BAHRAJN - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak rychle přezouvaly týmy své jezdce ve včerejší Velké ceně Bahrajnu a jaké volily strategie? Kdo měl nejrychlejší zastávku?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedli v 39. kole mechanici Red Bullu, když Marka Webbera odbavili jen za 2,9 sec. Pěknou práci předvedli také při první a poslední zastávce Sebastiana Vettela, kterému pneumatiky zvládli vyměnit za 3,2 sec.
Výborně si vedli u Mercedesu v případě Michaela Schumachera, jehož průměr tří zastávek byl ještě nižší než u obou jezdců Red Bullu - 3,3 sec. Bleskurychlá byla rovněž Rosbergova poslední zastávka, která trvala 3,1 sec.
Za povšimnutí stojí zlepšující se výkony mechaniků Force Indie, kteří všech pět zastávek zvládli do 3,8 sec, tentokrát předčili své konkurenty z Ferrari i McLarenu, jenž v boxech v posledních závodech předvádí ostudné výkony, Lewis Hamilton kvůli chybám včera v boxech strávil o 15 sec více, než soupeři.
Na dvě zastávky v Bahrajnu prvoplánově vsadil pouze Paul di Resta - a vyplatilo se. Skot si hlídal pneumatiky, přitom držel solidní tempo i předjížděl a v závěru odolal ataku Alonsova Ferrari a vyrovnal svůj nejlepší výsledek v F1.
Zbytek pole krom Karthikeyana cíli na tři zastávky - monopost HRT zatím kvalitní práci s pneumatikami i kvůli nedostatku přítlaku nezvládá, čtyřikrát se v boxech kvůli defektu objevili Kovalainen a Button.
Nejdelší stint předvedl již zmíněný Di Resta, který ke konci na čerstvé směsi středně-tvrdých pneumatik ujel 24 kol (42,1 % závodu). Na měkké sadě absolvoval 19 okruhů (1/3 závodu) Glock i Kobajaši.
V jeho případě by ovšem stratégové Sauberu zasloužili trochu za uši: nasadit mu na poslední stint opotřebované měkké pneumatiky a doufat, že na nich vydrží až do cíle, bylo více než bláhové - vždyť Di Resta měl co dělat, aby tam dojel na nových středně-tvrdých (a to mu v posledním kole úplně odešly). Chudákovi Kamujovi nezbylo, než 7 kol před cílem zamířit do boxů potřetí a na body zapomenout.
Legenda:
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.