BARCELONA - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Kdo si dnes vedl v boxech nejlépe a jaké strategie piloti volili ve Velké ceně Španělska?
Nejrychlejší zastávky dnes předvádělo Ferrari, které letos pravidelně podává v boxech excelentní výkony. V desátém kole Fernanda Alonsa přezuli za rovné 3 sekundy, což byla absolutně nejrychlejší zastávka dnešní Velké ceny Španělska.
Z výkonů McLarenu v boxech panují stále smíšené pocity. Samotné zastávky u Hamiltona byly dle průměru (3,75 sec) druhé nejrychlejší, ale mechanik u levého zadního kola si opět neodpustil chybu, když dostatečně neodklidil opotřebovanou pneumatiku z cesty a Brit při pokusu opustit stání divoce nadskočil. Na chvíli ještě zabrzdil, jakmile však zjistil, že je vše v pořádku, pokračoval. Zastávka včetně dodatečné pauzy trvala 5,6 sec.
Dobře si vedli u Mercedesu na voze Nica Rosberga - průměr jeho zastávek dosáhl 3,9 sec. Němec byl po Alonsovi a Hamiltonovi (3,48 sec) jediným jezdcem, jehož průměr zastávek nepřesáhl 4 vteřiny.
Tradiční přeborníci u Red Bullu dnes v hodnocení rychlosti jejich práce doplatili na výměny nosu u obou pilotů, což je úkon, který je na čas náročnější než pouhá výměna kol. Oba jezdci rakouské stáje přišli k poškození zřejmě kvůli úlomkům na dráze po Schumacherově kolizi se Sennou.
Drtivá většina pilotů dnes vsadila na tři zastávky. Pouze Hamilton zvládl závod se dvěma zastávkami. Z klasifikovaných pilotů jel na čtyři zastávky pouze De la Rosa, kvůli penalizacím se ale v boxech čtyřikrát ukázali i Vettel s Massou.
Nejdelší stint čítající 31 kol (47 % závodu) na tvrdých pneumatikách zvládl Hamilton a škarohlídům ukázal, že i on dokáže se pneumatikami zacházet šetrně. Brit byl také největším vítězem úvodního stintu: z posledního místa se před svou zastávkou postoupil na čtvrtou příčku. Pokud by dnes startoval z pole-position, těžko by ho dnes někdo zastavil ve vítězném tažení.
Na měkkých pneumatikách vydržel nejdéle kroužit Vergne ve svém třetím stintu - 17 kol (26 % závodu).
Dnes v Barceloně panovaly chladnější podmínky než včera v kvalifikaci - teplota vzduchu dosahovala 23 °C, asfalt 32 °C a týmy častěji volily tvrdou směs - měkké pneumatiky poskytující včera výkonnostní výhodu až 1,2 sec/kolo využily hlavně v kvalifikaci.
Legenda:
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.