Ve Valencii se opět hovořilo o zákazu předehřívání pneumatik, to se však nelíbí sedminásobnému mistrovi světa - Michaelovi Schumacherovi.
Týmy přemýšlejí o zákazu od příštího roku, v současné době probíhají konzultace s FIA. Pirelli by se tomu bylo schopno přizpůsobit, potřebovalo by to však vědět dostatečně dlouho předem, aby mohlo upravit směsi.
"Když jsme o tom v minulosti hovořili, piloti měli sklony k obavám z tohoto kroku, protože to vnímali jako bezpečnostní riziko. Z našeho pohledu: ano, dokážeme to, akorát na to potřebujeme nějaký čas, protože by se tím kompletně změnily směsi, které používáme," uvedl pro Autosport sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
Proto v případě zájmu týmů doporučuje postupné kroky: od příští sezóny zakázat pouze ohřívače pneumatik pro mokré podmínky. "U mokrých pneumatik při výjezdu z boxové uličky za deště stejně přijdete o svou teplotu."
Myšlenka zákazu ohřívání pneumatik se však zdaleka nelíbí Schumacherovi: "Myslím, že studené pneumatiky jsou pro kategorie s nižším výkonem, možná Formule Ford nebo Formule 3.
Ale upřímně, vzhledem k tomu, že je Formule 1 královskou disciplínou motosportu, vzhledem k výkonu a rychlostem, které máme... ne, vůbec se mi ten nápad nezamlouvá a nevidím pro to ani důvod či potřebu."
Jeho šéf Ross Brawn je zdrženlivější: "Myslím, že to je těsné, zda je bychom to [ohřívání pneumatik] měli či neměli používat. Nemyslím si, že by to bylo z hlediska nákladů neuvěřitelně drahé.
Pneumatiky zahřívají na potřebnou teplotu speciální dečky (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Ze sportovního hlediska to je ale odlišná záležitost. Auta vyjíždějící z boxů na stále studených pneumatikách by nemohla jít hned naplno do rychlého kola, aby bránila své pozice, snažila by se připravit pneumatiky - mohlo by to být něco jiného," dodává Brawn.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.