Fernando Alonso odmítá názory, podle nichž k vítězstvím v letošní vyrovnané sezóně vede pouze správná práce s pneumatikami.
Na dotaz, zda jsou v tomto roce pneumatiky příliš důležitou součástí výkonnostní rovnice, Alonso odpovídá: "Ne, nemyslím si to. Jsou stejné jako minulý rok, jen jsou všechny [krom super-měkkých] o stupeň měkčí.
Nepředstavují velkou změnu a já nesouhlasím s tím, že vítězství je pouze o zvládání pneumatik. Jenson Button vyhrál v Austrálii, protože byl celkově nejrychlejší, v Malajsii bylo mokro a vyhráli jsme my, v Číně dominoval Rosberg celému víkendu a v Bahrajnu byl velmi rychlý Sebastian [Vettel]," vypočítává jezdec Ferrari.
Připouští však, že ho vývoj sezóny překvapil. Podle něj se můžeme i v dalších závodech dočkat jiných vítězů poté, co v úvodních šesti zvítězilo šest různých jezdců.
"Je to překvapením, protože v roce 2011 to bylo opačné, dominoval jeden vůz. Tohle je tak odlišné! Konzistence je zatím důležitá, pokud ale někdo vyhraje dvakrát během tří závodů v průběhu čtyř týdnů, může to být významné."
Fernando Alonso ve vlásence u Grand Hotelu v Monaku (foto: Scuderia Ferrari)
"Ale určitě se dočkáme dalších vítězů. Vyhraje Lewis, Michaelovi se to může také podařit, stejně tak Räikkönenovi a Grosjeanovi - ať už k tomu dojde zde [v Kanadě] či nikoliv, určitě se dočkáme dalších vítězů," dodává Alonso.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.