MONAKO - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak si vedli mechanici jednotlivých týmů v boxech a jaké strategie volili piloti během Velké ceny Monaka?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedli ve 27. kole mechanici Mercedesu, kteří Nica Rosberga přezuli za 3,3 sekundy. O desetinu pomalejší byli u Ferrari při odbavování Felipeho Massy a u Red Bullu v případě Sebastiana Vettela.
Nejhůře si v boxech vedlo HRT, které Karthikeyana ani jednou nezvládlo přezout pod 5,4 sec. Horší výkony jsme zaznamenali i u Force Indie, Lotusu či Williamsu.
Všichni piloti dnes plánovali odjet závod s jedinou zastávkou, žel některým pneumatiky nevydrželi, a tak museli před koncem do boxů znovu - Vergne při tom dokonce zariskoval a jako jediný nasadil pneumatiky pro přechodné podmínky.
Drtivá většina jezdců startovala na super-měkkých pneumatikách a svůj stint se kvůli hrozbě deště snažili maximálně prodloužit. Hromadnou vlnu přezouvání odstartoval ve 27. kole Nico Rosberg, Webberovi se po zastávce o dvě kola později podařilo vyjet opět před ním na první pozici.
Stejně úspěšný však už nebyl Hamilton, kterého o místo v boxech připravil rychlými koly před svou zastávkou Alonso. Než Brit zahřál pneumatiky, bylo Ferrari před ním.
Zpestření do strategií vnesl pouze Vettel, Di Resta a Button, kteří začínali na měkké sadě. Vettelovi se vyplatilo včerejší absolvování Q3 bez měřeného času a díky úvodnímu dlouhému stintu a bleskurychlých kolech na čerstvém vzduchu se dostal zpět do bojů na čele.
Nejdelší stint předvedl Vergne, jenž na měkkých pneumatikách ujel dvě třetiny (53 kol) závodu. Na super-měkké vydržel nejdéle Di Resta - 43 kol (55 % závodu).
Legenda:
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.