Britští fanoušci si i během druhých tréninků užili spíše deště než zvuku motorů. Nejrychlejší čas zajel Lewis Hamilton, Bruno Senna havaroval.
Počasí v Silverstone se příliš nezměnilo, stále prší, teplota je 18°C. Velké změny v tomto ohledu se nečekají ani během následujících 90 minut při druhém tréninku na Silverstone.
Všichni však doufají, že dnes ještě budou moci použít střední sadu pneumatik. Podle pravidel je povoleno nasadit další střední sadu pouze pro tréninky, zatímco sadu na mokro může každý pilot využít jen třikrát.
První na trati se objevil Timo Glock v Marussi následován Alonsem ve Ferrari, Kimim Räikkönenem v Lotusu a Sennou ve Williamsu.
Tato čtveřice však i po první půl hodině zůstala být jedinými jezdci na trati. Senna při svém kole do rádia uvedl, že je na trati příliš vody a nemá cenu v takových podmínkách pokračovat.
Troška akce se děje v garážích McLarenu, kde mechanici měnili motor na voze Lewise Hamiltona. McLaren plánuje zanalyzovat daný motor, který Lewis využil pouze v Barceloně a budou ho chtít ještě využít v dalším závodě.
"Byl to plán, že s tímto motorem pojedeme první trénink a potom ho vyměníme na nový. Chtěli jsme jeho motor z Valencie pouze vyzkoušet po kolizi, kterou utrpěl při střetu s Maldonadovým Williamsem a chtěli jsme vyzkoušet, zda bude ještě použitelný do některého z dalších závodů," uvedl Paddy Lowe Autosportu.
V 15:45 jsou stále jedinými jezdci, kteří se dnes odpoledne vydali na trati ti z úvodu tréninku a jediné časy, které byly stanoveny jsou: Bruno Senna: 2:10,215; Timo Glock: 2:10,700 min.
Jezdci však do rádií dostávají zprávy, že déšť by měl pomalu ustávat.
A přesně patnáct minut před čtvrtou hodinou ruší ticho na okruhu Kobajašiho Sauber, kterého vzápětí následuje i Pic v Marussi a o pár minut později i Pérez ve druhém Sauberu.
Sauber zajel nejvíce kol a bavil tak moknoucí diváky (foto: Sauber Motorsport AG)
A vypadá to, že fanoušci se konečně dočkají nějaké akce, protože řada jezdců už si nasadila helmy a vydala se směrem ke svým monopostům. Na trať se vydaly také obě Ferrari.
Fernando Alonso se dokonce vydal na trať s přechodnými středními gumami, ihned poté však zajel zpět do boxů. A na trať se před čtvrtou hodinou vydali i Vettel, Button, Maldonado i Petrov. Nejrychlejším časem půl hodiny před koncem je čas Kobajašiho 1,58.894.
Chvíli poté byl ale trénink přerušen, protože Bruno Senna se svým Williamsem havaroval. Ztratil kontrolu nad vozem v zatáčce Chapel. Přední levá část monpostu je zančně poškozena a mechanici tak mají o práci postaráno.
16:08 se auta opět vydávají na trať.
Alonso opět na trati a opět se střední sadou. Následuje ho řada dalších vozů, většina však stále na mokré sadě.
Ted Kravitz pro Sky Sports vysvětluje, proč je jediným jezdcem, který zajel tolik kol Kamuj Kobajaši. "Sauber přivezl hodně novinek a chtějí je otestovat. To samé pochopitelně McLaren, ale oni nechtěli zničit pneumatiky. Kobajaši je na jedné sadě gum celé odpoledne," uvedl.
Hamilton dostává do rádia informaci, že jejich rychlost vypadá velmi dobře, jsou nejrychlejším autem na trati. Jeho čas je 1,56.345. Do konce zbývá deset minut.
Nové výfuky Williamsu (foto: Tobias Grüner)
Pedro De La Rosa i těsně před závěrem zůstává jedinými pilotem, který na trať vůbec nevyrazil. Romain Grosjean zajel dnes odpoledne po dobrém ranním tréninku jen jedno kolo.
Vettel zkusil střední sadu gum, avšak zajel velmi pomalé kolo. Mnoho pilotů se pere s vodou na trati, Pérez dokonce vyjel mimo trať stejně jako Alonso. Nejrychlejší čas Hamiltona už nikdo nepřekonal a je tak nejrychlejším ve druhém tréninku v deštivé Británii.
Nejvíce kol odjel Sauber Kobajašiho - 16 následován svým týmovým kolegou Pérezem, který jich najel 13. O jedno více než on měl dokonce Fernando Alonso ve Ferrari.
Webber, Grosjean, Ricciardo a De La Rosa ani nestanovili ve druhém tréninku čas.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Vergne - 277,6 km/hod; 2. Raikkonen - 277,5; 3. Schumacher - 277,0; 4. Button - 276,2; 5. Hamilton - 276,2; 6 Hülkenberg - 275,8.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.