V letošní sezóně se rozhořely debaty o vlivu pneumatik na závodění a na překvapivé výsledky. Sauber si však slovo loterie do úst nebere, podle něj se teplotní rozmezí pneumatik Pirelli po úpravách před letošní sezónou nezměnilo.
V dosavadních sedmi velkých cenách jsme se setkali se sedmi odlišnými vítězi. Některé týmy včetně těch špičkových si stěžují, že provozní rámec pneumatik Pirelli pro sezónu 2012 je užší než loni.
Výborně s pneumatikami zacházejí týmy Lotus a Sauber, který i letos vyniká šetrným zacházením s pneumatikami, a často si proto během závodů vystačí s méně zastávkami než soupeři před ním. Podle jeho hlavního designéra Matta Morrise se nezměnilo teplotní rozmezí, při němž pneumatiky podávají maximální výkonnost.
"Rámec pro pneumatiky se nezmenšil. Ne, změnil se provozní rámec aut," uvedl Morris pro Auto Motor und Sport. Podle jeho šéfa Petera Saubera špičkové týmy podcenili to, o kolik přijdou zákazem výfukových difuzorů a flexibilních předních křídel.
Výkony Sauberu zaujaly i odborného konzultanta Red Bullu Helmuta Marka: "Zdá se, že Sauber pneumatikám rozumí - a téměř neustále."
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery souhlasí s tím, že špičkové týmy pneumatikám zatím nerozumí. Určitým dílem by k tomu mohla připívat horší aerodynamické vyvážení než u monopostů Lotusu či Sauberu.
Sergio Pérez stavěl v Kanadě pouze jednou a po startu z 15. místa projel cílem jako třetípřed Fernandem Alonsem i Sebastianem Vettelem (foto: Sauber Motorsport AG)
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.