BARCELONA - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Kdo si dnes vedl v boxech nejlépe a jaké strategie piloti volili ve Velké ceně Španělska?
Nejrychlejší zastávky dnes předvádělo Ferrari, které letos pravidelně podává v boxech excelentní výkony. V desátém kole Fernanda Alonsa přezuli za rovné 3 sekundy, což byla absolutně nejrychlejší zastávka dnešní Velké ceny Španělska.
Z výkonů McLarenu v boxech panují stále smíšené pocity. Samotné zastávky u Hamiltona byly dle průměru (3,75 sec) druhé nejrychlejší, ale mechanik u levého zadního kola si opět neodpustil chybu, když dostatečně neodklidil opotřebovanou pneumatiku z cesty a Brit při pokusu opustit stání divoce nadskočil. Na chvíli ještě zabrzdil, jakmile však zjistil, že je vše v pořádku, pokračoval. Zastávka včetně dodatečné pauzy trvala 5,6 sec.
Dobře si vedli u Mercedesu na voze Nica Rosberga - průměr jeho zastávek dosáhl 3,9 sec. Němec byl po Alonsovi a Hamiltonovi (3,48 sec) jediným jezdcem, jehož průměr zastávek nepřesáhl 4 vteřiny.
Tradiční přeborníci u Red Bullu dnes v hodnocení rychlosti jejich práce doplatili na výměny nosu u obou pilotů, což je úkon, který je na čas náročnější než pouhá výměna kol. Oba jezdci rakouské stáje přišli k poškození zřejmě kvůli úlomkům na dráze po Schumacherově kolizi se Sennou.
Drtivá většina pilotů dnes vsadila na tři zastávky. Pouze Hamilton zvládl závod se dvěma zastávkami. Z klasifikovaných pilotů jel na čtyři zastávky pouze De la Rosa, kvůli penalizacím se ale v boxech čtyřikrát ukázali i Vettel s Massou.
Nejdelší stint čítající 31 kol (47 % závodu) na tvrdých pneumatikách zvládl Hamilton a škarohlídům ukázal, že i on dokáže se pneumatikami zacházet šetrně. Brit byl také největším vítězem úvodního stintu: z posledního místa se před svou zastávkou postoupil na čtvrtou příčku. Pokud by dnes startoval z pole-position, těžko by ho dnes někdo zastavil ve vítězném tažení.
Na měkkých pneumatikách vydržel nejdéle kroužit Vergne ve svém třetím stintu - 17 kol (26 % závodu).
Dnes v Barceloně panovaly chladnější podmínky než včera v kvalifikaci - teplota vzduchu dosahovala 23 °C, asfalt 32 °C a týmy častěji volily tvrdou směs - měkké pneumatiky poskytující včera výkonnostní výhodu až 1,2 sec/kolo využily hlavně v kvalifikaci.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.