Finský pilot Kimi Räikkönen, který se v této sezoně vrátil do F1 po dvouleté přestávce, cítí velké zklamání z toho, že se mu dosud nepodařilo vyhrát závod. Zprávu přinesl ve čtvrtek server Autosportu.
Dvaatřicetiletý pilot stáje Lotus přiznal, že kdyby byl na začátku roku viděl své nynější výsledky, byl by spokojený. "Kdybyste se zeptali před začátkem sezony, zda by se nám takové výsledky líbily, určitě bychom řekli, že ano. Jenže když jste blízko k vítězství, ale přesto nevyhrajete, pak je to samozřejmě zklamání," řekl Räikkönen.
Räikkönen dojel dvakrát v dosavadním průběhu sezony na stupních vítězů, v Bahrajnu dokonce bojoval o vítězství. Poslední dva závody ale dokončil na osmém a šestém místě. Mistr světa z roku 2007 soudí, že mu škodí špatné kvalifikační výsledky. "V závodech na tom býváme dobře. Občas se přihodí malé věci, které jsme neudělali úplně dobře, ale to stane každému," řekl.
Před nedělní Velkou cenou Evropy ve Valencii potvrdil, že bude chtít znovu bojovat o vítězství. "Vždycky chceme vyhrát, ale není to snadné. Nevíme přesně, jak na tom ve Valencii budeme. Něco se ukáže zítra v trénincích, něco v sobotu v kvalifikaci. Každopádně doufám, že v neděli budeme hodně nahoře," řekl závodník, který věří, že právě on by se mohl stát rekordním osmým vítězem v osmém závodě sezony.
Kimi Räikkönen během závodu v Kanadě (foto: Lotus F1 Team)
Podle Räikkönena také neexistuje mezi ním a týmem žádné napětí a na otázku, zda poslední závody nějak poznamenaly jejich vztah odpověděl: "Nevím, kde jste to sebrali. Když byste se zeptali šéfa týmu, tak možná získáte pravdu. Já osobně nevidím rozdíl od prvního dne, kdy jsem tým poznal," uvedl a dodal, že z jeho pohledu nevidí důvod, proč by neměl být v týmu spokojen.
Poznamenal, že problémy týkající se posilovače řízení v Monaku jsou médii značně nafukované. "Jak jsem řekl při posledním závodě - není důvod se na to ptát každý závod. Pořád to zlepšujeme, ale není to problém, který by nás najednou udělal o půl sekundy rychlejší. Jsou to jen malé věci, na kterých pracujeme," řekl.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.