ČÍNA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Který tým pracoval během včerejšího závodu v Šanghaji v boxech nejlépe? Jaké strategie volili jednotliví piloti?
Absolutně nejrychlejší zastávky předvádělo v boxech opět Ferrari, které v boxech používá speciální zvedáky s rychlým spouštěním vozu, matice na kolech a semaforový systém. Ty nasadili i ostatní soupeři, měli by si však začít lépe všímat, co stáj z Maranella dělá jinak. Fernanda Alonsa i Felipeho Massu tým odbavil vždy do 3,4 vteřin, Španěla ve 38. kole dokonce za 3,1 sec. Klobouk dolů před mechaniky rudé stáje.
Nejblíže byl Scuderii v Číně Red Bull, který Marka Webbera odbavoval průměrně o 0,29 sec pomaleji. S průměrem zastávek pod čtyři vteřiny se vešel ještě McLaren v případě Lewise Hamiltona (3,7 sec) a Force India při práci na voze Paula Di Resty (3,85).
Naopak za rámeček si závod v Šanghaji nedají u Mercedesu, když Michaela Schumachera pustili na dráhu, aniž stačil mechanik se záložní pistoli dotáhnout pravé přední kolo, ani u McLarenu, kteří dlouhou práci u levého zadního kola připravili Jensona Buttona o možnost dotáhnout se na vítězného Nica Rosberga.
Velké zmatky předváděl rovněž Caterham v případě Kovalainena, který v boxech pobýval snad déle než doma ve Finsku. Objevil se tam nejvícekrát ze všech, při poslední zastávce při více než minutovém čekání ve voze málem vyseděl díru.
Drtivá většina - 15 z 23 klasifikovaných pilotů - včera jela na dvě zastávky, sedm jezdců na tři a Kovalainen se v boxech jako jediný objevil čtyřikrát. Loni vítězná strategie Hamiltona obsahovala tři, letos si Rosberg vystačil se dvěma. Němec dokázal udržovat pneumatiky v optimální provozní teplotě a na čerstvém vzduchu si snadno pohlídal jejich degradaci.
Z přehledu stintů je patrné, proč Vettel nebyl schopen uhájit v závěru svou pozici před McLareny a svým týmovým kolegou Webberem - jel pouze na dvě zastávky a měl z celé čtveřice nejstarší pneumatiky. Mistr světa však odjel skvělý závod, když se dokázal po zpackaném startu propracovat až za Rosberga.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedl Kimi Räikkönen - vydržel na nich polovinu závodu (28 kol), žel tento tah se prokázal jako krátkozraký - sice se dostal na druhou příčku za Rosberga, ke konci se však propadl mimo bodovaná místa. Špatná volba Lotusu s přihlédnutím k tomu, že mu pro tento stint ani nenasadili nové, nýbrž již použité pneumatiky.
Na měkkých pneumatikách vydržel nejdéle Felipe Massa - 18 kol (32,1 % závodu). Brazilec společně s oběma piloty Toro Rosso a Brunem Sennou patřil k jediným čtyřem jezdcům, kteří startovali na tvrdší ze dvou nabízených směsí.
Legenda:
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.