Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug nesouhlasí s kritikou, kterou Michael Schumacher po závodě v Bahrajnu uvedl na adresu pneumatik Pirelli.
Schumacher po dojezdu na desátém místě uvedl, že očekával mnohem více, ale pneumatiky mu to neumožnily. Jízdu na nich dokonce přirovnal ke kroužení za safety-carem.
"Hlavním důvodem mé nespokojenosti je to, že všichni musí jezdit pod svým limitem a hlavně pod limitem vozu, aby udržovali pneumatiky. Je to zkrátka otázkou toho, zda by měly pneumatiky hrát velkou roli, nebo zda by měly vydržet déle, abyste mohl jezdit normální závodní rychlostí a ne kroužit jako za safety carem," řekl sedminásobný mistr světa F1.
S tím však Haug nesouhlasí a dodavatele pneumatik pro Formuli 1 - italské společnosti Pirelli - se zastává: "Pneumatiky představují výzvu pro všechny. Je to o tom, kdo s nimi dokáže nejlépe zacházet. Je to stejné pro všechny - a to je důležité.
Celkově se nám ve Formuli 1 podařilo vytvořit velmi dobrý produkt, máme velmi dobré závody, různé vítěze a šest odlišných týmu na pódiu. Jedná se o skvělou soutěž a my jsme potěšeni tím, že již také patříme mezi vítěze."
Michael Schumacher po závodu v Bahrajnu zkritizoval pneumatiky Pirelli(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Sportovní ředitel Mercedesu však má pro Michaelovo rozhořčení pochopení: "Chápu pohled pilota. Dochází k určitým frustracím, když si myslíte, že byste mohli jet rychleji, ale jste nuceni to šetřit - to není nezbytnou součástí povahy závodního jezdce."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.