Podle Kimiho Räikkönena se vlivu pneumatik na závodění přisuzuje příliš velký význam. Obrovskou roli v neustálé změnu pořadí má podle něj zákaz tankování.
Kvůli větší vyrovnanosti letošního pole Formule 1 mají pneumatiky větší vliv na závodění. Pirelli proto občas čelí kritice z toho, že jejich pneumatiky ovlivňují výsledky přespříliš.
Podle Räikkönena však Pirelli nemůže být označováno jako klíčový prvek - svou významnou roli v tom podle něj sehrává také zákaz tankování během závodů, který byl stanoven před sezónou 2010.
"Nemyslím si, že by se kvůli tomu změnila povaha F1. Dochází k tomu kvůli množství paliva v nádrži. Podle mě bychom neměli tolik problémů s těmito pneumatikami, kdybychom závodili s 50 či 60 kg na startu," uvádí jezdec Lotusu na adresu Pirelli pro Turun Sanomat.
"Když jsme kdysi měli méně paliva, tak jsme obvykle stavěli každých 20 kol. Myslím, že situace by byla stejná s Micheliny či Bridgestony, pokud bychom jezdili s takovým množstvím paliva jako nyní.
Tyto pneumatiky jsou v kvalifikaci dobré: mají dobrou přilnavost a celkově to jsou dobré pneumatiky," dodává Räikkönen.
Kimi Räikkönen v Bahrajnu, kde projel cílem jako druhý za vítězným Sebastianem Vettelem(foto: Lotus F1 Team)
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.