O víkendu jsme se měli možnost setkat se závodním inženýrem Pastora Maldonada, který zavítal k soukromé návštěvě v Praze. Čtenářům F1news.cz nabízíme jedinečnou možnost položit mu otázku a dozvědět se pár zajímavostí týkající se Formule 1.
Xevi v roce 1996 úspěšně vystudoval strojní inženýrství na Gironské univerzitě, poté pracoval v motokárách. Od roku 2000 začal působit u Red Bullu ve formuli F3000, od roku 2002 asistoval závodním inženýrům v Jaguaru.
Devětatřicetiletý Pujolar v roce 2003 nastoupil k Williamsu, kde pracuje až dodnes - ovšem s roční přestávkou v sezóně 2010, kterou strávil u HRT. S příchodem Pastora Maldonada do F1 se znovu přesunul do Grove.
Během své kariéry závodního inženýra v F1 spolupracoval s Juanem Pablem Montoyou, Ralfe Schumacherem, Marcem Geném, Antoniem Pizzoniou, Markem Webberem, Alexem Wurzem či s Kazukim Nakajimou. Při testech mladíků v Abú Zabí 2010 pomáhal i našemu Josefovi Královi, který na něj svými schopnostmi udělal velmi dobrý dojem.
Xevi je správných chlapík, s nímž jsem včera mohl probrat všechno od diferenciálu po přední křídlo, hodnocení Velké ceny Monaka a některých incidentů. Trpělivě zvládl neustávající smršť mých technických dotazů i nepříjemnou kritiku jistých okamžiků z posledního závodu a při popíjení lahodné plzeňské dvanáctky otevřeně objasnil spoustu věcí ze zákulisí.
Zajímal se také o mou práci a situaci na mediálním trhu, byl nadšen z našich článků - konkrétně z pravidelných srovnávání týmových kolegů, z pokvalifikačních rozborů sektorů a maximálních rychlostí, z přehledů zastávek v boxech a stintů, z grafické úpravy tabulek, vysoké úrovně technický článků (pečlivě si prohlížel foto Mercedesu, znovu se mnou prošel telemetrii Caterhamu z Monaka a přidal kopu dalších zajímavých postřehů) a ocenil možnost filtrování v naší rozsáhlé fotogalerii. Po včerejšku tedy máme díky Google Translate o dalšího zahraničního čtenáře více.
Xevi Pujolar (vpravo) s Pastorem Maldonadem (foto: Williams F1 Team)
Protože se však jednalo o soukromou návštěvu, nemůžu zveřejňovat podrobnosti z našich rozhovorů, které se často dotkly důvěrných i citlivých záležitostí. Alespoň částečně se vám to však budeme snažit kompenzovat možností pokládat do konce zítřejšího dne, tj. do 5. června 2012 (česky i anglicky) dotazy v diskusi pod tímto článkem, z nichž ty nejzajímavější Xevimu přeložíme a jeho odpovědi poté zveřejníme na stránkách F1news.cz.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.