Šéf Red Bullu se zastává práce, kterou Pirelli dělá při výrobě současných pneumatik pro týmy Formule 1. Podle něj je nemožné všem vyhovět.
Přestože se Michael Schumacher v poslední době několikrát negativně vyjádřil na adresu pneumatik, Hornera současná situace neznepokojuje.
"Problém je, že Pirelli má 12 týmů, které žádají o 12 odlišných věcí, a vy nikdy nebudete mít produkt, který uspokojí všechny. Jako dodavatel pneumatik pro F1 děláte navíc jeden produkt pro všechny," vysvětluje šéf Red Bullu pro Autosport.
"Je stejný pro všechny a pro F1 je rozhodně dobré mít jediného dodavatele pneumatik. Když byli v minulých letech dva, týmy v některých případech neměly přístup k těm upřednostňovaným. Představuje to dodatečnou výzvu a letos to určitě vede k více vzrušujícím závodům z pohledu fanoušků.
Myslím, že týmy hledají vývojové směry a snaží se porozumět složitosti a vlastnostem vozů bez výfukových difuzorů. A charakteristika to, jak se pneumatiky chovají, jistě žene týmy určitým vývojovým směrem," dodává Horner.
Mark Webber na tvrdé směsi v Mugellu (foto: Getty Images / Red Bull Racing)
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.