Kimi Räikkönen není spokojen s řízením E20 a zaměstnával tak mechaniky, kteří se snažili problém vyřešit. Tomu je však konec a Fin si bude muset vybrat jednu ze šesti verzí posilovače řízení, které pro něj v Enstone připravili.
O nespokojenosti Kimiho Räikkönena s nastavením řízení v E20 se toho již napsalo hodně. V Enstone potvrdili, že už pro Fina připravili šest různých systémů řízení. Sedmý ale nevyrobí.
"Je to jako s dítětem. Ukázali jsme mu šest lízátek a on si nemůže vybrat. Sedmou verzi posilovače řízení však už nedostane," uvedl pro Speed Week nejmenovaný člen Lotusu. Na bezproblémový vztah mezi mistrem světa z roku 2007 a týmem z Enstone to tedy nevypadá.
To však tým vyvrací a na Twitteru napsal, že s Kimim spokojený a Kimi je spokojený s ním. Technický ředitel Alan Permane navíc včera prohlásil, že se finský pilot v prvním tréninku ve Valencii dočká další nové verze.
S kritikou se ozval i bývalý šampion Jacques Villeneuve, dle něhož je zlatočerný Lotus úžasné auto, které by se správnými jezdci za volantem mohlo vést šampionát. Räikkönen však podle něj nepatří mezi špičkové jezdce a vzhledem k výsledkům jeho týmového kolegy Grosjeana je nahraditelný.
Räikkönen se v posledních dvou závodech (Monako, Kanada) spíše trápil, zatímco Grosjean byl v Montrealu druhý. "Byl to pro něj (Grosjeana) jeden dobrý závod," domnívá se však finský komentátor a bývalý jezdec Toyoty a Sauberu Mika Salo.
"Kimi má pořád svůj přirozený jezdecký talent, ale tým mu zatím nedodal to, co potřebuje. A co se týče komentářů Villeneuvea - pochybuji, že s Kimim někdy mluvil o tom, co se vlastně děje. Je úplný outsider," uvedl pro finskou MTV3.
"Pořád si myslím, že Kimi může v této sezoně vyhrát závod, pokud bude mít bezproblémový víkend. A můžete vidět, že vztah mezi ním a týmem je dobrý. I když je jasné, že je zde problém, atmosféra je stále dobrá. Podle některých médií Kimi odchází, ale ta situace je úplně opačná. Tým Kimiho respektuje a Kimi respektuje tým," popisuje situaci Salo.
Kimi Räikkönen a šéf Lotusu Eric Boullier (foto: Lotus F1 Team)
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.