MONAKO - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak si vedli mechanici jednotlivých týmů v boxech a jaké strategie volili piloti během Velké ceny Monaka?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedli ve 27. kole mechanici Mercedesu, kteří Nica Rosberga přezuli za 3,3 sekundy. O desetinu pomalejší byli u Ferrari při odbavování Felipeho Massy a u Red Bullu v případě Sebastiana Vettela.
Nejhůře si v boxech vedlo HRT, které Karthikeyana ani jednou nezvládlo přezout pod 5,4 sec. Horší výkony jsme zaznamenali i u Force Indie, Lotusu či Williamsu.
Všichni piloti dnes plánovali odjet závod s jedinou zastávkou, žel některým pneumatiky nevydrželi, a tak museli před koncem do boxů znovu - Vergne při tom dokonce zariskoval a jako jediný nasadil pneumatiky pro přechodné podmínky.
Drtivá většina jezdců startovala na super-měkkých pneumatikách a svůj stint se kvůli hrozbě deště snažili maximálně prodloužit. Hromadnou vlnu přezouvání odstartoval ve 27. kole Nico Rosberg, Webberovi se po zastávce o dvě kola později podařilo vyjet opět před ním na první pozici.
Stejně úspěšný však už nebyl Hamilton, kterého o místo v boxech připravil rychlými koly před svou zastávkou Alonso. Než Brit zahřál pneumatiky, bylo Ferrari před ním.
Zpestření do strategií vnesl pouze Vettel, Di Resta a Button, kteří začínali na měkké sadě. Vettelovi se vyplatilo včerejší absolvování Q3 bez měřeného času a díky úvodnímu dlouhému stintu a bleskurychlých kolech na čerstvém vzduchu se dostal zpět do bojů na čele.
Nejdelší stint předvedl Vergne, jenž na měkkých pneumatikách ujel dvě třetiny (53 kol) závodu. Na super-měkké vydržel nejdéle Di Resta - 43 kol (55 % závodu).
Legenda:
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.