Fernando Alonso byl nejrychlejším pilotem třetího - suchého - tréninku. Druhý byl Button a třetí Grosjean
Třetí a poslední možnost odzkoušet nastavení monopostu pro odpolední kvalifikaci a nedělní závod před Velkou cenou Velké Británie, to je sobotní volný trénink. Oba páteční tréninky byly ve znamení deště a pro téměř 80 tisíc diváku, kteří se přišli na tréninky podívat, byly nudnou záležitostí.
Dnešní teplota vzduch je 16 °C, asfalt je ještě o dva stupně teplejší, ale to nejpodstatnější je, že nad okruhem neprší. Čeká nás tak suchý trénink, a i když předpověď hlásí možnost deště je velice pravděpodobné, že i kvalifikace se odehraje za sucha.
Zelené světlo na semaforu hlásí začátek tréninku. Na trať se vydává a příliš zbrkle Heikki Kovalainen, přejíždí bílou čáru a hrozí mu pokuta. Zatímco ostatní jsou stále v boxech. Räikkönen se v úseku před Wellington Straight dostal do potíží a riskoval zajetí mimo trať, naštěstí se vše v dobré obrátilo.
První měřená kola na sebe nenechávají dlouho čekat - Schumacher je zatím nejrychlejším pilotem s časem 1:34,517 min, následován Grosjeanem (1:39,5), třetí je Räikkönen (1:39,8). Schumacher se dokázal v dalším kole zlepšit a posunul hodnotu nejrychlejšího času na 1:34,187. Také jeho stájový kolega Rosberg je na trati. Nico Rosberg je rychlejší a laťka je teď na hodnotě 1:33,733.
V oblasti Wellington Straight, kde včera havaroval Senna, jsou žluté vlajky, podnětem k jejich vyvěšení byl manévr Di Resty, který se podíval mimo trať, ale vše zvládl a pokračuje tak dál.
Většina pilotů zajíždí časy na hranici 1:34 a pořadí se rychle mění. 1:34,545 min pro Sergia Pereze, který dokázal svůj Sauber protlačit na páté místo. Alonso zajel čas 1:34,9 a je prozatím sedmý. Také Vettel dokončil další měřené kolo v podobném duchu 1:34,388 a je pátý.
Paul Di Resta má problém se systémem KERS. Alonso zajíždí další rychlé kolo za 1:33,821, je třetí. Webber se snaží, ale na lepší jak desáté místo to nestačí. Mezitím Alonso najel do dalšího okruhu a jeho čas po přetnutí cílové čáry je 1:33,606, Španěl tak jde do vedení. Alonso je vzápetí překonán Lewisem Hamiltonem, který posouvá hodnotu na hranici 1:33,084.
Bruno Senna zajíždí 1:34.741, což stačí pouze na dvanácté místo. Brazilský pilot nemá na svém voze, žádnou z avizovaných novinek, je pravděpodobné, že vše zničil při včerejším incidentu. Maldonado je rychlejší 1:33.888 a posouvá se na šesté místo.
Technický problém pro Marussii Charlese Pica. Červený prapor, trénink je zastaven.
Volant Caterhamu v Silverstone (foto: Caterham F1 Team)
Využijme zastavení tréninku k jeho rekapitulaci, 35 minut před koncem je pořadí následující: Lewis Hamilton je prozatím v čele (1:33,084), před Alonsem (1:33,606). Nico Rosberg je třetí s časem 1:33,733, čtvrtý je Button s 1:33,802 a pátý Vettel s 1:33,804.
Maldonado je šestý, před Schumacherem a oběma vozy Sauber (Perez a Kobajaši). Desítku uzavírá Mark Webber, který ztrácí 1.5 sekundy na špici. Massa je jedenáctý se ztrátou dvou tisícin na Webbera. Zatímco oba vozy Lotus ztrácí: Grosjean je osmnáctý a Raikkonen dvacátý první.
Zelené světlo na konci boxové uličky znovu otvírá trať.
Kimi Raikkonen vzápětí zajíždí čas 1:33,334 a jde na druhé místo, Alonso to však nenechá dlouho bez odezvy a odsouvá Lotus na třetí pozici. Jenson Button – na měkkých pneumatikách – zajíždí čas 1:32,851 a je první. Měkkou specifikaci v této fázi tréninku nasazují téměř všichni. Hamilton se zlepšil a jde do vedení s časem 1:32,728.
Fernando Alonso v dalším kole zajíždí 1:32,167 také se žlutě označenými pneumatikami. Senna se také zlepšuje, hodnota jeho času je 1:33,340 a je devátý. Ing. Stella v radiové komunikaci s Alonsem naznačuje možnost deště v závěru tréninku. Fernando pokračuje v jízdě na pneumatikách Soft.
Závěr tréninku je hodně divoký. Mimo trať se ocitl Alonso poté, co najel na mokrý pás, měl i obtíž se dostat zpět na dráhu. Problém mají i oba piloti Sauberu, nejprve Kobajaši a posléze Peréz. Peréz se vrátil ke svým mechanikům bez předního křídla a až opakovaný záběr odhalil, co bylo příčinou jeho ztráty.
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 310,7 km/hod; 2. Grosjean - 310,7; 3. Rosberg - 310,6; 4. Button - 310,6; 5. Hamilton - 310,1; Raikkonen - 309,8.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.