MONTREAL - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Nejrychlejší zastávku včera konečně předvedli mechanici McLarenu, nejvíce kol na jedné směsi pneumatik ujel Fernando Alonso.
McLaren Hamiltona v 17. kole přezul za 3,1 vteřiny, Brit však zaváhal při rozjezdu, proto celkový čas průjezdu boxy (21,375 sec) tento brilantní výkon trochu maskuje. Druhé zastavení se však týmu z Wokingu již tolik nevyšlo (4,9 sec) a rovněž práce na Buttonově voze dokládá, že McLaren má v této oblasti stále co zlepšovat.
V konzistenci si může vzít příklad z Ferrari, které Fernanda Alonsa a dvakrát Felipeho Massu zvládlo odbavit vždy shodně za 3,5 sec. O něco pomalejší byli u Mercedesu při přezouvání Nica Rosberga - dvakrát za 3,6 sec.
Pochvalu zaslouží i Red Bull za práci na Webberově voze (3,6 a 3,7 sec), naproti tomu Vettelovi příliš nepomohli - zejména druhá zastávka byla více než podprůměrná (4,8 sec).
Většina týmů včera vsadila na dvouzastávkovou strategii, s jedinou návštěvou boxů si vystačilo pouze 8 z 20 klasifikovaných pilotů: Alonso, Grosjean, Kobajaši, Maldonado, Pic, Pérez, Räikkönen a Senna. Vettel si svůj záměr nakonec rozmyslel a 7 kol před koncem přezul podruhé, čímž pár bodů na rozdíl od Alonsa zachránil.
V boxech se třikrát ukázal Jenson Button, jenž se trápil s nadměrným opotřebením zadních pneumatik a jeho tempo obecně bylo žalostné, a Jean-Eric Vergne, který si při třetí návštěvě pouze odpykával trest za překročení povolené rychlosti v boxech.
Na tvrdší ze dvou nabízených směsí do závodu odstartovali pouze Button, De la Rosa (nedokončil), Hülkenberg, Maldonado, Pérez a Räikkönen, zbytek začínal na super-měkké.
Nejvíce kol na měkké sadě ujel Alonso - 51 (72,9 % závodu). Na superměkké vydržel nejdéle Maldonado - 41 kol (58,6 % závodu).
Degradace byla za vyšších teplot (vzduch 27 °C; dráha přes 40 °C) v Montrealu obecně trochu vyšší než se čekalo, na což v závěru doplatili zejména Alonso s Vettelem.
Grafické znázornění stintů - legenda:
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.