Vitalij Petrov prozradil, že Lotus musel po minulé sezóně opustit po neshodách s klíčovými osobnostmi týmu, ačkoliv prohlašuje, že byl lepší než jeho týmoví kolegové.
Rus nakonec na poslední chvíli vystrnadil z Caterhamu Jarna Trulliho a Lotus zcela obměnil své jezdecké složení, když angažoval Kimiho Räikkönena a Romaina Grosjeana.
"Škoda toho, co se stalo minulý rok, ale na konci sezóny vztahy s určitými lidmi zhořkly, byli proti mě," vzpomíná pro f1news.ru Petrov, který letos nastupuje po boku Heikkiho Kovalainena, na svůj konec u týmu Lotus (loni Lotus Renault GP).
"V Renaultu to nefungovalo. Měl jsem nad svými týmovými kolegy navrch, ale stejně mě požádali, abych odešel. Byla to však výjimka, protože jinak se musíte svého týmového kolegu za všech okolností předčit," pokračuje Rus.
Nyní je spokojený a tvrdí, že ačkoliv je v týmu Kovalainen dobře zabydlený, není zvýhodňován: "Samozřejmě že občas se to tak zdá, když jsem však pronikl do té situace zevnitř, uvědomil jsem si, že je vše otevřené.
Zde je příklad: v Malajsii jsme měli jeden nový kryt motoru. Zavolali si mě i Heikkiho a společně jsme si hodili mincí. Od té doby nemám žádné pochybnosti."
Desátý muž loňského šampionátu musel Lotus nedobrovolně opustit (foto: Lotus F1 Team)
Jak vidí Petrov své šance v Monaku, kde o tomto víkendu pokračuje šampionát Formule 1? "Je tam dobrá šance na slušné umístnění. Pokud bychom však získali body, nebylo by to díky tomu, že jsme rychlí, ale díky něčemu jinému, jako například lepší strategii."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.