Výkonný ředitel automobilky Lotus Dany Bahar byl dnes odvolán ze své funkce novým majitelem - společností DRB-Hicom.
Důvodem odvolání je vedení společnosti. Bahar mohl za zmatek v F1, když do ní přivedl bývalý tým Renaultu pod názvem Lotus Renault GP, a to v době, kdy v ní působil Team Lotus. Měl ambiciózní plán na výrobu sportovních vozů a chtěl zle zatápět zavedeným automobilkám, jako je například Ferrari.
Náročný finanční plán částečně odskákali malajští daňoví poplatníci, protože jeho skupinu Lotus vlastnila polostátní společnost Proton. Ta nedávno Group Lotus prodala, novým majitelům se však jeho styl vedení vůbec nezamlouvá.
"Group Lotus dnes může potvrdit, že po provozní revizi byl dočasně zbaven funkce výkonný ředitel Dany Bahar, aby bylo umožněno vyšetřování stížnosti na jeho chování ze strany mateřské společnosti, DRB-Hicom Berhad," stojí v oficiálním prohlášení.
Bahar, který se nedávno ztrapnil tímto prohlášením, se měl dnes večer v Monaku zúčastnit prezentace luxusní oděvní značky Lotus Originals. Tým Lotus F1 tuto zprávu zatím nekomentoval.
Ambiciózní plány Danyho Bahara jsou u konce, dnes byl nespokojenými majiteli odvolán(foto: Lotus Cars)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.