VALENCIE - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Absolutně nejrychlejší zastávku Velké ceny Evropy předvedl znovu McLaren. Ani ve Valencii si však v boxech neodpustil chybu, Hamilton tak musel překousnout i jednu z nejpomalejších zastávek.
Tým z Wokingu věnuje zastávkám v boxech hodně úsilí a na zlepšených časech to jde vidět. Hamiltona v 13. kole odbavil za neuvěřitelných 2,6 vteřiny!
Nové vybavení však selhalo při jeho druhé zastávce po výjezdu safety-caru - zlomil se karbonový zvedák, problémy byly i u levého předního kola s utahováním integrované matice a výsledkem ostudný čas a ztráta tří pozic. McLaren práci v boxech bezesporu zrychlil, kus cesty k dokonalosti mu však stále zbývá.
Velmi rychlí byli mechanici při odbavování Buttona, jehož druhá zastávka se vlezla také pod tři vteřiny, průměr 3,15 sec.
Výborně pracovali také u Red Bullu - Webbera přezuli dvakrát za 3,4 sec, stejný průměr zastávek má i Alonso. První mechanici Ferrari zvládli také pod 3 sec, druhá však byla o sekundu pomalejší.
Většina pilotů včera vsadila na dvě zastávky, výjimkou byl Di Resta, jenž se odhodlal pro jednozastávkovou strategii, a Petrov s Massou, kteří stavěli rovnou čtyřikrát. Karthikeyan a Senna se v rámci penalizace jednou projeli boxovou uličkou naprázdno.
Do Velké ceny Valencie odstartovali na středně-tvrdé směsi Schumacher, Webber, Pérez, Pic a Vergne, zbylých 18 jezdců mělo obuto měkké pneumatiky.
Správné rozhodnutí Mercedesu nestavět v době výjezdu safety-caru, jelikož Rosberg i Schumacher byli uprostřed svých stintů, dostalo jeho piloty opět do hry: Michael to dotáhl nečekaně až na pódium, jeho kolega po zdánlivě ztraceném závodě na 6. příčku.
Nejdelší stint na měkké směsi předvedl Pérez - 32 kol (56,1 % závodu), Senna ujel nejvíce okruhů i na středně-tvrdé včetěna trestného průjezdu boxy: 37 kol (64,9 %), bez přerušení kroužil nejdéle Di Resta: 34 kol (59,6 %).
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.