Po dobrém startu Lotusu do letošní sezony očekává Kimi Räikkönen v Barceloně boj o vítězství.
V Bahrajnu bojoval o vítězství se Sebastianem Vettelem. Kimi Räikkönen nevidí důvod, proč by Lotus nemohl stanout na nejvyšším stupínku, pokud bude vše klapat.
"Auto bylo dobré všude, kam jsme zatím přijeli," říká Fin. "Jsem tu, abych závodil. A závodím, abych vyhrával. Auto máme, jak jsme viděli v Bahrajnu, dost dobré na vítězství. To je teď náš cíl.
Nikdy jsem o sobě nepochyboval. Auto máme dobré, takže v některých ohledech je jasné, že pódium mohlo přijít dříve. Měli jsme na to už v prvních závodech sezony, ale dělali jsme malé chyby, které nás o pódium vždy připravily.
Byl bych raději, kdybych v Bahrajnu vyhrál, ale i tohle je velká odměna pro všechny. Doufám, že budeme do konce sezony na stupních vítězů pravidelnými návštěvníky," vyjadřuje své touhy Iceman.
Kimi Räikkönen v Bahrajnu(Foto: Lotus F1 Team)
"V Barceloně očekávám, že budeme silní. Mezi top týmy to bude těsné. Je to jediná trať šampionátu, na které zatím týmy testovaly nové vozy. Navíc, týmy před prvním závodem v Evropě nasadily vylepšení vozů, takže to bude ještě zajímavější."
A co Mugello? Tam Kimi nebyl, netestoval. Ostatně, podle jeho slov ani nebylo co. Proto si nemyslí, že by ho to nějak zvlášť zbrzdilo.
"Neměli jsme žádné větší novinky k otestování a v Mugellu se nezávodí, takže mi nevadilo, že jsem netestoval. Trať znám dobře, ale nebyl důvod testovat. Jsem tu, abych závodil, a to budu dělat i v Barceloně."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.