Lotus je dle Kimiho Räikkönena ve velmi dobré výchozí pozici před závodním víkendem v Monaku, přestože on sám toho kvůli problémům s řízením moc nenajezdil.
Fin dopoledne zajel pouze jedno instalační kolo, ale nebyl spokojený s řízením, proto se mechanici pustili do rozebrání celého předního zavěšení a systému řízení. Odpoledne byl pátým nejpilnějším mužem a i přes přeháňky ujel 25 kol. Z rychlosti svého vozu E20 v Monaku má dobrý pocit a věří, že Lotus bude opět ve formě.
Jak moc velkou ránou bylo ranní zdržení v garáži? "Samozřejmě, že vám to nepomůže, ale od toho máme tréninky, abychom rozpoznali problémy. Obvykle když máte problémy v prvním tréninku, pak máte ve druhém takové počasí. Takže pak je to o to nepříjemnější.
Za sucha jsem moc kol neujel, ale auto bylo za mokra OK a všichni jezdili stejné časy. Musíme jen opravit pár drobností, jinak je auto podle mě OK, budou-li pneumatiky správně fungovat," hodnotí stručně Räikkönen.
Rozhodnutí vynechat první trénink a předělat řízení podle něj bylo správné: "Nemá smysl to zkoušet tak, jak to bylo. Připravili jsme zde nějaké nové řízení, protože obvykle je lepší, když ho máte rychlejší, žel nefungovalo dle plánu. Takže jsme ho opravdu nemohli zkoušet a museli jsme ho vyměnit."
Kimi včera představil novou přilbu s upomínkou na svého dávného hrdinu - Jamese Hunta(foto: Lotus F1 Team)
"Bylo třeba vyměnit příliš mnoho věcí, pak musíte rozebrat celou přední část, neměli na to dost času. Za sucha jsem toho moc nenajezdil, ale když srovnáte to, co předvedl Romain [Grosjean], vypadá to dost dobře. Pravděpodobně jsme v podobné pozici ve srovnání s ostatními, jako na jiných okruzích," dodává Räikkönen.
Během svého rozhovoru s médii se včera odmítl bavit o tom, co by se dalo na současných pravidlech Formule 1 zlepšitt, protože o nich nerozhoduje. A kdyby rozhodoval? "Nejsem v té pozici, takže mě to nezajímá," typicky po svém uzemnil neodbytné novináře.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.