 
            Fernando Alonso byl nejrychlejším pilotem třetího - suchého - tréninku. Druhý byl Button a třetí Grosjean
Třetí a poslední možnost odzkoušet nastavení monopostu pro odpolední kvalifikaci a nedělní závod před Velkou cenou Velké Británie, to je sobotní volný trénink. Oba páteční tréninky byly ve znamení deště a pro téměř 80 tisíc diváku, kteří se přišli na tréninky podívat, byly nudnou záležitostí.
Dnešní teplota vzduch je 16 °C, asfalt je ještě o dva stupně teplejší, ale to nejpodstatnější je, že nad okruhem neprší. Čeká nás tak suchý trénink, a i když předpověď hlásí možnost deště je velice pravděpodobné, že i kvalifikace se odehraje za sucha.
Zelené světlo na semaforu hlásí začátek tréninku. Na trať se vydává a příliš zbrkle Heikki Kovalainen, přejíždí bílou čáru a hrozí mu pokuta. Zatímco ostatní jsou stále v boxech. Räikkönen se v úseku před Wellington Straight dostal do potíží a riskoval zajetí mimo trať, naštěstí se vše v dobré obrátilo.
První měřená kola na sebe nenechávají dlouho čekat - Schumacher je zatím nejrychlejším pilotem s časem 1:34,517 min, následován Grosjeanem (1:39,5), třetí je Räikkönen (1:39,8). Schumacher se dokázal v dalším kole zlepšit a posunul hodnotu nejrychlejšího času na 1:34,187. Také jeho stájový kolega Rosberg je na trati. Nico Rosberg je rychlejší a laťka je teď na hodnotě 1:33,733.
V oblasti Wellington Straight, kde včera havaroval Senna, jsou žluté vlajky, podnětem k jejich vyvěšení byl manévr Di Resty, který se podíval mimo trať, ale vše zvládl a pokračuje tak dál.
Většina pilotů zajíždí časy na hranici 1:34 a pořadí se rychle mění. 1:34,545 min pro Sergia Pereze, který dokázal svůj Sauber protlačit na páté místo. Alonso zajel čas 1:34,9 a je prozatím sedmý. Také Vettel dokončil další měřené kolo v podobném duchu 1:34,388 a je pátý.
Paul Di Resta má problém se systémem KERS. Alonso zajíždí další rychlé kolo za 1:33,821, je třetí. Webber se snaží, ale na lepší jak desáté místo to nestačí. Mezitím Alonso najel do dalšího okruhu a jeho čas po přetnutí cílové čáry je 1:33,606, Španěl tak jde do vedení. Alonso je vzápetí překonán Lewisem Hamiltonem, který posouvá hodnotu na hranici 1:33,084.
Bruno Senna zajíždí 1:34.741, což stačí pouze na dvanácté místo. Brazilský pilot nemá na svém voze, žádnou z avizovaných novinek, je pravděpodobné, že vše zničil při včerejším incidentu. Maldonado je rychlejší 1:33.888 a posouvá se na šesté místo.
Technický problém pro Marussii Charlese Pica. Červený prapor, trénink je zastaven.
Volant Caterhamu v Silverstone (foto: Caterham F1 Team)
Využijme zastavení tréninku k jeho rekapitulaci, 35 minut před koncem je pořadí následující: Lewis Hamilton je prozatím v čele (1:33,084), před Alonsem (1:33,606). Nico Rosberg je třetí s časem 1:33,733, čtvrtý je Button s 1:33,802 a pátý Vettel s 1:33,804.
Maldonado je šestý, před Schumacherem a oběma vozy Sauber (Perez a Kobajaši). Desítku uzavírá Mark Webber, který ztrácí 1.5 sekundy na špici. Massa je jedenáctý se ztrátou dvou tisícin na Webbera. Zatímco oba vozy Lotus ztrácí: Grosjean je osmnáctý a Raikkonen dvacátý první.
Zelené světlo na konci boxové uličky znovu otvírá trať.
Kimi Raikkonen vzápětí zajíždí čas 1:33,334 a jde na druhé místo, Alonso to však nenechá dlouho bez odezvy a odsouvá Lotus na třetí pozici. Jenson Button – na měkkých pneumatikách – zajíždí čas 1:32,851 a je první. Měkkou specifikaci v této fázi tréninku nasazují téměř všichni. Hamilton se zlepšil a jde do vedení s časem 1:32,728.
Fernando Alonso v dalším kole zajíždí 1:32,167 také se žlutě označenými pneumatikami. Senna se také zlepšuje, hodnota jeho času je 1:33,340 a je devátý. Ing. Stella v radiové komunikaci s Alonsem naznačuje možnost deště v závěru tréninku. Fernando pokračuje v jízdě na pneumatikách Soft.
Závěr tréninku je hodně divoký. Mimo trať se ocitl Alonso poté, co najel na mokrý pás, měl i obtíž se dostat zpět na dráhu. Problém mají i oba piloti Sauberu, nejprve Kobajaši a posléze Peréz. Peréz se vrátil ke svým mechanikům bez předního křídla a až opakovaný záběr odhalil, co bylo příčinou jeho ztráty.
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 310,7 km/hod; 2. Grosjean - 310,7; 3. Rosberg - 310,6; 4. Button - 310,6; 5. Hamilton - 310,1; Raikkonen - 309,8.
Přehled všech časů: zde (PDF).
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.