MONTREAL - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Nejrychlejší zastávku včera konečně předvedli mechanici McLarenu, nejvíce kol na jedné směsi pneumatik ujel Fernando Alonso.
McLaren Hamiltona v 17. kole přezul za 3,1 vteřiny, Brit však zaváhal při rozjezdu, proto celkový čas průjezdu boxy (21,375 sec) tento brilantní výkon trochu maskuje. Druhé zastavení se však týmu z Wokingu již tolik nevyšlo (4,9 sec) a rovněž práce na Buttonově voze dokládá, že McLaren má v této oblasti stále co zlepšovat.
V konzistenci si může vzít příklad z Ferrari, které Fernanda Alonsa a dvakrát Felipeho Massu zvládlo odbavit vždy shodně za 3,5 sec. O něco pomalejší byli u Mercedesu při přezouvání Nica Rosberga - dvakrát za 3,6 sec.
Pochvalu zaslouží i Red Bull za práci na Webberově voze (3,6 a 3,7 sec), naproti tomu Vettelovi příliš nepomohli - zejména druhá zastávka byla více než podprůměrná (4,8 sec).
Většina týmů včera vsadila na dvouzastávkovou strategii, s jedinou návštěvou boxů si vystačilo pouze 8 z 20 klasifikovaných pilotů: Alonso, Grosjean, Kobajaši, Maldonado, Pic, Pérez, Räikkönen a Senna. Vettel si svůj záměr nakonec rozmyslel a 7 kol před koncem přezul podruhé, čímž pár bodů na rozdíl od Alonsa zachránil.
V boxech se třikrát ukázal Jenson Button, jenž se trápil s nadměrným opotřebením zadních pneumatik a jeho tempo obecně bylo žalostné, a Jean-Eric Vergne, který si při třetí návštěvě pouze odpykával trest za překročení povolené rychlosti v boxech.
Na tvrdší ze dvou nabízených směsí do závodu odstartovali pouze Button, De la Rosa (nedokončil), Hülkenberg, Maldonado, Pérez a Räikkönen, zbytek začínal na super-měkké.
Nejvíce kol na měkké sadě ujel Alonso - 51 (72,9 % závodu). Na superměkké vydržel nejdéle Maldonado - 41 kol (58,6 % závodu).
Degradace byla za vyšších teplot (vzduch 27 °C; dráha přes 40 °C) v Montrealu obecně trochu vyšší než se čekalo, na což v závěru doplatili zejména Alonso s Vettelem.
Grafické znázornění stintů - legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.