Vitalij Petrov prozradil, že Lotus musel po minulé sezóně opustit po neshodách s klíčovými osobnostmi týmu, ačkoliv prohlašuje, že byl lepší než jeho týmoví kolegové.
Rus nakonec na poslední chvíli vystrnadil z Caterhamu Jarna Trulliho a Lotus zcela obměnil své jezdecké složení, když angažoval Kimiho Räikkönena a Romaina Grosjeana.
"Škoda toho, co se stalo minulý rok, ale na konci sezóny vztahy s určitými lidmi zhořkly, byli proti mě," vzpomíná pro f1news.ru Petrov, který letos nastupuje po boku Heikkiho Kovalainena, na svůj konec u týmu Lotus (loni Lotus Renault GP).
"V Renaultu to nefungovalo. Měl jsem nad svými týmovými kolegy navrch, ale stejně mě požádali, abych odešel. Byla to však výjimka, protože jinak se musíte svého týmového kolegu za všech okolností předčit," pokračuje Rus.
Nyní je spokojený a tvrdí, že ačkoliv je v týmu Kovalainen dobře zabydlený, není zvýhodňován: "Samozřejmě že občas se to tak zdá, když jsem však pronikl do té situace zevnitř, uvědomil jsem si, že je vše otevřené.
Zde je příklad: v Malajsii jsme měli jeden nový kryt motoru. Zavolali si mě i Heikkiho a společně jsme si hodili mincí. Od té doby nemám žádné pochybnosti."
Desátý muž loňského šampionátu musel Lotus nedobrovolně opustit (foto: Lotus F1 Team)
Jak vidí Petrov své šance v Monaku, kde o tomto víkendu pokračuje šampionát Formule 1? "Je tam dobrá šance na slušné umístnění. Pokud bychom však získali body, nebylo by to díky tomu, že jsme rychlí, ale díky něčemu jinému, jako například lepší strategii."
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.