Kimi Räikkönen není spokojen s řízením E20 a zaměstnával tak mechaniky, kteří se snažili problém vyřešit. Tomu je však konec a Fin si bude muset vybrat jednu ze šesti verzí posilovače řízení, které pro něj v Enstone připravili.
O nespokojenosti Kimiho Räikkönena s nastavením řízení v E20 se toho již napsalo hodně. V Enstone potvrdili, že už pro Fina připravili šest různých systémů řízení. Sedmý ale nevyrobí.
"Je to jako s dítětem. Ukázali jsme mu šest lízátek a on si nemůže vybrat. Sedmou verzi posilovače řízení však už nedostane," uvedl pro Speed Week nejmenovaný člen Lotusu. Na bezproblémový vztah mezi mistrem světa z roku 2007 a týmem z Enstone to tedy nevypadá.
To však tým vyvrací a na Twitteru napsal, že s Kimim spokojený a Kimi je spokojený s ním. Technický ředitel Alan Permane navíc včera prohlásil, že se finský pilot v prvním tréninku ve Valencii dočká další nové verze.
S kritikou se ozval i bývalý šampion Jacques Villeneuve, dle něhož je zlatočerný Lotus úžasné auto, které by se správnými jezdci za volantem mohlo vést šampionát. Räikkönen však podle něj nepatří mezi špičkové jezdce a vzhledem k výsledkům jeho týmového kolegy Grosjeana je nahraditelný.
Räikkönen se v posledních dvou závodech (Monako, Kanada) spíše trápil, zatímco Grosjean byl v Montrealu druhý. "Byl to pro něj (Grosjeana) jeden dobrý závod," domnívá se však finský komentátor a bývalý jezdec Toyoty a Sauberu Mika Salo.
"Kimi má pořád svůj přirozený jezdecký talent, ale tým mu zatím nedodal to, co potřebuje. A co se týče komentářů Villeneuvea - pochybuji, že s Kimim někdy mluvil o tom, co se vlastně děje. Je úplný outsider," uvedl pro finskou MTV3.
"Pořád si myslím, že Kimi může v této sezoně vyhrát závod, pokud bude mít bezproblémový víkend. A můžete vidět, že vztah mezi ním a týmem je dobrý. I když je jasné, že je zde problém, atmosféra je stále dobrá. Podle některých médií Kimi odchází, ale ta situace je úplně opačná. Tým Kimiho respektuje a Kimi respektuje tým," popisuje situaci Salo.
Kimi Räikkönen a šéf Lotusu Eric Boullier (foto: Lotus F1 Team)
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.