Majitel Lotusu Gerard Lopez tvrdí, že jeho tým má stále šanci na to, aby letos porazil Ferrari či Mercedes a v šampionátu konstruktérů obsadil čtvrté místo.
Lotusu přitom v současné době náleží dokonce třetí pozice, jelikož v sedmi závodech zatím nabíral o 11 bodů více než Ferrari. Uvědomuje si však, jak náročná bitva jej čeká v další části sezóny, protože Scuderia se neustále zlepšuje.
"Skončit v první čtyřce je stále našim cílem - a myslím, že cílem realistickým. Pokud dosáhneme víc, tak to vezmeme, ale cílem je první čtyřka. A myslím si, že jsme velmi dobrým týmem, protože skórovat dokážou oba piloti," naráží Lopez na situaci u Ferrari a Mercedesu, kde Felipe Massa a Michael Schumacher zatím nasbírali pouze zlomek bodů, co jejich týmoví kolegové.
Majitel Lotusu je s dosavadním vývojem spokojený, na dosah podle něj měli i vítězství: "Věci se musí jinak poskládat. V Kanadě nefungoval Kimimu diferenciál, což představuje půl sekundy - měl být ve druhé řadě. Romain udělal chybu na své nové sadě pneumatik, tím si nepomohl.
Když startujete ze 7. a z 11. místa, můžete získat pódium. Můžete vyhrát závod, je to však těžké. Abychom my vyhráli závod, musí fungovat celý balík - a mnoho lidí usiluje o totéž. Ale pokud oba piloti získávají body, jsem s tím spokojený," dodává Lopez pro Autosport.
Lotus má letos konkurenceschopný balík, na vítězství však stále čeká (foto: Lotus F1 Team)
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.