MONTREAL - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Nejrychlejší zastávku včera konečně předvedli mechanici McLarenu, nejvíce kol na jedné směsi pneumatik ujel Fernando Alonso.
McLaren Hamiltona v 17. kole přezul za 3,1 vteřiny, Brit však zaváhal při rozjezdu, proto celkový čas průjezdu boxy (21,375 sec) tento brilantní výkon trochu maskuje. Druhé zastavení se však týmu z Wokingu již tolik nevyšlo (4,9 sec) a rovněž práce na Buttonově voze dokládá, že McLaren má v této oblasti stále co zlepšovat.
V konzistenci si může vzít příklad z Ferrari, které Fernanda Alonsa a dvakrát Felipeho Massu zvládlo odbavit vždy shodně za 3,5 sec. O něco pomalejší byli u Mercedesu při přezouvání Nica Rosberga - dvakrát za 3,6 sec.
Pochvalu zaslouží i Red Bull za práci na Webberově voze (3,6 a 3,7 sec), naproti tomu Vettelovi příliš nepomohli - zejména druhá zastávka byla více než podprůměrná (4,8 sec).
Většina týmů včera vsadila na dvouzastávkovou strategii, s jedinou návštěvou boxů si vystačilo pouze 8 z 20 klasifikovaných pilotů: Alonso, Grosjean, Kobajaši, Maldonado, Pic, Pérez, Räikkönen a Senna. Vettel si svůj záměr nakonec rozmyslel a 7 kol před koncem přezul podruhé, čímž pár bodů na rozdíl od Alonsa zachránil.
V boxech se třikrát ukázal Jenson Button, jenž se trápil s nadměrným opotřebením zadních pneumatik a jeho tempo obecně bylo žalostné, a Jean-Eric Vergne, který si při třetí návštěvě pouze odpykával trest za překročení povolené rychlosti v boxech.
Na tvrdší ze dvou nabízených směsí do závodu odstartovali pouze Button, De la Rosa (nedokončil), Hülkenberg, Maldonado, Pérez a Räikkönen, zbytek začínal na super-měkké.
Nejvíce kol na měkké sadě ujel Alonso - 51 (72,9 % závodu). Na superměkké vydržel nejdéle Maldonado - 41 kol (58,6 % závodu).
Degradace byla za vyšších teplot (vzduch 27 °C; dráha přes 40 °C) v Montrealu obecně trochu vyšší než se čekalo, na což v závěru doplatili zejména Alonso s Vettelem.
Grafické znázornění stintů - legenda:
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.