Po dalším umístění na pódiu Peter Sauber chválí letošní monopost C31 jako nejlepší, který kdy v Hnwilu postavili. Vzhledem k tomu, že BMW obsadilo v roce 2007 (po vyloučení McLarenu) druhé místo v šampionátu, je to slušná poklona.
Sauberu nyní v šampionátu s 58 body patří šestá příčka a na Mercedes před sebou ztrácí pouhých 11 bodů.
"Pro mě je tento výsledek cennější než druhé místo v Malajsii," říká zakladatel týmu Peter Sauber a záhy vysvětluje proč: "Kanada byla úplně normálním závodem - bez deště, bez safety-caru a pouze jedno odstoupení [které mělo vliv na jejich výsledek] Schumachera.
Hinwil postavil nejlepší auto, které jsme kdy v šampionátu od roku 1993 měli. 75 % úspěchu připadá výlučně oblasti aerodynamiky, nyní nám závidí většina našich soupeřů, chválí se Švýcar.
Další úspěšnou součástí týmu je Sergio Pérez. Mladý Mexičan zaujal hned při svém debutu v Austrálii minulý rok, kdy po jediné zastávce při premiéře Pirelli dojel na bodech (byť byl později vůz diskvalifikován kvůli nepovolenému zakřivení horní klapky zadního křídla).
Pérez odvedl skvělou práci v Malajsii, kde za deště dojel po odvážné strategii na druhém místě a zle naháněl i vítězného Fernanda Alonsa. V Kanadě předvedl další perfektní výkon, když po startu z 15. příčky dojel na třetí pozici.
Pérez si po předjetí Alonsa v závěru Velké ceny Kanady vychutnává umístění na stupních vítězů (foto: Sauber Motorsport AG)
Jistě, pomohly mu k tomu strategické chyby Ferrari a Red Bull, nicméně jeho rychlost při dlouhém stintu na super-měkkých pneumatikách udělala dojem na nejednoho odborníka v F1. Není divu, že se o něm spekuluje jako o možné náhradě za Felipeho Massu u Ferrari.
Na vzestupu Sauberu měl lví podíl i muž, na kterého se již téměř zapomnělo - mladý schopný technický ředitle James Key, který odešel mimo svět F1 do automobilky Lotus. Šeptá se však o tom, že by se chtěl vrátit a že se o něj zajímá McLaren.
Srovnání bodů v šampionátu s nejbližším soupeřem Sauberu - s Mercedesem
Výkonná ředitelka Moniša Kaltenbornová věří, že Sauber může letos dosáhnout ještě dalších úspěchů, pokud se zlepší v kvalifikacích, kde se na rozdíl od závodů podobně jako Lotus zatím stále trochu trápí. Očividně to je spjato s nastavením, které je jemné vůči pneumatikám, což je výhoda v závodě, ale trochu to kompromituje rychlost na jedno kolo.
"Našim jasným cílem je zlepšit kvalifikace, protože pokud dostaneme auto na roštu více dopředu, pak můžeme být mnohem rychlejší a ukázat více potenciálu tohoto vozu, opravdu to bude našim cílem," potvrzuje Kaltenbornová.
Vyřešit to ale tak, aby to nenarušilo závodní rychlost, bude oříškem: "To je složité. Myslím, že to hodně souvisí s naší přípravou v kvalifikacích. Existuje dost oblastí, které musíme jako tým zlepšit. Pokud se nám podaří kvalifikace zvládat lépe, pak skutečně můžeme dosahovat ještě lepší výsledky."
Dočká se Sauber letos i vítězství? (foto: Sauber Motorsport AG)
Podobně jako Lotus i Sauber věří, že ve Valencii budou mít příští týden další příležitost k zisku dobrého výsledku. Schopnost švýcarského týmu odjet závod se strategií čítající o jednu zastávku méně než soupeři na dráze, kde je předjíždění náročné, jim dává slušnou šanci.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.