Tým F1 Lotus svému pilotovi Kimimu Räikkönenovi nepovolí kýženou účast v letošní Finské rallye. Šéfové by neradi zažili opakování situace s loňskou havárií svého pilota Roberta Kubici.
Räikkönen se snažil získat svolení týmu pro účast v domácí rallye, protože si byl vědomý toho, že mu to současný kontrakt neumožňuje. Šéf týmu Eric Boullier mu však dal během rozhovoru jasně najevo, že s tím Lotus souhlasit nebude.
"Sedl jsem si dnes ráno s Kimim a hovořili jsme o tom. Jeho smlouva mu neumožňuje účast v rallye a tento tým by mu to nemohl umožnit po tom, co se stalo Robertovi. Situaci plně chápe, takže je tato záležitost uzavřena," vysvětlil dnes Boullier Autosportu.
Kubica se těžce zranil loni při nehodě v rallye v Itálii po prvním předsezónním testu. Zranění mu dosud neumožnila trénovat s vozem F1 a podle francouzských médií se do vrcholné disciplíny motosportu již nikdy kvůli následkům nebude moci vrátit.
Räikkönen závodil ve Světovém šampionátu v rallye (WRC) v letech 2010 a 2011, než se rozhodl znovu se do F1 vrátit v roce 2012.
Lotus Räikkönenovi účast v rallye neumožní (foto: Lotus F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.