Výkonný ředitel automobilky Lotus Dany Bahar byl dnes odvolán ze své funkce novým majitelem - společností DRB-Hicom.
Důvodem odvolání je vedení společnosti. Bahar mohl za zmatek v F1, když do ní přivedl bývalý tým Renaultu pod názvem Lotus Renault GP, a to v době, kdy v ní působil Team Lotus. Měl ambiciózní plán na výrobu sportovních vozů a chtěl zle zatápět zavedeným automobilkám, jako je například Ferrari.
Náročný finanční plán částečně odskákali malajští daňoví poplatníci, protože jeho skupinu Lotus vlastnila polostátní společnost Proton. Ta nedávno Group Lotus prodala, novým majitelům se však jeho styl vedení vůbec nezamlouvá.
"Group Lotus dnes může potvrdit, že po provozní revizi byl dočasně zbaven funkce výkonný ředitel Dany Bahar, aby bylo umožněno vyšetřování stížnosti na jeho chování ze strany mateřské společnosti, DRB-Hicom Berhad," stojí v oficiálním prohlášení.
Bahar, který se nedávno ztrapnil tímto prohlášením, se měl dnes večer v Monaku zúčastnit prezentace luxusní oděvní značky Lotus Originals. Tým Lotus F1 tuto zprávu zatím nekomentoval.
Ambiciózní plány Danyho Bahara jsou u konce, dnes byl nespokojenými majiteli odvolán(foto: Lotus Cars)
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.