BAHRAJN - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak rychle přezouvaly týmy své jezdce ve včerejší Velké ceně Bahrajnu a jaké volily strategie? Kdo měl nejrychlejší zastávku?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedli v 39. kole mechanici Red Bullu, když Marka Webbera odbavili jen za 2,9 sec. Pěknou práci předvedli také při první a poslední zastávce Sebastiana Vettela, kterému pneumatiky zvládli vyměnit za 3,2 sec.
Výborně si vedli u Mercedesu v případě Michaela Schumachera, jehož průměr tří zastávek byl ještě nižší než u obou jezdců Red Bullu - 3,3 sec. Bleskurychlá byla rovněž Rosbergova poslední zastávka, která trvala 3,1 sec.
Za povšimnutí stojí zlepšující se výkony mechaniků Force Indie, kteří všech pět zastávek zvládli do 3,8 sec, tentokrát předčili své konkurenty z Ferrari i McLarenu, jenž v boxech v posledních závodech předvádí ostudné výkony, Lewis Hamilton kvůli chybám včera v boxech strávil o 15 sec více, než soupeři.
Na dvě zastávky v Bahrajnu prvoplánově vsadil pouze Paul di Resta - a vyplatilo se. Skot si hlídal pneumatiky, přitom držel solidní tempo i předjížděl a v závěru odolal ataku Alonsova Ferrari a vyrovnal svůj nejlepší výsledek v F1.
Zbytek pole krom Karthikeyana cíli na tři zastávky - monopost HRT zatím kvalitní práci s pneumatikami i kvůli nedostatku přítlaku nezvládá, čtyřikrát se v boxech kvůli defektu objevili Kovalainen a Button.
Nejdelší stint předvedl již zmíněný Di Resta, který ke konci na čerstvé směsi středně-tvrdých pneumatik ujel 24 kol (42,1 % závodu). Na měkké sadě absolvoval 19 okruhů (1/3 závodu) Glock i Kobajaši.
V jeho případě by ovšem stratégové Sauberu zasloužili trochu za uši: nasadit mu na poslední stint opotřebované měkké pneumatiky a doufat, že na nich vydrží až do cíle, bylo více než bláhové - vždyť Di Resta měl co dělat, aby tam dojel na nových středně-tvrdých (a to mu v posledním kole úplně odešly). Chudákovi Kamujovi nezbylo, než 7 kol před cílem zamířit do boxů potřetí a na body zapomenout.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.