VALENCIE - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Absolutně nejrychlejší zastávku Velké ceny Evropy předvedl znovu McLaren. Ani ve Valencii si však v boxech neodpustil chybu, Hamilton tak musel překousnout i jednu z nejpomalejších zastávek.
Tým z Wokingu věnuje zastávkám v boxech hodně úsilí a na zlepšených časech to jde vidět. Hamiltona v 13. kole odbavil za neuvěřitelných 2,6 vteřiny!
Nové vybavení však selhalo při jeho druhé zastávce po výjezdu safety-caru - zlomil se karbonový zvedák, problémy byly i u levého předního kola s utahováním integrované matice a výsledkem ostudný čas a ztráta tří pozic. McLaren práci v boxech bezesporu zrychlil, kus cesty k dokonalosti mu však stále zbývá.
Velmi rychlí byli mechanici při odbavování Buttona, jehož druhá zastávka se vlezla také pod tři vteřiny, průměr 3,15 sec.
Výborně pracovali také u Red Bullu - Webbera přezuli dvakrát za 3,4 sec, stejný průměr zastávek má i Alonso. První mechanici Ferrari zvládli také pod 3 sec, druhá však byla o sekundu pomalejší.
Většina pilotů včera vsadila na dvě zastávky, výjimkou byl Di Resta, jenž se odhodlal pro jednozastávkovou strategii, a Petrov s Massou, kteří stavěli rovnou čtyřikrát. Karthikeyan a Senna se v rámci penalizace jednou projeli boxovou uličkou naprázdno.
Do Velké ceny Valencie odstartovali na středně-tvrdé směsi Schumacher, Webber, Pérez, Pic a Vergne, zbylých 18 jezdců mělo obuto měkké pneumatiky.
Správné rozhodnutí Mercedesu nestavět v době výjezdu safety-caru, jelikož Rosberg i Schumacher byli uprostřed svých stintů, dostalo jeho piloty opět do hry: Michael to dotáhl nečekaně až na pódium, jeho kolega po zdánlivě ztraceném závodě na 6. příčku.
Nejdelší stint na měkké směsi předvedl Pérez - 32 kol (56,1 % závodu), Senna ujel nejvíce okruhů i na středně-tvrdé včetěna trestného průjezdu boxy: 37 kol (64,9 %), bez přerušení kroužil nejdéle Di Resta: 34 kol (59,6 %).
Legenda:
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.