Britští fanoušci si i během druhých tréninků užili spíše deště než zvuku motorů. Nejrychlejší čas zajel Lewis Hamilton, Bruno Senna havaroval.
Počasí v Silverstone se příliš nezměnilo, stále prší, teplota je 18°C. Velké změny v tomto ohledu se nečekají ani během následujících 90 minut při druhém tréninku na Silverstone.
Všichni však doufají, že dnes ještě budou moci použít střední sadu pneumatik. Podle pravidel je povoleno nasadit další střední sadu pouze pro tréninky, zatímco sadu na mokro může každý pilot využít jen třikrát.
První na trati se objevil Timo Glock v Marussi následován Alonsem ve Ferrari, Kimim Räikkönenem v Lotusu a Sennou ve Williamsu.
Tato čtveřice však i po první půl hodině zůstala být jedinými jezdci na trati. Senna při svém kole do rádia uvedl, že je na trati příliš vody a nemá cenu v takových podmínkách pokračovat.
Troška akce se děje v garážích McLarenu, kde mechanici měnili motor na voze Lewise Hamiltona. McLaren plánuje zanalyzovat daný motor, který Lewis využil pouze v Barceloně a budou ho chtít ještě využít v dalším závodě.
"Byl to plán, že s tímto motorem pojedeme první trénink a potom ho vyměníme na nový. Chtěli jsme jeho motor z Valencie pouze vyzkoušet po kolizi, kterou utrpěl při střetu s Maldonadovým Williamsem a chtěli jsme vyzkoušet, zda bude ještě použitelný do některého z dalších závodů," uvedl Paddy Lowe Autosportu.
V 15:45 jsou stále jedinými jezdci, kteří se dnes odpoledne vydali na trati ti z úvodu tréninku a jediné časy, které byly stanoveny jsou: Bruno Senna: 2:10,215; Timo Glock: 2:10,700 min.
Jezdci však do rádií dostávají zprávy, že déšť by měl pomalu ustávat.
A přesně patnáct minut před čtvrtou hodinou ruší ticho na okruhu Kobajašiho Sauber, kterého vzápětí následuje i Pic v Marussi a o pár minut později i Pérez ve druhém Sauberu.
Sauber zajel nejvíce kol a bavil tak moknoucí diváky (foto: Sauber Motorsport AG)
A vypadá to, že fanoušci se konečně dočkají nějaké akce, protože řada jezdců už si nasadila helmy a vydala se směrem ke svým monopostům. Na trať se vydaly také obě Ferrari.
Fernando Alonso se dokonce vydal na trať s přechodnými středními gumami, ihned poté však zajel zpět do boxů. A na trať se před čtvrtou hodinou vydali i Vettel, Button, Maldonado i Petrov. Nejrychlejším časem půl hodiny před koncem je čas Kobajašiho 1,58.894.
Chvíli poté byl ale trénink přerušen, protože Bruno Senna se svým Williamsem havaroval. Ztratil kontrolu nad vozem v zatáčce Chapel. Přední levá část monpostu je zančně poškozena a mechanici tak mají o práci postaráno.
16:08 se auta opět vydávají na trať.
Alonso opět na trati a opět se střední sadou. Následuje ho řada dalších vozů, většina však stále na mokré sadě.
Ted Kravitz pro Sky Sports vysvětluje, proč je jediným jezdcem, který zajel tolik kol Kamuj Kobajaši. "Sauber přivezl hodně novinek a chtějí je otestovat. To samé pochopitelně McLaren, ale oni nechtěli zničit pneumatiky. Kobajaši je na jedné sadě gum celé odpoledne," uvedl.
Hamilton dostává do rádia informaci, že jejich rychlost vypadá velmi dobře, jsou nejrychlejším autem na trati. Jeho čas je 1,56.345. Do konce zbývá deset minut.
Nové výfuky Williamsu (foto: Tobias Grüner)
Pedro De La Rosa i těsně před závěrem zůstává jedinými pilotem, který na trať vůbec nevyrazil. Romain Grosjean zajel dnes odpoledne po dobrém ranním tréninku jen jedno kolo.
Vettel zkusil střední sadu gum, avšak zajel velmi pomalé kolo. Mnoho pilotů se pere s vodou na trati, Pérez dokonce vyjel mimo trať stejně jako Alonso. Nejrychlejší čas Hamiltona už nikdo nepřekonal a je tak nejrychlejším ve druhém tréninku v deštivé Británii.
Nejvíce kol odjel Sauber Kobajašiho - 16 následován svým týmovým kolegou Pérezem, který jich najel 13. O jedno více než on měl dokonce Fernando Alonso ve Ferrari.
Webber, Grosjean, Ricciardo a De La Rosa ani nestanovili ve druhém tréninku čas.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Vergne - 277,6 km/hod; 2. Raikkonen - 277,5; 3. Schumacher - 277,0; 4. Button - 276,2; 5. Hamilton - 276,2; 6 Hülkenberg - 275,8.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.