Vitalij Petrov prozradil, že Lotus musel po minulé sezóně opustit po neshodách s klíčovými osobnostmi týmu, ačkoliv prohlašuje, že byl lepší než jeho týmoví kolegové.
Rus nakonec na poslední chvíli vystrnadil z Caterhamu Jarna Trulliho a Lotus zcela obměnil své jezdecké složení, když angažoval Kimiho Räikkönena a Romaina Grosjeana.
"Škoda toho, co se stalo minulý rok, ale na konci sezóny vztahy s určitými lidmi zhořkly, byli proti mě," vzpomíná pro f1news.ru Petrov, který letos nastupuje po boku Heikkiho Kovalainena, na svůj konec u týmu Lotus (loni Lotus Renault GP).
"V Renaultu to nefungovalo. Měl jsem nad svými týmovými kolegy navrch, ale stejně mě požádali, abych odešel. Byla to však výjimka, protože jinak se musíte svého týmového kolegu za všech okolností předčit," pokračuje Rus.
Nyní je spokojený a tvrdí, že ačkoliv je v týmu Kovalainen dobře zabydlený, není zvýhodňován: "Samozřejmě že občas se to tak zdá, když jsem však pronikl do té situace zevnitř, uvědomil jsem si, že je vše otevřené.
Zde je příklad: v Malajsii jsme měli jeden nový kryt motoru. Zavolali si mě i Heikkiho a společně jsme si hodili mincí. Od té doby nemám žádné pochybnosti."
Desátý muž loňského šampionátu musel Lotus nedobrovolně opustit (foto: Lotus F1 Team)
Jak vidí Petrov své šance v Monaku, kde o tomto víkendu pokračuje šampionát Formule 1? "Je tam dobrá šance na slušné umístnění. Pokud bychom však získali body, nebylo by to díky tomu, že jsme rychlí, ale díky něčemu jinému, jako například lepší strategii."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.