Majitel Lotusu Gerard Lopez tvrdí, že jeho tým má stále šanci na to, aby letos porazil Ferrari či Mercedes a v šampionátu konstruktérů obsadil čtvrté místo.
Lotusu přitom v současné době náleží dokonce třetí pozice, jelikož v sedmi závodech zatím nabíral o 11 bodů více než Ferrari. Uvědomuje si však, jak náročná bitva jej čeká v další části sezóny, protože Scuderia se neustále zlepšuje.
"Skončit v první čtyřce je stále našim cílem - a myslím, že cílem realistickým. Pokud dosáhneme víc, tak to vezmeme, ale cílem je první čtyřka. A myslím si, že jsme velmi dobrým týmem, protože skórovat dokážou oba piloti," naráží Lopez na situaci u Ferrari a Mercedesu, kde Felipe Massa a Michael Schumacher zatím nasbírali pouze zlomek bodů, co jejich týmoví kolegové.
Majitel Lotusu je s dosavadním vývojem spokojený, na dosah podle něj měli i vítězství: "Věci se musí jinak poskládat. V Kanadě nefungoval Kimimu diferenciál, což představuje půl sekundy - měl být ve druhé řadě. Romain udělal chybu na své nové sadě pneumatik, tím si nepomohl.
Když startujete ze 7. a z 11. místa, můžete získat pódium. Můžete vyhrát závod, je to však těžké. Abychom my vyhráli závod, musí fungovat celý balík - a mnoho lidí usiluje o totéž. Ale pokud oba piloti získávají body, jsem s tím spokojený," dodává Lopez pro Autosport.
Lotus má letos konkurenceschopný balík, na vítězství však stále čeká (foto: Lotus F1 Team)
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.