Podle Kimiho Räikkönena se vlivu pneumatik na závodění přisuzuje příliš velký význam. Obrovskou roli v neustálé změnu pořadí má podle něj zákaz tankování.
Kvůli větší vyrovnanosti letošního pole Formule 1 mají pneumatiky větší vliv na závodění. Pirelli proto občas čelí kritice z toho, že jejich pneumatiky ovlivňují výsledky přespříliš.
Podle Räikkönena však Pirelli nemůže být označováno jako klíčový prvek - svou významnou roli v tom podle něj sehrává také zákaz tankování během závodů, který byl stanoven před sezónou 2010.
"Nemyslím si, že by se kvůli tomu změnila povaha F1. Dochází k tomu kvůli množství paliva v nádrži. Podle mě bychom neměli tolik problémů s těmito pneumatikami, kdybychom závodili s 50 či 60 kg na startu," uvádí jezdec Lotusu na adresu Pirelli pro Turun Sanomat.
"Když jsme kdysi měli méně paliva, tak jsme obvykle stavěli každých 20 kol. Myslím, že situace by byla stejná s Micheliny či Bridgestony, pokud bychom jezdili s takovým množstvím paliva jako nyní.
Tyto pneumatiky jsou v kvalifikaci dobré: mají dobrou přilnavost a celkově to jsou dobré pneumatiky," dodává Räikkönen.
Kimi Räikkönen v Bahrajnu, kde projel cílem jako druhý za vítězným Sebastianem Vettelem(foto: Lotus F1 Team)
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.