Šéf Red Bullu se zastává práce, kterou Pirelli dělá při výrobě současných pneumatik pro týmy Formule 1. Podle něj je nemožné všem vyhovět.
Přestože se Michael Schumacher v poslední době několikrát negativně vyjádřil na adresu pneumatik, Hornera současná situace neznepokojuje.
"Problém je, že Pirelli má 12 týmů, které žádají o 12 odlišných věcí, a vy nikdy nebudete mít produkt, který uspokojí všechny. Jako dodavatel pneumatik pro F1 děláte navíc jeden produkt pro všechny," vysvětluje šéf Red Bullu pro Autosport.
"Je stejný pro všechny a pro F1 je rozhodně dobré mít jediného dodavatele pneumatik. Když byli v minulých letech dva, týmy v některých případech neměly přístup k těm upřednostňovaným. Představuje to dodatečnou výzvu a letos to určitě vede k více vzrušujícím závodům z pohledu fanoušků.
Myslím, že týmy hledají vývojové směry a snaží se porozumět složitosti a vlastnostem vozů bez výfukových difuzorů. A charakteristika to, jak se pneumatiky chovají, jistě žene týmy určitým vývojovým směrem," dodává Horner.
Mark Webber na tvrdé směsi v Mugellu (foto: Getty Images / Red Bull Racing)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.