Ice man is officially back - i tak hodnotí některá média druhé místo Kimiho Räikkönena ve VC Bahrajnu. Finský pilot však zcela spokojen není.
Čtvři závody od jeho návratu do formule 1 stačily Kimimu Räikkönenovi na zisk druhého místa. Skvělý výsledek týmu Lotus doplnil třetím místem jeho týmový kolega Romain Grosjean.
Mistr světa z roku 2007 však zůstává při zemi. "Naše auto je dobré, jinak bychom neskončili na druhém a třetím místě. V některých oblastech však ještě nejsme úplně spokojeni, což je ale normální. Nikdy nemůžete být s věcmi stoprocentně spokojeni. Pořád se snažíte najít něco nového ke zlepšení," uvedl na tiskové konferenci.
Dodal ale, že je samozřejmě rád, protože pro tým je toto umístění skvělým výsledkem. Osobně je však zklamán z toho, že nebyl schopen více bojovat o vítězství. Nevyhrál jsem, ale takový je život," řekl po závodě.
Vzhledem k nevypočitatelnosti letošního ročníku nedokáže odhadnout, jak se bude šampionát vyvíjet dále. "Budeme dál pracovat na autě, ale neumím odhadnout, jestli se udržíme na špici. Je to náš cíl a já doufám, že se nám podaří ho splnit. Odvedli jsme dobrou práci a zasloužíme si být tam, kde teď jsme," komentoval situaci Räikkönen.
Že je nyní na stupních vítězů jej nepřekvapuje, protože již přes zimu věděl, že má Lotus dobré auto. Zatím jim však prý chyběla správná rozhodnutí. "Mohli jsme být na pódiu už v předchozích závodech. Víme, že máme rychlost, musíme však zvládnout i všechno ostatní - strategie, nastavení,..." řekl.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.