosjean je osmnáctý a Raikkonen dvacátý první.
Zelené světlo na konci boxové uličky znovu otvírá trať.
Kimi Raikkonen vzápětí zajíždí čas 1:33,334 a jde na druhé místo, Alonso to však nenechá dlouho bez odezvy a odsouvá Lotus na třetí pozici. Jenson Button – na měkkých pneumatikách – zajíždí čas 1:32,851 a je první. Měkkou specifikaci v této fázi tréninku nasazují téměř všichni. Hamilton se zlepšil a jde do vedení s časem 1:32,728.
Fernando Alonso v dalším kole zajíždí 1:32,167 také se žlutě označenými pneumatikami. Senna se také zlepšuje, hodnota jeho času je 1:33,340 a je devátý. Ing. Stella v radiové komunikaci s Alonsem naznačuje možnost deště v závěru tréninku. Fernando pokračuje v jízdě na pneumatikách Soft.
Závěr tréninku je hodně divoký. Mimo trať se ocitl Alonso poté, co najel na mokrý pás, měl i obtíž se dostat zpět na dráhu. Problém mají i oba piloti Sauberu, nejprve Kobajaši a posléze Peréz. Peréz se vrátil ke svým mechanikům bez předního křídla a až opakovaný záběr odhalil, co bylo příčinou jeho ztráty.
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 310,7 km/hod; 2. Grosjean - 310,7; 3. Rosberg - 310,6; 4. Button - 310,6; 5. Hamilton - 310,1; Raikkonen - 309,8.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.