Vitalij Petrov prozradil, že Lotus musel po minulé sezóně opustit po neshodách s klíčovými osobnostmi týmu, ačkoliv prohlašuje, že byl lepší než jeho týmoví kolegové.
Rus nakonec na poslední chvíli vystrnadil z Caterhamu Jarna Trulliho a Lotus zcela obměnil své jezdecké složení, když angažoval Kimiho Räikkönena a Romaina Grosjeana.
"Škoda toho, co se stalo minulý rok, ale na konci sezóny vztahy s určitými lidmi zhořkly, byli proti mě," vzpomíná pro f1news.ru Petrov, který letos nastupuje po boku Heikkiho Kovalainena, na svůj konec u týmu Lotus (loni Lotus Renault GP).
"V Renaultu to nefungovalo. Měl jsem nad svými týmovými kolegy navrch, ale stejně mě požádali, abych odešel. Byla to však výjimka, protože jinak se musíte svého týmového kolegu za všech okolností předčit," pokračuje Rus.
Nyní je spokojený a tvrdí, že ačkoliv je v týmu Kovalainen dobře zabydlený, není zvýhodňován: "Samozřejmě že občas se to tak zdá, když jsem však pronikl do té situace zevnitř, uvědomil jsem si, že je vše otevřené.
Zde je příklad: v Malajsii jsme měli jeden nový kryt motoru. Zavolali si mě i Heikkiho a společně jsme si hodili mincí. Od té doby nemám žádné pochybnosti."
Desátý muž loňského šampionátu musel Lotus nedobrovolně opustit (foto: Lotus F1 Team)
Jak vidí Petrov své šance v Monaku, kde o tomto víkendu pokračuje šampionát Formule 1? "Je tam dobrá šance na slušné umístnění. Pokud bychom však získali body, nebylo by to díky tomu, že jsme rychlí, ale díky něčemu jinému, jako například lepší strategii."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.