Sauber věří, že jim již pouze drobné vylepšení vozu C31 bude stačit k tomu, aby mohli ve zbytku sezóny pravidelně bojovat o umístění na stupních vítězů.
Tým z Hinwilu na počátku sezóny zažíval smíšené pocity. Skvělým okamžikem byl souboj Sergia Péreze s Fernandem Alonsem o vítězství v Malajsii, naopak v posledním závodě v Bahrajnu přišlo zklamání, když Sauber nedosáhl ani na jeden bod.
Podle hlavního designéra Mata Morrise je však monopost C31 dostatečně rychlý na to, aby mohli pomýšlet na dobré výsledky.
"Nemyslím si, že by Malajsie představovala náhodný výsledek. Auto má rychlost, je konkurenceschopné, což jste mohli vidět v prvních čtyřech závodech, které měly odlišného vítěze. Je to velmi vyrovnané. Rozdíl mezi Malajsií a Bahrajnem se zdá být velký, ve skutečnosti je však docela malý. Tak málo dělí postavení na bedně a mimo body," říká Morris.
Sauber podle něj musí nyní pracovat na tom, aby ze svého vozu dostal maximum, aby nepřišlo o svůj náskok před nejbližšími soupeři z úvodu sezóny.
"Vždy se musíte dívat dopředu, ale také na všechny kolem vás, protože to je tak vyrovnané. Vzhledem k tomu, že Williams a Force India pravidelně získávají body, je to znovu velmi těsné. Měli jsme na ně 30bodový náskok, který se ohromně snížil, takže se musíme podívat na to, co tito kluci dělají," dodává Morris.
Sergio Pérez s vozem Sauber C31 při testech v Mugellu (foto: Pirelli)
V Barceloně by měl švýcarský tým nasadit spoustu novinek, které si úspěšně vyzkoušel minulý týden v Mugellu, kde si pohrával i s výfuky McLarenu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.