Kimi Räikkönen věří, že Lotus dokáže překonat problémy s nastavením i pneumatikami a v Kanadě se vrátí v plné síle. Není však přesvědčen o tom, že by rychlost na rovinkách byla pro Lotus v Montrealu výraznou výhodou.
Oba vozy Lotusu během sezony ukazovaly dobrou rychlost především na rovinkách. A to je v Montrealu klíčový faktor k dobrému kolu. To však podle Räikkönena automaticky neznamená, že bude jeho auto v Kanadě rychlé.
"Nejvyšší rychlost máme dobrou, ale někdy je to tak, že máme méně přítlaku než ostatní, a proto jsme na rovinkách rychlejší. Nezáleží jen na nejvyšší rychlosti, protože když nemáte přítlak, v zatáčkách vám to nepomůže. Musíme počkat a uvidíme," komentuje situaci.
Podle Räikkönena bude opět velmi důležité, jak jezdci zvládnou pneumatiky, protože Lotus není jediným týmem, který s nimi má problémy.
"Nejsme jediní, kdo má potíže s pneumatikami. Kdybychom všichni věděli, jak to napravit, tak bychom se s tím nepotýkali. Je složité pracovat s pneumatikami tak, aby za správné teploty vždy fungovaly. Problémy má mnoho týmů a ukázaly se v různých závodech. Snažíme se jich vyvarovat, ale někdy se nám je nepodaří vyřešit," cituje Fina espn.
Räikkönen zůstává před Kanadou realistický (foto: Jana Šrámková)
"Povrch tratě je v Kanadě celkem hladký, proto by to nemělo být tak náročné na zadní pneumatiky. Nemyslím si však, že to bude jednoduché, protože pneumatiky jsou opravdu měkké," doplnil Räikkönen.
Dodal také, že pokud jedete rychle, zaplatíte na dlouhých vzdálenostech vyšší daň, avšak pokud jste dobrý jezdec, sám musíte vědět, jakou si máte udržovat rychlost.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.