Týmy Formule 1 možná nepřijdou zcela na kloub pneumatikám Pirelli. Spousta stájí z letošních směsí nedokáže dostat maximum v kvalifikaci i v závodě, což podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera může trvat klidně až do posledního závodu sezóny.
Christian Horner nečeká, že někdo plně porozumí tomu, proč se jejich výkonnost tolik mění. Závody se podle něj budou vyznačovat proměnlivou rychlostí vozů mezi kvalifikací a závodem.
"Myslím si, že je to tak těžké, jelikož [provozní] rámec je tak úzký. Můžete výkonnost ovlivnit: buď budete útočit v kvalifikaci, na což možná doplatíte v závodě, nebo v kvalifikaci pojedete s měkčím [vozem] jako Lotus, a v závodě snad budete silnější," vysvětluje Horner pro Autosport.
"Podle mě to takto bude zřejmě i v dalších 13 závodech. Je to těžké. Fernando by si teď zřejmě přál, aby do boxů zajeli 15 kol před koncem, ale znovu - 7 kol před cílem velkou cenu vedl," pokračuje šéf rakouské stáje.
Podle něj je letos těžší určovat správné strategie pro závody - obzvlášť proto, že některé vozy podávají lepší výkonnost při delších jízdách než při kvalifikačních pokusech na jedno kolo.
"Dva kluci, kteří jeli na jednu zastávku - jeden startoval z 15. místa a druhý z konce první desítky - skončili druzí a třetí. My jsme se kvalifikovali na prvním místě, vedli jsme do 15 kola a 7 kol před cílem jsme se dostali do problémů," dodává Horner.
Měkká (žlutá) a super-měkká směs (červená) Pirelli připravená v Kanadě(foto: Ch. Malbranque)
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.