MONAKO - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak si vedli mechanici jednotlivých týmů v boxech a jaké strategie volili piloti během Velké ceny Monaka?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedli ve 27. kole mechanici Mercedesu, kteří Nica Rosberga přezuli za 3,3 sekundy. O desetinu pomalejší byli u Ferrari při odbavování Felipeho Massy a u Red Bullu v případě Sebastiana Vettela.
Nejhůře si v boxech vedlo HRT, které Karthikeyana ani jednou nezvládlo přezout pod 5,4 sec. Horší výkony jsme zaznamenali i u Force Indie, Lotusu či Williamsu.
Všichni piloti dnes plánovali odjet závod s jedinou zastávkou, žel některým pneumatiky nevydrželi, a tak museli před koncem do boxů znovu - Vergne při tom dokonce zariskoval a jako jediný nasadil pneumatiky pro přechodné podmínky.
Drtivá většina jezdců startovala na super-měkkých pneumatikách a svůj stint se kvůli hrozbě deště snažili maximálně prodloužit. Hromadnou vlnu přezouvání odstartoval ve 27. kole Nico Rosberg, Webberovi se po zastávce o dvě kola později podařilo vyjet opět před ním na první pozici.
Stejně úspěšný však už nebyl Hamilton, kterého o místo v boxech připravil rychlými koly před svou zastávkou Alonso. Než Brit zahřál pneumatiky, bylo Ferrari před ním.
Zpestření do strategií vnesl pouze Vettel, Di Resta a Button, kteří začínali na měkké sadě. Vettelovi se vyplatilo včerejší absolvování Q3 bez měřeného času a díky úvodnímu dlouhému stintu a bleskurychlých kolech na čerstvém vzduchu se dostal zpět do bojů na čele.
Nejdelší stint předvedl Vergne, jenž na měkkých pneumatikách ujel dvě třetiny (53 kol) závodu. Na super-měkké vydržel nejdéle Di Resta - 43 kol (55 % závodu).
Legenda:
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.