Tým F1 Lotus svému pilotovi Kimimu Räikkönenovi nepovolí kýženou účast v letošní Finské rallye. Šéfové by neradi zažili opakování situace s loňskou havárií svého pilota Roberta Kubici.
Räikkönen se snažil získat svolení týmu pro účast v domácí rallye, protože si byl vědomý toho, že mu to současný kontrakt neumožňuje. Šéf týmu Eric Boullier mu však dal během rozhovoru jasně najevo, že s tím Lotus souhlasit nebude.
"Sedl jsem si dnes ráno s Kimim a hovořili jsme o tom. Jeho smlouva mu neumožňuje účast v rallye a tento tým by mu to nemohl umožnit po tom, co se stalo Robertovi. Situaci plně chápe, takže je tato záležitost uzavřena," vysvětlil dnes Boullier Autosportu.
Kubica se těžce zranil loni při nehodě v rallye v Itálii po prvním předsezónním testu. Zranění mu dosud neumožnila trénovat s vozem F1 a podle francouzských médií se do vrcholné disciplíny motosportu již nikdy kvůli následkům nebude moci vrátit.
Räikkönen závodil ve Světovém šampionátu v rallye (WRC) v letech 2010 a 2011, než se rozhodl znovu se do F1 vrátit v roce 2012.
Lotus Räikkönenovi účast v rallye neumožní (foto: Lotus F1 Team)
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.