Williams dnes potvrdil skotskou rodačku Susie Wolffovou, manželku ředitele Tota Wolffa, na pozici svého vývojového pilota.
Susie začala svou kariéru v motokárách a poté své umění tříbila ve formulových sériích. Dvakrát byla nominována na britskou prestižní cenu Mladý pilot roku (Young Driver of the Year Award), než se přesunula do DTM, kde letos bude závodit již sedmý rok.
Frank Williams v oznámení uvádí: "Susie je talentovanou, úspěšnou a velmi profesionální pilotkou, která soutěží v jedné z nejurputnějších světových závodních sérií. K Williamsu se přidá jako vývojová jezdkyně, přičemž nám bude pomáhat s vývojem našeho simulátoru a s dalšími technickými výzvami.
Susie také podstoupí některé aerodynamické testy s FW34 a plnohodnotný test na dráze v následujících měsících. Také s námi navštíví několik závodů. Měl bych dodat, že Susie je vdaná za Tota Wolffa, ředitele Williamsu. Její jmenování bylo pečlivě zvažováno a pak schváleno správní radou, přičemž se Toto tohoto procesu zdržel."
Wolffová se tak po Marii de Vilottaové, rezervní pilotce Marussie, stává letos oficiálně druhou ženou, která bude působit ve Formuli 1. Susie ke svému jmenování říká: "Ráda bych poděkovala Frankovi za tuto příležitost jak na trati, tak i mimo ní. Musím rovněž poděkovat společnosti Mercedes Benz AMG a HWA za podporu, která mi umožnila tuto novou zkušenost s Williamsem.
Formule 1 je nejvyšší výzvou pro kteréhokoliv závodního pilota a mě nabízí šanci uplatnit a zlepšit své schopnosti, které jsem rozvíjela v DTM. Na oplátku nabídnu některé své technické znalosti a zkušenost vzhledem k tomu, že přicházím z odlišné disciplíny, a týmu pomůžu zaujmout jeho partnery.
Také doufám v předvedení toho, že ženy mohou hrát svou roli v nejvyšších úrovních motosportu a budu úzce pracovat s týmem na jeho programu sociální zodpovědnosti v oblastech vzdělávání a silniční bezpečnosti."
Susie Wolffová s Mercedesem (foto: susiewolff.com)
Novou pilotku vítá i promotér Formule 1 Bernie Ecclestone: "Pokud bude Susie v autě tak rychlá, jak dobře vypadá mimo něj, pak bude obrovským přínosem pro kterýkoliv tým. Navíc je velmi inteligentní. Opravdu se těším na to, že ji budeme mít ve Formuli 1."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.