Kimi Räikkönen věří, že Lotus dokáže překonat problémy s nastavením i pneumatikami a v Kanadě se vrátí v plné síle. Není však přesvědčen o tom, že by rychlost na rovinkách byla pro Lotus v Montrealu výraznou výhodou.
Oba vozy Lotusu během sezony ukazovaly dobrou rychlost především na rovinkách. A to je v Montrealu klíčový faktor k dobrému kolu. To však podle Räikkönena automaticky neznamená, že bude jeho auto v Kanadě rychlé.
"Nejvyšší rychlost máme dobrou, ale někdy je to tak, že máme méně přítlaku než ostatní, a proto jsme na rovinkách rychlejší. Nezáleží jen na nejvyšší rychlosti, protože když nemáte přítlak, v zatáčkách vám to nepomůže. Musíme počkat a uvidíme," komentuje situaci.
Podle Räikkönena bude opět velmi důležité, jak jezdci zvládnou pneumatiky, protože Lotus není jediným týmem, který s nimi má problémy.
"Nejsme jediní, kdo má potíže s pneumatikami. Kdybychom všichni věděli, jak to napravit, tak bychom se s tím nepotýkali. Je složité pracovat s pneumatikami tak, aby za správné teploty vždy fungovaly. Problémy má mnoho týmů a ukázaly se v různých závodech. Snažíme se jich vyvarovat, ale někdy se nám je nepodaří vyřešit," cituje Fina espn.
Räikkönen zůstává před Kanadou realistický (foto: Jana Šrámková)
"Povrch tratě je v Kanadě celkem hladký, proto by to nemělo být tak náročné na zadní pneumatiky. Nemyslím si však, že to bude jednoduché, protože pneumatiky jsou opravdu měkké," doplnil Räikkönen.
Dodal také, že pokud jedete rychle, zaplatíte na dlouhých vzdálenostech vyšší daň, avšak pokud jste dobrý jezdec, sám musíte vědět, jakou si máte udržovat rychlost.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.