ČÍNA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Který tým pracoval během včerejšího závodu v Šanghaji v boxech nejlépe? Jaké strategie volili jednotliví piloti?
Absolutně nejrychlejší zastávky předvádělo v boxech opět Ferrari, které v boxech používá speciální zvedáky s rychlým spouštěním vozu, matice na kolech a semaforový systém. Ty nasadili i ostatní soupeři, měli by si však začít lépe všímat, co stáj z Maranella dělá jinak. Fernanda Alonsa i Felipeho Massu tým odbavil vždy do 3,4 vteřin, Španěla ve 38. kole dokonce za 3,1 sec. Klobouk dolů před mechaniky rudé stáje.
Nejblíže byl Scuderii v Číně Red Bull, který Marka Webbera odbavoval průměrně o 0,29 sec pomaleji. S průměrem zastávek pod čtyři vteřiny se vešel ještě McLaren v případě Lewise Hamiltona (3,7 sec) a Force India při práci na voze Paula Di Resty (3,85).
Naopak za rámeček si závod v Šanghaji nedají u Mercedesu, když Michaela Schumachera pustili na dráhu, aniž stačil mechanik se záložní pistoli dotáhnout pravé přední kolo, ani u McLarenu, kteří dlouhou práci u levého zadního kola připravili Jensona Buttona o možnost dotáhnout se na vítězného Nica Rosberga.
Velké zmatky předváděl rovněž Caterham v případě Kovalainena, který v boxech pobýval snad déle než doma ve Finsku. Objevil se tam nejvícekrát ze všech, při poslední zastávce při více než minutovém čekání ve voze málem vyseděl díru.
Drtivá většina - 15 z 23 klasifikovaných pilotů - včera jela na dvě zastávky, sedm jezdců na tři a Kovalainen se v boxech jako jediný objevil čtyřikrát. Loni vítězná strategie Hamiltona obsahovala tři, letos si Rosberg vystačil se dvěma. Němec dokázal udržovat pneumatiky v optimální provozní teplotě a na čerstvém vzduchu si snadno pohlídal jejich degradaci.
Z přehledu stintů je patrné, proč Vettel nebyl schopen uhájit v závěru svou pozici před McLareny a svým týmovým kolegou Webberem - jel pouze na dvě zastávky a měl z celé čtveřice nejstarší pneumatiky. Mistr světa však odjel skvělý závod, když se dokázal po zpackaném startu propracovat až za Rosberga.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedl Kimi Räikkönen - vydržel na nich polovinu závodu (28 kol), žel tento tah se prokázal jako krátkozraký - sice se dostal na druhou příčku za Rosberga, ke konci se však propadl mimo bodovaná místa. Špatná volba Lotusu s přihlédnutím k tomu, že mu pro tento stint ani nenasadili nové, nýbrž již použité pneumatiky.
Na měkkých pneumatikách vydržel nejdéle Felipe Massa - 18 kol (32,1 % závodu). Brazilec společně s oběma piloty Toro Rosso a Brunem Sennou patřil k jediným čtyřem jezdcům, kteří startovali na tvrdší ze dvou nabízených směsí.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.