VALENCIE - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Absolutně nejrychlejší zastávku Velké ceny Evropy předvedl znovu McLaren. Ani ve Valencii si však v boxech neodpustil chybu, Hamilton tak musel překousnout i jednu z nejpomalejších zastávek.
Tým z Wokingu věnuje zastávkám v boxech hodně úsilí a na zlepšených časech to jde vidět. Hamiltona v 13. kole odbavil za neuvěřitelných 2,6 vteřiny!
Nové vybavení však selhalo při jeho druhé zastávce po výjezdu safety-caru - zlomil se karbonový zvedák, problémy byly i u levého předního kola s utahováním integrované matice a výsledkem ostudný čas a ztráta tří pozic. McLaren práci v boxech bezesporu zrychlil, kus cesty k dokonalosti mu však stále zbývá.
Velmi rychlí byli mechanici při odbavování Buttona, jehož druhá zastávka se vlezla také pod tři vteřiny, průměr 3,15 sec.
Výborně pracovali také u Red Bullu - Webbera přezuli dvakrát za 3,4 sec, stejný průměr zastávek má i Alonso. První mechanici Ferrari zvládli také pod 3 sec, druhá však byla o sekundu pomalejší.
Většina pilotů včera vsadila na dvě zastávky, výjimkou byl Di Resta, jenž se odhodlal pro jednozastávkovou strategii, a Petrov s Massou, kteří stavěli rovnou čtyřikrát. Karthikeyan a Senna se v rámci penalizace jednou projeli boxovou uličkou naprázdno.
Do Velké ceny Valencie odstartovali na středně-tvrdé směsi Schumacher, Webber, Pérez, Pic a Vergne, zbylých 18 jezdců mělo obuto měkké pneumatiky.
Správné rozhodnutí Mercedesu nestavět v době výjezdu safety-caru, jelikož Rosberg i Schumacher byli uprostřed svých stintů, dostalo jeho piloty opět do hry: Michael to dotáhl nečekaně až na pódium, jeho kolega po zdánlivě ztraceném závodě na 6. příčku.
Nejdelší stint na měkké směsi předvedl Pérez - 32 kol (56,1 % závodu), Senna ujel nejvíce okruhů i na středně-tvrdé včetěna trestného průjezdu boxy: 37 kol (64,9 %), bez přerušení kroužil nejdéle Di Resta: 34 kol (59,6 %).
Legenda:
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.