Po dalším umístění na pódiu Peter Sauber chválí letošní monopost C31 jako nejlepší, který kdy v Hnwilu postavili. Vzhledem k tomu, že BMW obsadilo v roce 2007 (po vyloučení McLarenu) druhé místo v šampionátu, je to slušná poklona.
Sauberu nyní v šampionátu s 58 body patří šestá příčka a na Mercedes před sebou ztrácí pouhých 11 bodů.
"Pro mě je tento výsledek cennější než druhé místo v Malajsii," říká zakladatel týmu Peter Sauber a záhy vysvětluje proč: "Kanada byla úplně normálním závodem - bez deště, bez safety-caru a pouze jedno odstoupení [které mělo vliv na jejich výsledek] Schumachera.
Hinwil postavil nejlepší auto, které jsme kdy v šampionátu od roku 1993 měli. 75 % úspěchu připadá výlučně oblasti aerodynamiky, nyní nám závidí většina našich soupeřů, chválí se Švýcar.
Další úspěšnou součástí týmu je Sergio Pérez. Mladý Mexičan zaujal hned při svém debutu v Austrálii minulý rok, kdy po jediné zastávce při premiéře Pirelli dojel na bodech (byť byl později vůz diskvalifikován kvůli nepovolenému zakřivení horní klapky zadního křídla).
Pérez odvedl skvělou práci v Malajsii, kde za deště dojel po odvážné strategii na druhém místě a zle naháněl i vítězného Fernanda Alonsa. V Kanadě předvedl další perfektní výkon, když po startu z 15. příčky dojel na třetí pozici.
Pérez si po předjetí Alonsa v závěru Velké ceny Kanady vychutnává umístění na stupních vítězů (foto: Sauber Motorsport AG)
Jistě, pomohly mu k tomu strategické chyby Ferrari a Red Bull, nicméně jeho rychlost při dlouhém stintu na super-měkkých pneumatikách udělala dojem na nejednoho odborníka v F1. Není divu, že se o něm spekuluje jako o možné náhradě za Felipeho Massu u Ferrari.
Na vzestupu Sauberu měl lví podíl i muž, na kterého se již téměř zapomnělo - mladý schopný technický ředitle James Key, který odešel mimo svět F1 do automobilky Lotus. Šeptá se však o tom, že by se chtěl vrátit a že se o něj zajímá McLaren.
Srovnání bodů v šampionátu s nejbližším soupeřem Sauberu - s Mercedesem
Výkonná ředitelka Moniša Kaltenbornová věří, že Sauber může letos dosáhnout ještě dalších úspěchů, pokud se zlepší v kvalifikacích, kde se na rozdíl od závodů podobně jako Lotus zatím stále trochu trápí. Očividně to je spjato s nastavením, které je jemné vůči pneumatikám, což je výhoda v závodě, ale trochu to kompromituje rychlost na jedno kolo.
"Našim jasným cílem je zlepšit kvalifikace, protože pokud dostaneme auto na roštu více dopředu, pak můžeme být mnohem rychlejší a ukázat více potenciálu tohoto vozu, opravdu to bude našim cílem," potvrzuje Kaltenbornová.
Vyřešit to ale tak, aby to nenarušilo závodní rychlost, bude oříškem: "To je složité. Myslím, že to hodně souvisí s naší přípravou v kvalifikacích. Existuje dost oblastí, které musíme jako tým zlepšit. Pokud se nám podaří kvalifikace zvládat lépe, pak skutečně můžeme dosahovat ještě lepší výsledky."
Dočká se Sauber letos i vítězství? (foto: Sauber Motorsport AG)
Podobně jako Lotus i Sauber věří, že ve Valencii budou mít příští týden další příležitost k zisku dobrého výsledku. Schopnost švýcarského týmu odjet závod se strategií čítající o jednu zastávku méně než soupeři na dráze, kde je předjíždění náročné, jim dává slušnou šanci.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.